Zarabiaj przez Internet – 10 najlepszych sposobów

0
753
jak zarabiać przez internet

Dynamiczny rozwój Internetu sprawił, że coraz więcej ludzi znajduje pracę właśnie w sieci. Co to oznacza? Całe mnóstwo różnych zajęć, które łączy to, że można wykonywać je sprzed ekranu komputera bądź smartfonu.

Dziś wcale nie trzeba już wychodzić z domu, aby zarabiać pieniądze. Sprzyjają temu nie tylko możliwości technologiczne, ale także trendy nasilone przez pandemię koronawirusa. Czym możesz się więc zajmować? Poznaj 10 sprawdzonych propozycji!

Własny sklep internetowy

Jak zarabiać przez Internet? Prowadząc e-commerce! Intensywny rozwój tego sektora został dodatkowo przyspieszony przez pandemię Covid-19. Wielu konsumentów przekonało się, że w sieci można znaleźć dosłownie wszystko, a robienie zakupów w ten sposób bywa nie tylko wygodniejsze, ale i tańsze niż w sklepach stacjonarnych.

W sieci bez trudu znajdziesz więc potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi towarami. Internet zapewni Ci ponadto możliwość nieograniczonego rozwoju marki – nawet jeśli w pełni wykorzystasz już potencjał rynku polskiego, międzynarodowa ekspansja nie będzie miała dla Ciebie granic. Co jednak najważniejsze dla początkujących przedsiębiorców, otwarcie e-commerce’u jest zdecydowanie łatwiejsze i tańsze niż otwarcie sklepu stacjonarnego.

👉 Dowiedz się, jak łatwo możesz uruchomić własny sklep internetowy na platformie e-commerce Sky-Shop:

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Jak więc zacząć zarabiać na sklepie internetowym? Na początku warto założyć jednoosobową działalność gospodarczą. Uprawni Cię ona do przychodów przekraczających połowę krajowej pensji minimalnej brutto (1400 zł w 2021 r.) i ułatwi funkcjonowanie na rynku. Drugi krok to wybór oprogramowania sklepowego, które pozwoli Ci sprawnie przejść przez kolejne etapy procesu, a więc założenie strony internetowej, wprowadzanie danych produktowych, a nawet realizację działań marketingowych.

Prowadząc sprzedaż w Internecie, możesz działać w kilku różnych modelach. Poniżej krótko omawiamy najważniejsze z nich:

1. Sprzedaż własnych wyrobów

Ciekawym pomysłem na e-commerce jest sprzedaż produktów handmade. Są one coraz bardziej doceniane przez konsumentów, którym nudzą się już wyroby kierowane do masowego odbiorcy. Jeśli więc Twoim talentem jest stolarka, szydełkowanie, malarstwo czy wykonywanie biżuterii, śmiało wystawiaj owoce swojej pracy na sprzedaż!

Taki model działania pozwoli Ci do minimum ograniczyć koszty prowadzenia działalności i – dzięki wysokim marżom – zmaksymalizować zyski. Pamiętaj, że oferując swoim klientom coś, czego nie znajdą oni nigdzie indziej, zyskujesz ogromną przewagę na rynku!

👉 Dowiedz się, gdzie sprzedawać rękodzieło i produkty handmade. 

2. Sprzedaż autorskich materiałów cyfrowych

Internet ma tę cudowną zaletę, że sprzedawane za jego pośrednictwem produkty mogą mieć formę cyfrową. Nie musisz wcale oferować swoim klientom dóbr materialnych, a to otwiera to przed Tobą mnóstwo możliwości! Zainteresowaniem w sieci cieszą się choćby poradniki w formie e-booków. Tworzenie tego typu plików nie powinno być dla Ciebie żadnym problemem pod warunkiem, że posiadasz wystarczająco dużą wiedzę na wybrany temat.

Zastanawiasz się, o czym warto pisać? Tematem takiego edukacyjnego e-booka może stać się właściwie wszystko. Wybierz dziedzinę, w której czujesz się pewnie, i przelej swój know–how do pliku. Z drugiej strony możesz też wesprzeć się darmowymi narzędziami (takimi jak Google Trends), aby sprawdzić, jakich dokładnie informacji poszukują internauci.

