Od czego zacząć promocję własnego sklepu internetowego?

0
803
promocja sklepu internetowego

Współcześnie każdy może założyć sklep internetowy i zostać sprzedawcą. Jeśli poważnie myślisz o prowadzeniu działalności tego typu, musisz jednak przygotować się na intensywną pracę. 

Pozyskiwanie klientów i nakłanianie ich do zakupów będzie wymagało od Ciebie prowadzenia rozmaitych działań marketingowych. Zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy najważniejsze sposoby promocji sklepu internetowego dla początkujących przedsiębiorców!

Spis treści:

Pozycjonowanie sklepu internetowego – SEO
Google Ads
Content marketing
Media społecznościowe
Promocja sklepu internetowego w Sky-Shop

Pozycjonowanie sklepu internetowego – SEO


Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych to absolutny fundament marketingu w sieci.

Niemal każdy użytkownik korzysta z Google, aby odnaleźć interesujące go produkty. Z tego względu musisz zadbać o to, aby Twoja witryna wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania na najpopularniejsze zapytania związane z branżą, w której działasz.

Jak tego dokonać?

Oceniając witryny, Google bierze pod uwagę ponad 250 czynników rankingowych, których do końca nie znają nawet eksperci działający na rynku SEO. Wśród najważniejszych można jednak wymienić:

  • linki – im więcej odnośników z renomowanych stron prowadzi do Twojego sklepu, tym wyżej w wynikach wyszukiwania się on znajdzie,
  • meta tagi – duże znaczenie dla pozycjonowania mają tytuły podstron Twojego sklepu, wyświetlające się w Google,
  • struktura adresów URL – słowa wykorzystane w URL-ach stanowią dla Google informację, czego dotyczy każda podstrona,
  • certyfikat SSL – obowiązkowy element gwarantujący bezpieczeństwo przesyłania danych przez Twoich klientów; z uwagi na duże znaczenie w e-commerce stanowi również czynnik rankingowy Google,
  • treści – absolutnie podstawowym aspektem pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce jest nasycenie go słowami kluczowymi, charakterystycznymi dla Twojego rynku.

Warto korzystać z zaawansowanych narzędzi SEO i mieć na pokładzie specjalistę, który zapanuje nad wszystkimi aspektami pozycjonowania.

Pamiętaj, aby Twoja strona odpowiadała na najczęstsze zapytania internautów w sposób wyczerpujący i naturalny. Wysokiej jakości teksty w postaci opisów kategorii czy produktów, ale także artykułów blogowych to doskonały sposób na wyeksponowanie sklepu w Google.

Google Ads


Kampanie Google Ads – obok  SEO – stanowią drugą nogę marketingu internetowego. Dzięki nim Twoje reklamy mogą pojawić się w wielu różnych miejscach w sieci.

Większość rozliczana jest w modelu CPC (cost per click), co oznacza, że koszty ponosisz dopiero w momencie, gdy ktoś kliknie w link i przejdzie na Twoją stronę.

Niewątpliwą zaletą systemu są błyskawiczne efekty i wysoka skuteczność.

Reklamy Google Ads mogą przyjąć postać:

  • linków sponsorowanych na samej górze listy wyników wyszukiwania – odnośniki wyglądają niemal tak samo jak wyniki organiczne, z tym że są oznaczone jako reklamy,
  • banerów w sieci partnerskiej Google – graficzne kreacje mogą pojawić się na każdej stronie należącej do Google Display Network,
  • filmów na YouTube – możesz reklamować swój sklep przed materiałami wideo na YouTube, w ich trakcie czy też w innych miejscach serwisu,
  • reklam natywnych w Gmail – Twoje komunikaty marketingowe mogą przypominać wiadomości e-mail i wyświetlać się w skrzynkach użytkowników pocztowego klienta Google.

Google Ads daje ogromne możliwości każdemu reklamodawcy. Komunikaty kierowane są bowiem do odbiorców na podstawie danych, które ci zostawiają w sieci. Docierasz do nich, znając między innymi ich zainteresowania i zachowania.

Content marketing


Marketing treści jest bardzo ważnym kanałem, który z jednej strony wspiera działania SEO, a z drugiej pozwala Ci budować wizerunek Twojej marki.

