Portale aukcyjne – 7 najlepszych miejsc do sprzedaży w Internecie

0
87
portale aukcyjne

Portale aukcyjne to jeden z najważniejszych elementów sprzedaży wielokanałowej. Stanowią naturalne uzupełnienie sklepu internetowego.

Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na ciągłym poszerzaniu grona klientów, powinien zapoznać się z listą najpopularniejszych marketplace’ów i wybrać spośród nich te dopasowane do zachowań jego grupy docelowej. Przedstawiamy więc 7 najlepszych miejsc do prowadzenia sprzedaży w sieci!

Dlaczego warto sprzedawać na portalach aukcyjnych?

Portale sprzedażowe stanowią bardzo atrakcyjny kanał dla większości właścicieli sklepów internetowych. Dlaczego? Ponieważ chętnie korzystają z nich miliony kupujących! Doceniają oni przede wszystkim:

  • bogaty asortyment zgromadzony w jednym miejscu,
  • łatwość filtrowania i porównywania ofert,
  • programy lojalnościowe,
  • programy ochrony konsumentów.

W efekcie serwisy sprzedażowe cieszą się ogromnym zaufaniem konsumentów, na którym mogą skorzystać także różne sklepy internetowe. Wystarczy, że pojawią się one na wybranej platformie i udostępnią swoje oferty jej użytkownikom. Sprzedawców przyciągają także zaawansowane narzędzia marketingowe, oferowane przez portale. Doskonały przykład stanowią funkcje promocyjne Allegro, które od lat cieszy się renomą największego marketplace’u w Polsce. Warto jednak pamiętać, że możliwości sprzedażowe nie kończą się wcale na tym serwisie.

1. Allegro

Nie sposób otworzyć tę listę w inny sposób. Allegro to najpopularniejszy portal aukcyjny w Polsce, z którym na naszym rynku nie może się równać żaden zagraniczny gigant. Każdego miesiąca platforma jest odwiedzana przez ponad 18 milionów unikalnych użytkowników. Co więcej, zarówno kupujący, jak i sprzedający mogą tam korzystać z wielu praktycznych funkcji, jakich próżno szukać gdziekolwiek indziej.

Wystarczy wspomnieć o takich rozwiązaniach jak:

  • program lojalnościowy Monety Allegro,
  • program darmowych dostaw Allegro Smart,
  • system reklamowy Allegro Ads.

Rozpoczęcie sprzedaży na Allegro jest bardzo proste i sprowadza się do założenia konta firmowego oraz wprowadzenia do serwisu niezbędnych danych produktowych. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na unikalne i wyczerpujące opisy, a także na atrakcyjne zdjęcia wysokiej jakości.

Planując swoją działalność na Allegro, pamiętaj jednak o wadach tej platformy. Przede wszystkim przygotuj się na ponoszenie kosztów prowizji od każdej transakcji czy wysyłki. Nie bez znaczenia okaże się również zaciekła konkurencja skutkująca wojną cenową, która prowadzi z kolei do znaczących redukcji Twoich marży.

👉 Przeczytaj: Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik

2. Empik Marketplace

Empik to portal sprzedażowy, który każdy zna, choć może wcale z niego nie korzysta. Platformę odwiedza około 2,5 miliona użytkowników miesięcznie, co czyni z niej jeden z największych marketplace’ów w Polsce. Mimo że do Allegro jej pod tym kątem daleko, warto wykorzystać ją w swojej strategii sprzedażowej. Dlaczego?

Na uwagę zasługuje przede wszystkim nieco inny system prezentowania aukcji. W Empiku każdy produkt ma swoją własną zakładkę, do której przypisane są oferty wszystkich sprzedawców. Takie rozwiązanie pozwala użytkownikom bardzo szybko rozeznać się w sytuacji i porównać następujące kryteria:

  • oceny i recenzje wystawione przez dotychczasowych nabywców danego produktu,
  • ceny i stany magazynowe u poszczególnych sprzedawców,
  • dostępne formy dostawy.

W Allegro taki model w ogóle by się nie sprawdził, a to ze względu na ogromną liczbę sprzedawców oferujących ten sam produkt. Empik radzi sobie z tym poprzez podejmowanie współpracy jedynie z wybranymi sklepami. W ten sposób utrzymuje również bardzo wysoką jakość usług. Aby ubiegać się o możliwość sprzedaży w tym serwisie, należy mailowo skontaktować się z doradcą.

We wiadomości podaj:

  • nazwę swojego sklepu internetowego i jego stronę,
  • przykłady najlepszych produktów,
  • liczbę SKU, czyli unikalnych pozycji dostępnych w Twoim magazynie.

W przypadku pozytywnej weryfikacji zyskasz możliwość wystawiania swoich produktów w Empik Marketplace. Z platformą będziesz rozliczać się w oparciu o prowizje od transakcji.

