Zalety prowadzenia sklepu internetowego

0
106
zalety sklepu internetowego

Szukając pomysłów na własny biznes, niemal zawsze natkniesz się na propozycję prowadzenia sklepu internetowego. Taka działalność w dzisiejszych czasach może okazać się naprawdę dochodowym rozwiązaniem. To zresztą nie jedyna zaleta uruchomienia e-commerce’u. Jakie jeszcze korzyści płyną z założenia własnego sklepu internetowego?

1. Wejście na rynek z niskim wkładem początkowym

W przeciwieństwie do wielu innych rodzajów działalności, założenie sklepu internetowego nie wymaga dużego kapitału na start. Jeśli tylko wybierzesz odpowiednie rozwiązania, możesz prowadzić sprzedaż, nie ponosząc niemal żadnych stałych kosztów. Wszystko dzięki takim udogodnieniom jak:

  • Działalność nierejestrowana – dzięki tej formie prowadzenia biznesu nie musisz zakładać własnej firmy i unikasz składek ZUS. Warto jednak pamiętać, że w ramach działalności nierejestrowanej możesz zarobić tylko 75% płacy minimalnej miesięcznie.
  • Oprogramowanie SaaS – to narzędzie niezbędne do prowadzenia sprzedaży w sieci. Gwarantuje dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji w ramach jednego abonamentu (którego cena może wynosić ok. 100 zł miesięcznie). Dzięki temu nie narażasz się na żadne ukryte koszty, jak ma to miejsce w przypadku narzędzi open source.
  • Dropshipping – model logistyczny polegający na współpracy z hurtowniami, które zajmują się magazynowaniem towarów, kompletowaniem zamówień i wysyłaniem paczek do klientów detalicznych. Takie rozwiązanie pozwala wyeliminować koszty związane z logistyką i zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Pierwsza zaleta sklepu internetowego polega więc na tym, że możesz założyć go nawet wtedy, kiedy nie dysponujesz dużym kapitałem inwestycyjnym.

2. Możliwość dorabiania do pensji

Sklep internetowy może stanowić Twoje główne źródło utrzymania, ale świetnie sprawdzi się także jako sposób na dodatkowy dochód. Za sprawą dropshippingu, na obsługę zamówień nie musisz nawet poświęcać dużo czasu. Wystarczy, że utrzymujesz kontakt z klientami i realizujesz obraną strategię marketingową. Taką działalność możesz z powodzeniem łączyć z pracą na etacie lub innymi zajęciami.

Co więcej, sklep internetowy pozwala Ci zarabiać na własnej pasji. Jeśli interesujesz się literaturą, możesz prowadzić księgarnię online, a jeżeli prowadzisz aktywny tryb życia, świetnie sprawdzisz się w roli właściciela witryny ze sprzętem sportowym. Jest to zatem sposób na minimalizowanie znaczenia tradycyjnie rozumianej pracy na rzecz działalności gwarantującej niemal pasywny dochód.

3. Dostęp do milionów klientów

Żaden sklep stacjonarny nie zapewni Ci takich zasięgów jak witryna internetowa. Dzięki temu możesz dotrzeć do każdej grupy odbiorców – zarówno w kraju, jak i na całym świecie. Swoją ofertę z powodzeniem skierujesz więc nie tylko do szerokiego grona odbiorców, ale też do konsumentów zainteresowanych produktami niszowymi.

Dostęp do niezliczonych rzesz potencjalnych klientów to przede wszystkim zasługa strategii wielokanałowej, którą możesz realizować w e-commerce. Polega ona na prowadzeniu sprzedaży w wielu miejscach jednocześnie. Do dyspozycji masz zatem:

  • własną witrynę sklepu internetowego,
  • Allegro – czyli największy marketplace w Polsce,
  • zagraniczne serwisy zakupowe (np. eBay i Amazon),
  • polskie portale sprzedażowe (np. Empikplace i Morele),
  • porównywarki cen (np. Ceneo),
  • serwisy ogłoszeniowe (np. OLX).

4.Możliwość rozszerzenia sprzedaży stacjonarnej

Sklep internetowy może okazać się dla Ciebie znakomitym pomysłem na biznes, nawet jeśli prowadzisz już sprzedaż stacjonarną. Pamiętaj, że tradycyjny model handlu jest dość ograniczający – zwłaszcza dla aktywnych osób, które rzadko kiedy mają możliwość odwiedzić Twój sklep w godzinach jego pracy. Uzupełniając swoją działalność o sprzedaż online, wyjdziesz naprzeciw ich potrzebom i prawdopodobnie poprawisz swoje wyniki finansowe.

