Pomysły na biznes dla młodych ludzi – 10 inspiracji

0
1772
pomysły na biznes dla młodych

Prowadzenie własnego biznesu to kusząca wizja, zwłaszcza dla młodych ludzi, którzy marzą o niezależności i elastyczności. Mogą oni w ten sposób zarabiać na własnej pasji i osiągać zdecydowanie lepsze wyniki niż osoby zatrudnione na etacie. Mimo to odsetek przedsiębiorców w Polsce wcale nie jest szczególnie wysoki – decyzja o wejściu na rynek wymaga bowiem odwagi, a przede wszystkim trafionego pomysłu. Jak więc otworzyć własny biznes w młodym wieku?

Jaki powinien być biznes dla młodych?


Wymagania dotyczące biznesu dla młodych są w dużej mierze tożsame z charakterem każdego innego przedsiębiorstwa. Wchodząc na rynek, musisz zaoferować swoim klientom produkty lub usługi, których potrzebują, a także wyróżnić się na tle konkurencji. To jednak nie koniec niezbędnych cech dobrego biznesu dla osób w młodym wieku. Jako że prawdopodobnie nie dysponujesz jeszcze dużym kapitałem ani szczególnie bogatym doświadczeniem, na początek warto wybrać pomysł, który:

  • nie wymaga dużego wkładu finansowego,
  • nie ogranicza Cię do jednego miejsca,
  • pozwala na łatwy i szybki start.

Może Ci się wydawać, że powyższe kryteria mocno zawężają Twoje możliwości. Zapoznaj się jednak z naszymi inspiracjami, by przekonać się, że to nieprawda.

Jak znaleźć pomysł na biznes w młodym wieku?


W dalszej części poradnika zapoznasz się z konkretnymi pomysłami na biznes dla młodych osób, ale warto najpierw zastanowić się nad tym, czego tak naprawdę oczekujesz od swojego przyszłego zajęcia. Aby jak najdokładniej określić branżę, w której odnajdziesz się najlepiej, zadaj sobie następujące pytania:

  • Co umiesz i lubisz robić?
  • W jaki sposób Twoja wiedza lub umiejętności mogą przydać się innym?
  • Jakie są Twoje mocne i słabe strony?
  • Czy Twoje produkty lub usługi spotkają się z zainteresowaniem klientów?
  • Kim są przedstawiciele Twojej grupy docelowej?
  • Chcesz tylko sobie dorobić czy zależy Ci na założeniu biznesu, który będzie Twoim jedynym źródłem utrzymania?

Znając odpowiedzi na powyższe pytania, bez trudu określisz charakter swojego przyszłego biznesu. Z oczywistych względów najlepiej zrobisz, jeśli zainteresujesz się działalnością, którą można prowadzić za pośrednictwem Internetu. Zapewnisz sobie w ten sposób swobodę wyboru miejsca pracy i znacząco ograniczysz koszty swojej firmy.

10 pomysłów na biznes dla młodych


Internet daje dziś ogromne możliwości osobom, które marzą o prowadzeniu własnego biznesu. Jedną z najbardziej atrakcyjnych opcji wydaje się e-commerce, który przyjmuje różne oblicza, a tym samym staje się dostępny zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak i dla doświadczonych firm. W sieci możesz jednak świadczyć także wiele innych usług. Nie bez powodu coraz więcej osób decyduje się na tak zwany freelance.

1. Sprzedaż w dropshippingu

Zacznijmy od branży, która w Internecie rozwija się najszybciej. E-commerce to ogromna szansa na duże zarobki dla każdego. Potrzebujesz jedynie dobrego pomysłu i dopasowania swojego asortymentu do potrzeb wybranej grupy docelowej. Wielu początkujących przedsiębiorców obawia się wejścia na rynek handlu elektronicznego z powodu ograniczonego kapitału. Niesłusznie. W sieci dostępne są bowiem rozwiązania pozwalające na prowadzenie sprzedaży internetowej bez konieczności ponoszenia ryzyka inwestycyjnego.

Mowa oczywiście o dropshippingu, czyli modelu logistycznym przenoszącym odpowiedzialność za magazynowanie i wysyłkę produktów na współpracujące ze sprzedawcą hurtownie. Ty jako właściciel sklepu zajmujesz się jedynie pozyskiwaniem klientów i rozwijaniem marki, a obowiązek realizacji zamówień spoczywa na Twoich dostawcach. Oszczędzasz w ten sposób mnóstwo czasu, co w przypadku osoby młodej wydaje się szczególnie istotne.

