Jak otworzyć internetowy sklep zoologiczny?

0
163
jak otworzyć internetowy sklep zoologiczny

Myślisz o założeniu sklepu zoologicznego online? To świetny pomysł na połączenie pasji do zwierząt z prowadzeniem e-biznesu. Coraz więcej osób chętnie robi zakupy dla swoich pupili w sieci, dlatego warto wykorzystać możliwości tego kanału sprzedaży. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak otworzyć sklep zoologiczny online.

Dlaczego warto założyć internetowy sklep zoologiczny?

  1. Właściciele zwierząt domowych coraz chętniej wybierają specjalistyczne i wysokiej jakości produkty dla swoich pupili. Często nie mają jednak w swojej okolicy dobrze wyposażonego sklepu stacjonarnego, więc decydują się na zakupy online. 
  2. Na popularność tej formy sprzedaży wpływa wygoda – sklepy internetowe oferują dostawę pod drzwi, dzięki czemu klient może zrobić większe zakupy na zapas i nie martwić się transportem ciężkiego żwirku czy dużego legowiska dla psa. 
  3. Jeśli już prowadzisz działalność stacjonarną, rozbudowanie biznesu o sprzedaż w internecie pozwoli Ci dotrzeć do większej liczby klientów. W ten sposób możesz także znacznie poszerzyć asortyment sklepu, ponieważ nie ogranicza Cię powierzchnia wynajmowanego lokalu. 
  4. Prowadzenie jednocześnie biznesu internetowego oraz stacjonarnego to okazja na sprzedaż w modelu click&collect, który umożliwia zamawianie produktów w internecie z odbiorem w sklepie. 
  5. Na założenie zoologicznego sklepu internetowego możesz zdecydować się również, jeśli nie posiadasz sklepu stacjonarnego, ale masz dużą wiedzę w temacie zwierząt. Dzięki temu już na starcie będziesz mógł zapewnić swoim odbiorcom merytoryczną wiedzę i doradzić im w wyborze produktu.
  6. Wiele osób chętnie szuka w internecie wartościowych informacji na temat żywienia oraz pielęgnacji zwierząt. To szansa dla Ciebie, aby przyciągnąć do Twojego sklepu odbiorców, np. poprzez prowadzenie ciekawego bloga z treściami poradnikowymi

Jak założyć sklep zoologiczny w internecie? 

Jeśli stawiasz swoje pierwsze kroki w e-biznesie, otwarcie sklepu internetowego może wydawać się wyzwaniem. Zobacz, jakie kroki powinieneś wykonać, żeby założyć działalność online.

Biznesplan

Na początku stwórz biznesplan dla Twojego sklepu, który pomoże Ci określić cele, lepiej poznać konkurencję i zaplanować strategię działania. Taki dokument przyda się również, jeśli będziesz starał się o dofinansowanie Twojej firmy, np. z Urzędu Pracy.

Rejestracja działalności

Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż bez firmy, jest to możliwe, ale musisz się liczyć z ograniczeniami. Twój przychód nie może wtedy przekroczyć 50% płacy minimalnej na dany rok. Jeżeli jednak zdecydujesz się na założenie własnej działalności, powinieneś  zadbać o spełnienie formalności. Najważniejsze kroki to:

  • wybór formy działalności gospodarczej,
  • wybór formy opodatkowania,
  • określenie numeru PKD (dla internetowego sklepu zoologicznego, który nie sprzedaje żywych zwierząt, będzie to 47.91.Z),
  • wybór sposób prowadzenia księgowości – możesz to robić samodzielnie lub zatrudnić zewnętrzne biuro rachunkowe,
  • rejestracja firmy poprzez złożenie wniosku o wpis do CEIDG,
  • założenie konta bankowego.

Skąd brać towar?

Jeśli zastanawiasz się, jak otworzyć sklep zoologiczny online, musisz wziąć pod uwagę kwestię zaopatrzenia. Pierwsza możliwość to samodzielna produkcja i sprzedaż artykułów. Mogą to być np. ubranka dla psów handmade lub zabawki dla zwierząt.  

Kolejną opcją jest kupowanie towaru w hurtowni do własnego magazynu. Sprawdź, czy wybrany przez Ciebie dostawca udostępnia plik produktowy w formacie XML. Umożliwi to integrację Twojego sklepu internetowego z hurtownią, dzięki czemu nie będziesz musiał ręcznie wprowadzać artykułów i aktualizować oferty przy każdej zmianie.

Dobrym pomysłem może także okazać się sprzedaż w dropshippingu. Ten model pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze na wynajmowaniu powierzchni magazynowej, ponieważ polega on na wysyłce towarów bezpośrednio z hurtowni.

Wybór asortymentu

Przy doborze asortymentu konieczne będzie dobre rozpoznanie rynku. Możesz obrać jedną z dwóch strategii:

  • wybór popularnych artykułów -– pozwoli Ci skierować ofertę do szerszego grona odbiorców, jednak będzie też oznaczał większą konkurencję. Ważne, abyś znalazł sposób, żeby się wyróżnić, np. poprzez działania marketingowe;
  • znalezienie niszy lub wyspecjalizowanie się w produktach dla określonych gatunków – najpopularniejszymi pupilami domowymi wciąż są psy i koty, jednak coraz więcej osób decyduje się na bardziej egzotyczne zwierzęta.