3. Grupa Morele

Morele to grupa kilku serwisów tematycznych przyciągających łącznie około 8 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie:

  • morele.net – serwis z elektroniką,
  • sklep-presto.pl – serwis ze sprzętem sportowym i turystycznym,
  • budujesz.pl – serwis z produktami do domu i ogrodu,
  • hulahop.pl – serwis z zabawkami i artykułami dziecięcymi,
  • amfora.pl – serwis z kosmetykami.

Powyższe portale sprzedażowe stanowią doskonałe rozwiązanie dla sklepów specjalizujących się w ściśle określonej dziedzinie.

4. Sklep na Facebooku

Funkcja sklepu na Facebooku może w niektórych przypadkach odgrywać rolę serwisu sprzedażowego, choć w Polsce ogranicza się do atrakcyjnego narzędzia marketingowego. Pozwala bowiem stworzyć katalog produktów przypisany do fanpage’a marki.

Takie artykuły można oznaczać w publikowanych postach, a kliknięcie w którykolwiek z nich przekierowuje użytkownika prosto do odpowiedniej karty w Twoim sklepie bądź do okienka czatu w Messengerze. Prowadzenie bezpośredniej sprzedaży na Facebooku możliwe jest natomiast na rynkach zagranicznych.

👉 Dowiedz się, jak założyć sklep na Facebooku. 

5. Funkcja „Kup teraz” na Ceneo

Ceneo od wielu lat stanowi najpopularniejszą w Polsce porównywarkę cen. Od pewnego czasu serwis można jednak uznawać za pełnoprawny portal sprzedażowy, a wszystko za sprawą wprowadzenia funkcji „Kup teraz”. Użytkownicy otrzymali w ten sposób możliwość przeprowadzania transakcji bez konieczności przechodzenia na stronę konkretnego sklepu. Maksymalnie uprościło to proces zakupowy, a dodatkowo pozwoliło objąć konsumentów specjalnym programem ochrony, podobnym do tego znanego z Allegro.

Wykorzystanie Ceneo w strategii sprzedażowej opłaca się przede wszystkim ze względu na charakter użytkowników tego portalu. Są oni zazwyczaj zdecydowani na zakup, a to oznacza, że trafiasz do nich na ostatnim etapie lejka. Nie musisz więc przeprowadzać ich przez cały proces – wystarczy, że przekonasz ich do tego, by spośród wszystkich ofert wybrali właśnie Twoją.

6. eBay

eBay to jeden z najstarszych portali aukcyjnych na świecie. Działa nieprzerwanie od 1995 roku, a w Polsce od 2005 roku. Choć nie podbił serc naszych rodaków, to zauważalnie poszerzył zakres możliwości sprzedawców internetowych. Stanowi bowiem doskonały kanał dotarcia do zagranicznych konsumentów.

Każdy, kto planuje międzynarodową ekspansję swojej marki, powinien uwzględnić eBay w strategii biznesowej. Ceną za możliwość pozyskiwania klientów z ponad 200 krajów są oczywiście odpowiednio wysokie prowizje transakcyjne.

👉 Przeczytaj także: Jak sprzedawać na eBay?

7. Amazon

Na tę chwilę Amazon wyprzedza eBay w rankingu największych marketplace’ów świata, co daje mu pozycję samodzielnego lidera na globalnym rynku. Od zeszłego roku platforma dostępna jest również w Polsce, lecz póki co nie cieszy się szczególnym zainteresowaniem. Wszystko wskazuje jednak na to, że niedługo może zacząć konkurować… z samym Allegro.

Skąd takie wnioski? Amazon ma ogromne plany na rozwój w Polsce. Założył już 10 centrów logistycznych na terenie naszego kraju, a pod koniec 2021 roku wprowadził wyjątkowo atrakcyjny abonament dla swoich polskich użytkowników. W cenie zaledwie 49 złotych rocznie gigant oferuje dostęp do:

  • darmowej dostawy niezależnie od kwoty zakupu (znacząca przewaga nad Allegro Smart),
  • biblioteki filmów i seriali Prime Video,
  • biblioteki gier Prime Gaming (w tym darmowych tytułów i zawartości oraz subskrypcji kanału Twitch).

Warto więc zawczasu zastanowić się nad opłacalnością działań na Amazonie. Zanim do tego portalu zaczną napływać miliony polskich użytkowników, Ty możesz już zyskać sporą przewagę nad konkurencją!

Portale aukcyjne to podstawa sprzedaży wielokanałowej

Wybierając odpowiednie dla siebie portale aukcyjne czy marketplaces, nie musisz się ograniczać. Możesz korzystać ze wszystkich na raz.

Pamiętaj jednak, aby zintegrować je ze swoim sklepem za pomocą platformy Sky-Shop. W ten sposób zyskasz wygodne centrum dowodzenia, które pozwoli Ci łatwo zarządzać zamówieniami z wybranych kanałów.