Otwarcie sklepu w dropshippingu jest banalnie proste. Wystarczy wybrać jedną z dostępnych w Internecie platform abonamentowych, która pozwoli Ci stworzyć własną witrynę i zsynchronizować ją z asortymentem dowolnego dostawcy. My ze swojej strony polecamy Sky-Shop, który możesz testować bezpłatnie przez 14 dni. 

Dzięki inteligentnemu oprogramowaniu zamówienia będą spływały do hurtowni automatycznie. Dropshipping wydaje się więc idealnym pomysłem na biznes dla młodych, którzy dysponują niewielkim kapitałem inwestycyjnym i ograniczonymi zasobami czasowymi.

👉 Dowiedz się, jak zacząć prowadzić dropshipping bez firmy. 

2. Sklep internetowy bez firmy

Jeśli asortymenty hurtowni dropshippingowych nie są dla Ciebie wystarczająco atrakcyjne, a masz pomysł na to, jak stworzyć konkurencyjną ofertę, zawsze możesz otworzyć sklep internetowy z własnym towarem. Zakupisz go albo bezpośrednio u wybranego producenta, albo w tradycyjnej hurtowni. Ta druga opcja wydaje się bardziej prawdopodobna, jako że umożliwia składanie zamówień na mniejszą skalę. Pamiętaj jednak, że tak czy inaczej potrzebujesz pewnego kapitału na start, aby zainwestować w interesujące Cię produkty.

Otwarcie sklepu internetowego nie powinno sprawić Ci większych problemów. Ponownie możesz posłużyć się platformą SaaS, która gwarantuje dostęp do intuicyjnego kreatora i niezbędnych integracji. Niewielkie abonament zdejmie z Ciebie wszelkie troski o aktualizacje, synchronizacje, instalacje dodatkowych funkcji itp. Wystarczy wprowadzić do sklepu dane produktowe (często automatycznie) i zacząć promować swoją ofertę wśród potencjalnych klientów. Dostęp do narzędzi marketingowych również zapewni Ci Twoja platforma.

👉 Dowiedz się, jak łatwo założyć własny sklep internetowy. 

3. Sprzedaż w serwisach aukcyjnych

A może czujesz, że własny sklep internetowy to za duża odpowiedzialność? Na szczęście masz do dyspozycji również serwisy aukcyjne, takie jak najpopularniejsze na polskim rynku Allegro.

To marketplace, który gwarantuje dostęp do około 18 milionów użytkowników miesięcznie. Co więcej, wszyscy oni mają mocno sprecyzowane potrzeby konsumenckie, a to znacząco przyspiesza przeprowadzenie ich przez ścieżkę zakupową. Serwis cechuje się także doskonałym pozycjonowaniem w wyszukiwarce i bogatym wyborem atrakcyjnych narzędzi marketingowych. Ceną za takie udogodnienia jest konieczność odprowadzania prowizji od transakcji.

W Polsce działa także sporo innych platform zakupowych – zarówno krajowych (Empik Marketplace, grupa Morele), jak i zagranicznych (eBay, Amazon). Warto skorzystać z oferowanych przez nie możliwości i połączyć je w ramach sprzedaży wielokanałowej. Zamówienia spływające ze wszystkich serwisów trafią do panelu administracyjnego Twojego oprogramowania SaaS, co zdecydowanie ułatwi Ci ich realizację.

4. Handel rękodziełem

Niezależnie od tego, jaki kanał sprzedaży wybierzesz, nie musisz ograniczać się do asortymentów hurtowni. Możesz samodzielnie zajmować się produkcją własnego towaru. Jeśli tylko masz talent, zajmij się wykonywaniem rękodzieła i jego sprzedażą. Zaoferuj swoim przyszłym klientom na przykład ręcznie robioną biżuterię, odzież, galanterię, dekoracje czy meble.

Ogromnym plusem takiego rozwiązania są niskie koszty pozyskania towaru i prowadzenia biznesu. To jeden z idealnych kandydatów do sprzedaży w ramach działalności nierejestrowanej. Warto także zauważyć, że oferując klientom rękodzieło, unikasz bezpośredniej konkurencji, a tym samym zyskujesz pełną swobodę w zarządzaniu swoją polityką cenową.