Przy doborze produktów ważna jest też oczywiście ich jakość. Świadomość odbiorców w zakresie opieki nad zwierzętami sukcesywnie rośnie, dlatego szukają oni sprawdzonych artykułów. Właściciele zwierząt często poszukują również specjalistycznych produktów (np. karmy dla psów z alergią), które są trudniej dostępne w sklepach stacjonarnych. Wybór jakościowych marek wpływa także na Twój wizerunek eksperta w branży. 

👉 Przeczytaj także: Skąd wziąć produkty do sklepu internetowego? 

Jak otworzyć sklep zoologiczny? Wybierz odpowiednie oprogramowanie

Zastanawiasz się, jak założyć sklep zoologiczny w internecie? Istotną kwestią będzie wybór oprogramowania do sklepu internetowego. Jest kilka ważnych elementów, na które powinieneś zwrócić uwagę:

  • wygląd sklepu internetowego – powinieneś zadbać nie tylko o atrakcyjny i przejrzysty szablon, ale także jego responsywność, dzięki czemu grafika będzie dobrze wyglądać na każdym urządzeniu;
  • aspekty SEO – aby dobrze wypozycjonować sklep w wyszukiwarce, konieczna jest możliwość optymalizacji podstawowych ustawień SEO, tworzenie przekierowań i przyjaznych linków;
  • krótki koszyk zakupowy – pozwoli Twoim klientom zaoszczędzić czas, wpłynie na wygodę zakupów, a przy tym zwiększy liczbę konwersji;
  • możliwość edytowania sklepu i dostosowania go do aktualnych potrzeb, np. poprzez dodanie do niego modułów czy integrację z systemami szybkiej płatności;
  • zróżnicowanie kanałów sprzedaży, np. integracja z Allegro czy sklepem na Facebooku.

Wybierając oprogramowanie, możesz zdecydować się na darmowy sklep internetowy lub sklep w systemie abonamentowym, czyli SaaS. Pamiętaj jednak, że przy tej pierwszej opcji zazwyczaj musisz liczyć się z długim czasem uruchomienia, a konfiguracja ustawień będzie wymagać zaawansowanej wiedzy IT. W tym przypadku powinieneś także doliczyć dodatkowe koszty, np. hostingu. 

Oprogramowanie w abonamencie, takie jak Sky-Shop, w szybki i łatwy sposób pozwoli Ci skonfigurować sklep internetowy oraz skorzystać z dodatkowych opcji, np. integracji z hurtowniami. Dodatkowo możesz liczyć na wsparcie techniczne, które na pewno przyda Ci się, jeśli stawiasz swoje pierwsze kroki w e-biznesie. Sky-Shop oferuje także 14-dniowy okres testowy, żebyś miał szansę za darmo sprawdzić dostępne funkcjonalności. 

👉 Zobacz też: Sklep internetowy w modelu SaaS czy darmowy? Porównanie

Jak wypromować internetowy sklep zoologiczny?

Ważnym elementem prowadzenia sklepu internetowego jest również przemyślana strategia marketingowa. Tematyka związana ze zwierzętami daje naprawdę szerokie pole do popisu w działaniach promocyjnych. Gdzie reklamować internetowy sklep zoologiczny? Zwróć szczególną uwagę na:

  • media społecznościowe – tematyka związana ze zwierzętami świetnie sprawdzi się na Instagramie oraz Facebooku, gdzie możesz zamieszczać ciekawe materiały wizualne (np. zdjęcia zwierzaków korzystających z produktów ze sklepu) i informować o promocjach;
  • blog – daje Ci możliwość przyciągnięcia klientów, którzy szukają w Internecie wartościowych informacji, warto zatem skupić się na tworzeniu przydatnych treści poradnikowych np. o odpowiednim żywieniu lub szkoleniu zwierząt;
  • e-mail marketing – dzięki newsletterom będziesz mógł przekazywać swoim klientom wskazówki na temat opieki nad zwierzętami oraz informacje o aktualnych promocjach i nowościach w sklepie, dzięki czemu zbudujesz bazę lojalnych odbiorców;
  • SEO – odpowiednia optymalizacja sklepu oraz unikatowy content (np. autorskie opisy produktów i kategorii) pomogą Ci osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Internetowy sklep zoologiczny – podsumowanie 

Prowadzenie internetowego sklepu zoologicznego może okazać się dla Ciebie szansą na rozwój sklepu stacjonarnego lub satysfakcjonującym nowym biznesem. Taka forma sprzedaży jest atrakcyjnym i wygodnym rozwiązaniem dla wielu właścicieli zwierząt, którzy preferują zakupy online.

Oczywiście, aby odnieść sukces, musisz postawić na przemyślane działania i systematyczną pracę. Warto zatem już na początku dołożyć wszelkich starań, by wykorzystać potencjał branży i wyróżnić się na tle konkurencji.