Jak założyć sklep z wyposażeniem ogrodu?

0
328
jak założyć sklep z wyposażeniem ogrodu

Osoby zainteresowane sprzedażą sezonową powinny rozważyć uruchomienie sklepu z wyposażeniem ogrodu. Wiosną i latem może on oferować taki asortyment jak akcesoria i narzędzia ogrodowe, a także nasiona i sadzonki różnych roślin. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby zimą wzbogacać towar o świąteczne dekoracje i utrzymywać tym samym sprzedaż na wysokim poziomie. Chcesz dowiedzieć się, jak założyć sklep z wyposażeniem ogrodu? Zapoznaj się z naszym kompleksowym poradnikiem!

Dlaczego warto otworzyć sklep z wyposażeniem ogrodu?

Rynek e-commerce odznacza się dynamicznym rozwojem. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy w sieci – już nie tylko elektroniczne czy odzieżowe, ale nawet spożywcze. Nic więc dziwnego, że użytkownicy szukają w Internecie także akcesoriów ogrodowych i sadzonek kwiatów. Taki asortyment może okazać się dla sprzedawcy bardzo atrakcyjną niszą, zwłaszcza jeśli zadba on o wysokiej jakości towar i oryginalny wizerunek marki.

Warto zauważyć, że popularność ogrodnictwa jako pasji zauważalnie wzrosła w ostatnim czasie. Prawdopodobnie odpowiada za to między innymi pandemia koronawirusa, która rozbudziła w ludziach potrzebę kontaktu z naturą. Jedni konsumenci zaczęli interesować się działkami i ich uprawą, a inni znaleźli alternatywę w postaci roślin doniczkowych. Chcesz stać się częścią tego obiecującego rynku? Czytaj dalej!

Co sprzedawać w sklepie internetowym z wyposażeniem ogrodu?

Choć wspomnieliśmy już o narzędziach, akcesoriach i sadzonkach, to asortyment sklepu ogrodniczego wcale nie musi ograniczać się do takiego towaru. Jego asortyment może obejmować:

  • nasiona i sadzonki,
  • środki ochrony roślin,
  • nawozy,
  • narzędzia ogrodnicze,
  • palisady i płotki,
  • meble ogrodowe,
  • grille i akcesoria,
  • oświetlenie zewnętrzne,
  • altany i domki na narzędzia,
  • zabawki ogrodowe,
  • baseny rozporowe,
  • dekoracje do ogrodu.

Asortyment sklepu z wyposażeniem ogrodu możesz zresztą uzupełnić o dowolne produkty, dla których widzisz zastosowanie w tej wyjątkowej przestrzeni. W wyborze popularnych towarów pomogą Ci takie narzędzia analityczne jak Google Trends.

Jak założyć sklep z wyposażeniem ogrodu?

Uruchomienie własnego sklepu internetowego z wyposażeniem ogrodu nie powinno Ci sprawić żadnych problemów. Wystarczy, że będziesz postępować według poniższych kroków:

1. Wybierz oprogramowanie sklepowe

Najważniejsza decyzja podczas zakładania sklepu internetowego polega na wyborze dobrego oprogramowania e-commerce. Zwróć uwagę na to, aby było ono wystarczająco łatwe w obsłudze i wyposażone w niezbędne funkcje, takie jak:

  • integracje z hurtowniami,
  • bramka płatności,
  • moduł usług kurierskich,
  • technologia RWD,
  • integracje z dodatkowymi kanałami sprzedaży (np. Allegro).

Dzięki takiej platformie sklepowej stworzysz własną witrynę kilkoma kliknięciami i ułatwisz sobie zarządzanie sprzedażą w przyszłości. Ze względu na kompleksowy charakter i stałe, niskie koszty, lepszym rozwiązaniem niż narzędzie open source okaże się dobre oprogramowanie abonamentowe w modelu SaaS.

👉 Dowiedz się więcej o uruchamianiu sklepu:

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

2. Skonfiguruj wygląd

Kiedy wybierzesz już właściwą platformę sklepową, skorzystaj z kreatora strony i dostosuj jej wygląd oraz funkcjonalność do potrzeb swoich klientów. Zadbaj o estetyczną szatę graficzną, ale także o intuicyjną nawigację. Pamiętaj również o integracji witryny z bramką płatności i usługami kurierskimi, aby udostępnić kupującym możliwość wyboru preferowanych metod rozliczeń i dostawy.