Wzbogacenie działalności polegającej na handlu stacjonarnym o sprzedaż internetową zagwarantuje Ci też dostęp do cennych danych analitycznych. Są to informacje, których nie zdobędziesz, prowadząc tradycyjny sklep. Odpowiednia wiedza na temat Twoich klientów może natomiast pomóc Ci w zwiększeniu poziomu sprzedaży i rozwoju biznesu.

5. Brak ograniczeń sprzedaży

Sklep internetowy to biznes, który działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Możesz więc zarabiać na nim bez przerwy. Dostępny jest zresztą z każdego miejsca na świecie, co eliminuje wszelkie ograniczenia charakterystyczne dla działalności stacjonarnej. Taki model wiąże się jednak z koniecznością zapewnienia klientom obsługi na najwyższym poziomie. W każdej chwili powinni oni mieć dostęp do wygodnych form kontaktu i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

6. Dynamiczny rozwój rynku e-commerce

Każdego roku rynek e-commerce pobija wszelkie rekordy z lat poprzednich. Rośnie zarówno liczba sklepów internetowych, jak i składanych w nim zamówień. Do zakupów online przekonują się kolejne grupy konsumentów, a najlepszy tego przykład stanowią zmiany, które zaszły w branży podczas pandemii koronawirusa. Wielu odbiorców – w tym osoby w zaawansowanym wieku – zaufało wówczas e-sklepom. Co ciekawe, wzrosło nawet zainteresowanie internetowymi zakupami spożywczymi.

Prognozy dla rynku e-commerce są więc bardzo optymistyczne. Jego udział w globalnej gospodarce ma cały czas rosnąć, czemu trudno się dziwić, biorąc pod uwagę ewoluujące potrzeby konsumentów i coraz większe możliwości zapewniane przez nowe technologie. Inwestycja we własny sklep internetowy wydaje się zatem opłacalną i bardzo przyszłościową decyzją.

7. Łatwość prowadzenia sprzedaży

Prowadzenie sprzedaży internetowej nigdy nie było tak proste jak dziś. Do dyspozycji masz całe mnóstwo rozwiązań, które wspierają Cię zarówno na etapie pozyskiwania towaru, jak i obsługi zamówień. Największa w tym zasługa wspomnianych już platform abonamentowych i innowacyjnych modeli logistycznych (np. dropshippingu). Jak więc założyć własny sklep internetowy?

  1. Wybierz odpowiednią dla siebie platformę e-commerce – postaw na oprogramowanie, które zapewni Ci dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji sprzedażowo-marketingowych. Zainteresuj się przede wszystkim narzędziami o kompleksowym charakterze, niewymagającymi wykonywania dodatkowych integracji.
  2. Utwórz stronę sklepu internetowego – dzięki łatwemu w obsłudze kreatorowi zrobisz to kilkoma kliknięciami. Wystarczy, że skorzystasz z gotowego szablonu i dostosujesz ułożenie poszczególnych modułów do swoich potrzeb.
  3. Zintegruj witrynę z narzędziami zewnętrznymi – gotową stronę połącz między innymi z bramką płatności, firmami kurierskimi i dodatkowymi kanałami sprzedaży. Zrobisz to błyskawicznie z poziomu platformy sklepowej.
  4. Zaopatrz sklep w towar – choć to problematyczny etap, możesz zrealizować go szybko i wygodnie. Wystarczy postawić na dropshipping i zintegrować stronę z bazą wybranych hurtowni. To wszystko – możesz teraz wystawić na sprzedaż asortyment, który fizycznie znajduje się u Twoich dostawców. Jeśli prowadzisz własny magazyn, wybierz integrację z tradycyjnymi hurtowniami, a następnie złóż zamówienie, opłać je i przygotuj się na odbiór dostawy.
  5. Dopracuj oferty i sprzedawaj – jeśli pobierzesz dane produktowe ze strony hurtowni, postaraj się je z czasem zaktualizować, tak aby wykreować sobie oryginalny wizerunek i zbudować przewagę konkurencyjną. Zadbaj zarówno o opisy produktów, jak i ich zdjęcia. Zachęcaj potencjalnych klientów do zakupu, prowadź działania marketingowe i zwiększaj zyski!

Dowiedz się więcej 👇

Zalety sklepu internetowego – podsumowanie

Zastanawiając się nad bilansem wad i zalet sklepów internetowych, można śmiało stwierdzić, że tych ostatnich jest znacznie więcej. Prowadzenie własnego e-commerce’u stawia oczywiście przed sprzedawcą wiele różnych wyzwań, ale może zapewnić mu nieocenione korzyści. Warto więc wejść na rynek handlu elektronicznego i spróbować swoich sił w branży!