Pamiętaj, że sprzedaż produktów cyfrowych obejmuje także inne materiały. Jeśli czujesz się na siłach, możesz oferować klientom własne kompozycje muzyczne lub autorskie fotografie. Tego typu pliki wystawia się czasem nie tylko we własnym sklepie, ale także na popularnych stockach, z których korzystają twórcy na całym świecie.

3. Dropshipping

Jeśli masz ograniczony kapitał na start, a chcesz oferować klientom szeroki asortyment, możesz zdecydować się na współpracę z hurtowniami dropshippingowymi. Wyręczą Cię one w magazynowaniu i wysyłce towarów, a za zamówione produkty zapłacisz dopiero w chwili, gdy znajdziesz na nie kupca. To doskonały model e-commerce, który ułatwia wejście na rynek początkującym przedsiębiorcom.

Rozpoczęcie sprzedaży w dropshippingu jest bardzo proste. Wystarczy, że zarejestrujesz się na wybranej platformie sklepowej i wybierzesz do współpracy hurtownie, z którymi zintegrowane jest oprogramowanie. Do dyspozycji masz oferty setek dostawców. W chwili podjęcia decyzji wszystkie dane produktowe zaciągną się do Twojego sklepu automatycznie i będą na bieżąco aktualizowane. Hurtownie zajmą się realizacją zamówień w Twoim imieniu, a Ty oszczędzisz czas na prowadzenie działań marketingowych i pozyskiwanie nowych klientów.

4. Tradycyjny sklep internetowy

Oczywiście zawsze możesz otworzyć sklep internetowy w tradycyjnym modelu. W takim przypadku zaopatrujesz się w zwykłych hurtowniach lub bezpośrednio u producentów, płacąc za asortyment z góry. W założeniu strony, bieżącej obsłudze zamówień i marketingu pomogą Ci oczywiście zaawansowane funkcje wybranej platformy sklepowej.

Miej jednak na uwadze, że choć model ten ma szansę przynosić Ci spore zyski, dla początkujących sprzedawców może okazać się najbardziej wymagającym spośród czterech tutaj wymienionych. Zazwyczaj wymaga zdecydowanie większego kapitału na start i lepszego rozumienia środowiska e-commerce.

👉 Przeczytaj także: Sklep internetowy – jak zacząć?

Praca zdalna

Pandemia koronawirusa nieodwracalnie zmieniła naturę pracy biurowej. Uświadomiła wszystkim to, co postępowi pracodawcy wiedzieli już od dawna – home office może być równie skuteczny, a nawet skuteczniejszy niż wykonywanie zawodowych obowiązków w siedzibie firmy. W efekcie, wśród ofert pracy pojawiło się mnóstwo rekrutacji na stanowiska zdalne, także w obszarach, które do tej pory kojarzone były z trybem stacjonarnym.

Dla freelancerów praca zdalna nie jest jednak niczym nowym. Już przed pandemią robili z niej oni doskonały użytek. Decydując się na takie rozwiązanie, zapewniasz sobie pełną elastyczność w doborze zleceniodawców, a także w ustalaniu stawek za swoje usługi. Z drugiej strony freelance wiąże się oczywiście ze zwiększonym poziomem odpowiedzialności. Twoje przychody są ściśle uzależnione od owoców pracy, a klientów możesz stracić z dnia na dzień.

Do wyboru masz więc dwie opcje. Jeśli nie lubisz ryzyka i zależy Ci na zawodowym zabezpieczeniu, szukaj ofert zdalnej pracy na etacie. Jeżeli natomiast podoba Ci się niezależność i nie przeszkadza Ci spoczywająca na Twoich barkach odpowiedzialność za rozwój firmy, załóż działalność gospodarczą i zacznij szukać zleceniodawców. Poniżej krótko opisujemy kilka zawodów pozwalających na zarabianie przez Internet, niezależnie od tego, który z dwóch modeli wybierzesz.