Kampanie tego typu polegają na tworzeniu wysokiej jakości contentu, który ma zainteresować odbiorców i odpowiedzieć na ich pytania oraz problemy.

Możesz osiągnąć to za pomocą takich kreacji jak:

  • artykuły blogowe,
  • raporty i rankingi,
  • infografiki,
  • materiały wideo,
  • newslettery.

Ostatnia z tych form zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ pozwala Ci utrzymywać relacje z klientami, którzy już skorzystali z Twojej oferty. Dzięki e-mail marketingowi możesz zachęcać ich do powrotów, oferując im na przykład zniżki czy informując o specjalnych akcjach promocyjnych. Jeśli poszukujesz wygodnego narzędzia do tworzenia i wysyłki newsletterów, skorzystaj z odpowiedniej funkcji oprogramowania Sky-Shop!

Pamiętaj, że content marketing to przede wszystkim działania wizerunkowe, ale w takich komunikatach jak mailingi czy artykuły możesz od czasu do czas „przemycić” wątki sprzedażowe.

👉 Dowiedz się, jak skutecznie prowadzić bloga w sklepie internetowym.

Media społecznościowe


To kanał marketingowy, którego pewnie nikomu nie trzeba przedstawiać. Obecność na Facebooku jest obowiązkowa dla każdego sprzedawcy, który chce skalować swój biznes.

W zależności od specyfiki Twojej branży, przyda Ci się również profil na Instagramie, Pitereście czy TikToku. Każdy z tych kanałów cechuje się zupełnie odmiennym charakterem, toteż bardzo ważna jest ich znajomość przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań reklamowych.

Promocja sklepu internetowego w mediach społecznościowych powinna opierać się na dwóch filarach.

Pierwszym są działania wizerunkowe, które mają zwiększać świadomość Twojej marki w sieci i pomóc Ci utrzymywać kontakt z klientami. Dzięki takim zabiegom możliwe jest nawet zdobycie statusu tzw. love brand, cechującego firmy cieszące się szczególnym szacunkiem, a wręcz uwielbieniem ze strony konsumentów.

Drugi filar to z kolei działania reklamowe zorientowane na sprzedaż i inne wyliczalne cele biznesowe.

Promocja sklepu internetowego w Sky-Shop


Zakładając sklep internetowy, warto od razu postawić go na zaawansowanej platformie SaaS, która zdejmie z Ciebie odpowiedzialność za jakiekolwiek aspekty techniczne. Zamiast zajmować się strukturą kodu źródłowego Twojej strony, zyskasz możliwość wykorzystania gotowych rozwiązań sprzedażowych i marketingowych.

Skupisz się więc na tym, co najważniejsze z punktu widzenia przedsiębiorcy – skalowaniu zysków.

Warto pamiętać o tym, że wybierając takie oprogramowanie jak Sky-Shop, zapewniasz sobie dostęp do licznych funkcji wspierających promocję sklepu internetowego. Można wymienić wśród nich m.in. następujące udogodnienia:

  • oznaczanie artykułów jako bestsellery, nowości, produkty dnia,
  • ramki promocji z licznikiem czasu,
  • wyróżnianie promocji,
  • udostępnianie kodów rabatowych,
  • uruchamianie programów lojalnościowych,
  • informowanie o dostępności produktów,
  • pop-upy.

👉 Obejrzyj webinar, z którego dowiesz się wszystkiego na temat promocji sklepu internetowego:

Marketing sklepu internetowego dla początkujących – podsumowanie

Po lekturze tego poradnika znasz już podstawowe kanały marketingowe, od których należy zacząć promocję sklepu internetowego. Z czasem dołączysz do nich kolejne, bardziej zaawansowane, które pomogą Ci stopniowo zdobywać coraz większą przewagę nad konkurencją.

Starając się zintegrować wszystkie te działania razem, pamiętaj o zaletach, jakie zapewnią Ci profesjonalne narzędzia do sprzedaży w sieci. Korzystając z platformy Sky-Shop, możesz z jednego panelu administracyjnego nie tylko obsługiwać zamówienia, ale także zarządzać marketingiem swojego sklepu!