Współpraca z hurtownią – jak ją nawiązać?

0
42

Jednym z kluczowych etapów zakładania własnego sklepu internetowego jest zaopatrzenie go w towar. Do dyspozycji masz kilka różnych możliwości, spośród których najpopularniejszym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z hurtownią.

Proces ten zdecydowanie ułatwiają nowoczesne technologie, które pozwolą Ci także zautomatyzować wymianę danych pomiędzy dostawcą a Twoim sklepem. Dowiedz się więcej na ten temat!

Jak zaopatrzyć swój sklep internetowy w towar?

Planując pozyskiwanie towarów do swojego sklepu internetowego, możesz wybrać jedno z kilku różnych rozwiązań:

  • Produkcja rękodzieła – to idealny wybór dla osób, które własnoręcznie potrafią stworzyć ciekawe produkty. Możesz szyć odzież, wykonywać biżuterię czy składać meble. Decyzja zależy wyłącznie od Twoich talentów i zainteresowań. W ten sposób minimalizujesz koszty pozyskania towaru i oferujesz swoim klientom absolutnie unikatowe artykuły, automatycznie budując przewagę nad konkurencją.
  • Zakupy u producenta – to rozwiązanie przeznaczone dla największych na rynku firm, które mogą pozwolić sobie na zakup i magazynowanie dużych ilości towaru. Producenci wymagają bowiem zazwyczaj składania zamówień na wielką skalę. Za rekompensatę takich niedogodności należy uznać bardzo atrakcyjne koszty jednostkowe inwestycji.
  • Współpraca z hurtowniami – to najpopularniejsza opcja, z której korzysta zdecydowana większość sprzedawców internetowych. Do wyboru mają oni zarówno tradycyjne hurtownie, jak i te działające w dropshippingu. W dalszej części poradnika wyjaśnimy, jak najlepiej nawiązywać z nimi współpracę. 

👉 Dowiedz się więcej: Skąd wziąć produkty do sklepu internetowego?

Współpraca z hurtowniami – gotowe integracje

Obok tradycyjnych sposobów nawiązywania współpracy z hurtowniami – takich jak wyszukiwanie dostawców w sieci, wymiana maili i wykonywanie telefonów – sprzedawcy detaliczni mają także do dyspozycji gotowe integracje. Dostępne są one dla właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się zarządzać biznesem za pośrednictwem innowacyjnych platform abonamentowych. Te oferują możliwość podjęcia współpracy z dostawcą za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Gotowe integracje to nowoczesne systemy pozwalające na zautomatyzowanie współpracy pomiędzy sprzedawcami a hurtowniami. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz pobrać wszystkie dane produktowe bezpośrednio do Twojego sklepu. Oszczędzasz więc mnóstwo czasu, bo nie musisz ręcznie wprowadzać tytułów, opisów oraz zdjęć artykułów. Zdecydowanie przyspieszasz tym samym uruchomienie swojego e-commerce’u.

Zintegrowanie sklepu z hurtownią ma również tę zaletę, że wszystkie dane dotyczące asortymentu – takie jak ceny czy stany magazynowe – będą aktualizowały się automatycznie. Oprogramowanie Sky-Shop na przykład odświeża te informacje nawet 12 razy na dobę! Sprawia to, że nie musisz poświęcać cennego czasu na zarządzanie towarem.

Warto zauważyć, że integracje z hurtowniami dostępne są dla sprzedawców w dwóch modelach:

  • System tradycyjny – sprzedawcy kupują w hurtowniach wybrane produkty i przechowują je we własnych magazynach. Integracje pozwalają na automatyczne pobieranie i aktualizowanie danych.
  • Dropshipping – sprzedawcy udostępniają swoim klientom towary magazynowane w hurtowniach. Dopiero w momencie otrzymania zamówienia nabywają określone produkty, których spakowaniem i wysyłką do nabywcy również zajmują się dostawcy. Integracja pozwala na automatyczne zarządzanie danymi, a także na bieżące przekazywanie zamówień do hurtowni.

integracja z hurtowniami sky-shop

Hurtownia – współpraca. O co pytać dostawców?