Istotnym krokiem okaże się również połączenie sklepu z dodatkowymi kanałami sprzedaży. Wybierz spośród nich te, z których korzysta Twoja grupa docelowa. W przypadku ogrodniczego asortymentu może to być Allegro, Empikplace czy Morele, ale także OLX i Ceneo. Jeśli interesuje Cię ekspansja międzynarodowa, postaw natomiast na eBay lub Amazon.

3. Skompletuj asortyment

Bardzo ważnym etapem zakładania sklepu z wyposażeniem ogrodowym okaże się pozyskanie asortymentu. Aby zaopatrzyć się w produkty na sprzedaż, możesz skorzystać z jednego z 4 popularnych rozwiązań:

  • Zakupy w hurtowniach – zintegruj swój sklep z wybranymi hurtowniami i pobierz ich produkty na swoją stronę. To opłacalna i bardzo wygodna metoda.
  • Dropshipping – sklep możesz zintegrować także z hurtowniami dropshippingowymi, które w Twoim imieniu zajmą się magazynowaniem towaru oraz kompletowaniem i wysyłką zamówień bezpośrednio do klientów. To świetne rozwiązanie dla początkujących sprzedawców.
  • Zakupy u producentów – jeśli możesz pozwolić sobie na składanie bardzo dużych zamówień, zakup towar prosto od producentów. Maksymalnie obniżysz w ten sposób ceny jednostkowe.
  • Wytwarzanie rękodzieła – jeżeli masz talent stolarski lub wykonujesz ręczne dekoracje do ogrodu, nie musisz płacić za gotowe produkty. Wystarczy, że zaopatrzysz się w niezbędne surowce i wprowadzisz swoje artykuły na stronę sklepu.

4. Dopracuj oferty

Aby zachęcić klientów do składania zamówień na stronie, musisz dopracować swoje karty produktów. Zadbaj o wysoką jakość opisów (zdecydują one o pozycjonowaniu witryny w wyszukiwarce), estetyczne fotografie i pomocne materiały edukacyjne (np. filmy wideo czy linki do artykułów). Postaraj się, aby klient uzyskał na stronie wszystkie interesujące go informacje i poczuł się zachęcony do sfinalizowania transakcji.

5. Zajmij się marketingiem

Klienci w ogóle nie trafią do Twojego sklepu z wyposażeniem ogrodu, jeżeli nie przyciągniesz ich tam właściwymi działaniami marketingowymi. Zainteresuj się więc następującymi kanałami:

  • SEO – opisy kategorii i produktów, a także artykuły blogowe poświęcone ogrodnictwu pomogą Ci uzyskać wyższe pozycje w Google, a tym samym zwiększyć ruch na stronie.
  • PPC – płatne reklamy w Google Ads czy Facebook Ads zapewnią Ci natychmiastowe efekty i pozwolą dotrzeć do osób zainteresowanych ogrodnictwem.
  • Social media – prowadząc profile na Facebooku, Instagramie czy Tik-Toku, zainteresujesz odbiorców swoją ofertą i zbudujesz wokół marki lojalną społeczność.
  • Content marketing – dzięki merytorycznym artykułom, rankingom czy materiałom edukacyjnym na temat ogrodnictwa wykreujesz sobie wizerunek eksperta i uzyskasz zaufanie klientów.

👉 Dowiedz się, od czego zacząć promocje swojego sklepu.

Własny sklep internetowy z wyposażeniem ogrodu – podsumowanie

Jak widzisz, otwarcie własnego sklepu z wyposażeniem ogrodu to nic trudnego. Jeśli tylko postawisz na właściwe oprogramowanie e-commerce i wybierzesz odpowiedni model logistyczny, cały proces sprowadzi się tak naprawdę do paru godzin pracy. Zrób więc dobry użytek z naszych wskazówek i wykorzystaj pełen potencjał ogrodniczego asortymentu!