5. Copywriting

Copywriting przeznaczony jest dla osób, które lubią pisać i potrafią to robić dobrze, a zarazem szybko. Nieoceniona w tym zawodzie okaże się również specjalistyczna wiedza w danej dziedzinie. Jeśli uda Ci się znaleźć zlecenia z obszaru, na którym się znasz, trafisz na prawdziwą żyłę złota. Niektórym wydaje się, że taką pracę może wykonywać każdy, ale jest to tylko częściowo prawda. W sieci faktycznie pojawia się mnóstwo tekstów – zazwyczaj pisanych pod SEO – lecz ich jakość pozostawia najczęściej wiele do życzenia. Właśnie dlatego w cenie są zawodowi copywriterzy, znający zasady poprawnej polszczyzny (lub piszący w języku obcym), potrafiący szybko pozyskiwać informacje i posiadający bogatą – najlepiej specjalistyczną – wiedzę.

Jeśli należysz do grona takich właśnie osób, na pisaniu artykułów w sieci zarobisz nawet kilkadziesiąt złotych za godzinę. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym zawodem, a pisanie nie idzie Ci jeszcze zbyt szybko, będą to kwoty kilku – kilkunastu złotych. Decydując się na taką ścieżkę kariery, warto być cierpliwym i konsekwentnym. Rozwój pozwoli Ci bowiem podjąć stałą współpracę z profesjonalnymi agencjami marketingowymi (na etacie lub w formie zleceń), a te zapewnią Ci wynagrodzenie współmierne do Twojej pracy.

6. Tłumaczenia

Podobnie do usług copywriterskich funkcjonują tłumaczenia. W tym przypadku warunkiem niezbędnym jest oczywiście znajomość języka obcego na wysokim poziomie. Nie bez znaczenia okaże się również tak zwane lekkie pióro – przełożone treści trzeba bowiem umiejętnie ubrać w słowa. Co więcej, najlepsi freelancerzy z tego obszaru z łatwością połączą tłumaczenie tekstów z działalnością copywriterską w języku obcym, co zapewni im zwiększone przychody.

Jak zacząć zarabiać na tłumaczeniu tekstów? Poszukaj zleceń w specjalnych serwisach i zajmij się budowaniem swojego portfolio. Choć wynagrodzenie początkowo może nie zachwycać, z czasem będziesz podejmować coraz bardziej opłacalne współprace. Do intratnych zleceń należą na przykład usługi polegające na tłumaczeniu dodatkowych wersji językowych dla stron, takich jak sklepy internetowe.

7. Grafika komputerowa

Do bardzo popularnych zajęć, pozwalających na zarabianie przez Internet, należy grafika komputerowa. Wykwalifikowani w tym obszarze specjaliści są wprost bezcenni na rynku. Aby zacząć świadczyć takie usługi, wystarczy odrobina zmysłu estetycznego i znajomość podstawowych programów do edycji grafiki. Poznaj bliżej Canvę czy Gimpa i opanuj standardowe rozdzielczości stosowane w sieci.

Ponownie – pierwsze zlecenia mogą nie być dla Ciebie bardzo opłacalne, ale rozbudowywane ciągle portfolio pozwoli Ci z czasem podejmować coraz korzystniejsze współprace. Chwal się więc takimi formatami jak banery reklamowe, grafiki na potrzeby social media czy szablony dokumentów. W efekcie może Cię to nawet doprowadzić do dobrze płatnej pracy na etacie (w trybie zdalnym) w profesjonalnej agencji reklamowej lub dużej korporacji posiadającej własny dział graficzny (inhouse).

Własna marka lifestyle’owa

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na kreowanie własnych marek lifestyle’owych w Internecie. O co chodzi? Tacy przedsiębiorcy nic nie sprzedają (przynajmniej na początku działalności), ale budują wokół siebie lojalną grupę odbiorców. Rosnący ruch w ich kanałach (na stronie internetowej czy w social media) można z czasem zacząć spieniężać.