👉 Dowiedz się, gdzie sprzedawać rękodzieło i produkty handmade. 

5. Afiliacja

E-commerce to bardzo atrakcyjny pomysł na biznes dla młodych, ale oczywiście nie jedyny. W sieci możesz zarabiać także na prowadzeniu własnego bloga lub popularnego profilu w social media. Wystarczy, że wybierzesz sobie dziedzinę, na której dobrze się znasz, i zaczniesz dzielić się swoją wiedzą lub przemyśleniami z odbiorcami. Wykorzystasz w tym celu YouTube’a, Facebooka, Instagram, TikToka czy dowolny inny kanał, gdzie przebywają przedstawiciele Twojej grupy docelowej.

W momencie, gdy zgromadzisz wokół siebie odpowiednio dużą społeczność, zacznij spodziewać się napływających ofert współpracy. Marki poszukujące dla siebie przestrzeni reklamowej będą proponowały Ci publikowanie linków afiliacyjnych lub tworzenie contentu na własne potrzeby. Tego typu działalność to znakomity pomysł na biznes dla młodych ludzi, którzy marzą o rozpoznawalności w sieci.

6. Korepetycje online

Zamiast rzeszy fanów wolisz paru pilnych uczniów? Dziel się swoją wiedzą w ramach korepetycji online! Możesz wybrać jedną z podstawowych dziedzin, takich jak przedmioty szkolne – na przykład historia czy język angielski – albo postawić na wyspecjalizowaną dziedzinę, którą znasz od podszewki. N

ie będziesz mieć najmniejszych problemów, aby w Internecie znaleźć ludzi głodnych wiedzy na temat finansów, psychologii czy IT.

7. Projektowanie stron internetowych

Zauważ, że coraz większa liczba firm chce być obecna w sieci. Nic dziwnego – zazwyczaj jest to absolutnie podstawowy warunek sukcesu w biznesie. Wszyscy ci przedsiębiorcy potrzebują własnych stron internetowych, a w przypadku e-commerce’u – funkcjonalnych sklepów.

Popyt na projektowanie witryn w sieci jest jednak zdecydowanie większy niż podaż. Możesz więc wykorzystać ten fakt, jeśli tylko wystarczająco swobodnie poruszasz się w środowisku HTML, CSS, JavaScript, PHP czy MySql.

8. Copywriting i social media

Idąc za ciosem – wszystkie powstające w sieci strony internetowe i firmowe profile w social media potrzebują wysokiej jakości treści. Wbrew pozorom tworzenie takiego contentu wcale nie jest łatwe.

Jeśli masz lekkie pióro i możesz pochwalić się odrobiną kreatywności, zacznij oferować swoim klientom usługi polegające na pisaniu specjalistycznych artykułów, atrakcyjnych opisów kategorii i produktów czy postów na potrzeby mediów społecznościowych.

9. Marketing internetowy

Opisane wyżej działania z zakresu content marketingu to tylko jeden z filarów marketingu internetowego. Jeżeli nie najlepiej czujesz się w środowisku humanistycznym, lepszym pomysłem może okazać się dla Ciebie pozycjonowanie stron internetowych (SEO) bądź tworzenie i optymalizowanie kampanii reklamowych w sieci (PPC).

Wiedzę na ten temat możesz spokojnie zdobyć samodzielnie lub za pośrednictwem kursów dostępnych online.

10. Wirtualna asystentka/asystent

Nasza ostatnia propozycja przeznaczona jest przede wszystkim dla zorganizowanych i uporządkowanych młodych osób. Działający w sieci przedsiębiorcy często nie radzą sobie ze wszystkimi swoimi obowiązkami samodzielnie.

Szukają więc asystentki lub asystenta, którzy zdejmą z nich odpowiedzialność za skrzynkę mailową, telefon, terminarz i tym podobne wątpliwe przyjemności. Jeśli organizacja pracy daje Ci satysfakcję, zaoferuj swoje usługi innym firmom, a już niedługo to Ty będziesz szukać asystentów dla siebie!

Podsumowanie

To tylko kilka pomysłów na biznes dla młodych. Analizując swoje mocne strony i zapoznając się z dostępnymi w sieci możliwościami, z pewnością wymyślisz jeszcze wiele innych. Postaraj się wykorzystać własną wiedzę i umiejętności, a z pewnością szybko osiągniesz sukces w wybranej branży!