Dzięki wykorzystaniu gotowych integracji nawiązanie współpracy z hurtownią jest bardzo proste. Wystarczy wybrać dostawcę z listy dostępnych opcji i zweryfikować dyktowane przez niego warunki. Kiedy skontaktujesz się z potencjalnych kontrahentem i otrzymasz dane dostępowe, zyskasz możliwość skonfigurowania poszczególnych funkcji zgodnie z własnymi potrzebami.

Przed podpisaniem umowy z wybraną hurtownią, warto upewnić się, że spełnia ona wszystkie Twoje oczekiwania. Do podstawowych kwestii, o które należy zapytać przed podjęciem współpracy, zaliczyć można:

  • Warunki zwrotów i reklamacji – o ile w modelu tradycyjnym obowiązki hurtowni kończą się w momencie dostarczenia towaru do Twojego magazynu, o tyle w dropshippingu zakres współpracy jest zdecydowanie szerszy. Przed podpisaniem umowy zapytaj dostawcę na przykład o to, czy przyjmuje reklamacje i zwroty. W pierwszym przypadku wystarczy zazwyczaj porozumieć się w kwestii szczegółów, jednak w drugim sytuacja nie jest tak oczywista. Wyłącznie niewielka część hurtowni dropshippingowych akceptuje odsyłane produkty, przy czym i tak nie oddaje za nie gotówki, a jedynie przechowuje je do czasu następnego zamówienia.
  • Dostęp do rabatów i kredytów kupieckich – do najważniejszych aspektów współpracy z hurtowniami (zarówno tradycyjnymi, jak i dropshippingowymi) należy oczywiście obowiązujący cennik. Przed podjęciem współpracy dowiedz się, czy dostawca oferuje jakiekolwiek rabaty w przypadku osiągnięcia określonych progów obrotu. Warto zainteresować się także kredytami kupieckimi, które pozwolą Ci na odraczanie płatności za towary wysyłane do Twoich klientów.
  • Usługi kurierskie – aby zapewnić swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie, upewnij się, że hurtownia współpracuje z godnymi zaufania firmami kurierskimi. Zweryfikuj koszty wysyłki i dowiedz się, czy możliwe jest jej przyspieszenie w szczególnych przypadkach. W przypadku dropshippingu na Allegro warto sprawdzić także, czy hurtownia pozwala na udział w programie Smart. Uwagi wymaga również ewentualna kwestia dostarczania zamówień za granicę czy dostępność przesyłek pobraniowych.  
  • Możliwość rezerwacji produktów – to rozwiązanie, które pozwoli Ci zdobyć dużą przewagę nad konkurencją. Jeśli zaczniesz współpracować z hurtownią pozwalającą na rezerwację wybranych produktów, zabezpieczysz się na wypadek braków magazynowych w okresach zwiększonego popytu. Dzięki temu nie tylko świetnie przygotujesz się na dany sezon, ale też zyskasz możliwość dyktowania cen, gdy inne sklepy będą świeciły pustkami.

Jak widzisz, większość powyższych aspektów dotyczy wyłącznie współpracy z hurtowniami dropshippingowymi. Ich zakres obowiązków – w porównaniu ze zwykłymi dostawcami – jest zdecydowanie szerszy, toteż warto upewnić się co do kluczowych kwestii. Pamiętaj, że w dużej mierze to od jakości tej relacji będzie zależała satysfakcja Twoich klientów.

Dropshipping pozwoli Ci ponadto oszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy, wyeliminować ryzyko inwestycyjne oraz skupić się na kreatywnym rozwoju marki.

Jak nawiązać współpracę z hurtownią? Podsumowanie

Nowoczesne platformy e-commerce – takie jak Sky-Shop – ułatwiają nawiązywanie współpracy z hurtowniami tak bardzo, jak to tylko możliwe. Wystarczy, że skorzystasz z gotowych integracji i zadasz wybranym dostawcom podstawowe pytania dotyczące ich usług.

Dzięki temu szybko znajdziesz rozwiązanie spełniające Twoje wymagania i podpiszesz umowę. Pozwoli Ci to błyskawicznie zacząć sprzedaż i zagwarantować klientom maksimum satysfakcji!

Jeżeli masz pytania związane z integracją z hurtowniami na Sky-Shop, weź udział w całkowicie darmowych konsultacjach e-commerce!