Wystarczy jeden rzut oka na YouTube, aby przekonać się, że w tej branży do sukcesu wystarczy trafiony pomysł. Nie potrzeba ani dużego kapitału, ani specjalistycznej wiedzy (podstawowej zresztą zazwyczaj też nie). Przyda się natomiast kreatywność i spory dystans do siebie. Oczywiście w sieci znajdziemy mnóstwo treści – od tych bezwartościowych (które jednak cieszą się zaskakująco dużą popularnością), po profesjonalne (wzbogacające odbiorców i dostarczające im fachowych informacji). Nie trzeba być Einsteinem, żeby domyślić się, że na dłuższą metę lepiej sprawdzą się właśnie te ostatnie. Co możesz zaoferować internautom?

8. Osobisty blog

To pomysł przypominający nieco sprzedaż autorskich e-booków, o której wspominaliśmy w pierwszej części poradnika. Różnica polega na tym, że PDF kupuje się raz, a na bloga wciąż wraca się po nowe treści. Konkurencja w tej branży jest co prawda spora, ale każdy, kto ma do powiedzenia coś wartościowego i wie, jak przekazać to w interesujący sposób, da się w końcu zauważyć.

Kiedy zdobędziesz już wystarczająco duży ruch na stronie, przyjdzie czas, aby zacząć go monetyzować. Jeśli nie wiesz, jak to robić, nie przejmuj się – oferty będą w końcu spływać same. Do dyspozycji masz między innymi takie rozwiązania jak:

  • publikacje tekstów pod SEO, zamawiane przez agencje,
  • publikacje artykułów sponsorowanych, zawierających lokowanie produktów lub usług,
  • udostępnianie miejsca pod reklamy displayowe Google Ads,
  • organizacja zbiórek pieniędzy,
  • polecanie produktów lub usług w ramach programów afiliacyjnych,
  • promowanie marek w ramach ambasadorstwa,
  • sprzedaż własnych produktów lub usług.

Jak widzisz, od lifestyle’owych artykułów do statusu influencera niedaleka droga!

9. Fanpage w social media

Social media działają podobnie jak blogi osobiste, różnią się jednak formatami publikowanych treści. Na Facebooku piszesz krótkie posty, dzieląc się z odbiorcami swoją wiedzą lub przemyśleniami. Na Instagramie udostępniasz zdjęcia, a na TikToku krótkie – zazwyczaj zabawne – materiały wideo. Wybór kanału społecznościowego powinien więc zależeć przede wszystkim od Twoich zainteresowań i kompetencji.

Kolejne etapy procesu wyglądają tak samo jak w przypadku bloga. Kiedy na Twoich fanpage’ach pojawi się odpowiednio dużo obserwujących, zaczną spływać do Ciebie propozycje współpracy. Uważaj jednak na to, na jakie warunki przystajesz, i pamiętaj, że Twoje zasięgi da się wymiernie wycenić (niekoniecznie w barterze).

10. Streaming wideo

Wideo to bez wątpienia format cieszący się dziś największą popularnością. Mało tego – odbiorcy coraz częściej poszukują treści nadawanych na żywo. To swego rodzaju alternatywa dla tradycyjnej telewizji. Internauta sam decyduje, jakie treści chce oglądać, a kontakt z twórcą tego contentu w czasie rzeczywistym jest dla niego dodatkową wartością.

Streaming to dobre rozwiązanie dla osób, które specjalizują się w określonej dziedzinie. Doskonałym tego przykładem jest choćby Twitch, gdzie króluje gaming. Wystarczy jednak szerzej rozejrzeć się po tej i innych platformach, aby przekonać się, że streamować można właściwie wszystko. Ponownie – liczy się pomysł i dystans do siebie.

Jak zarobić w Internecie?

Znasz już 10 niezawodnych sposobów na zarabianie w Internecie. Najciekawsze jest to, że każdy znajdzie wśród nich zajęcie odpowiadające indywidualnemu charakterowi i oczekiwaniom. Wybierz zatem rozwiązanie, które pasuje Ci najbardziej, lub poszukaj jeszcze innej drogi – możliwości w sieci są w końcu nieograniczone!

Zachęcamy Cię do odkrycia potencjału branży e-commerce – pomoże Ci w tym oprogramowanie Sky-Shop!