Odpowiednio zaprojektowana karta produktu w sklepie internetowym pozwala przyspieszyć proces decyzyjny klienta i zwiększyć współczynnik konwersji. Z perspektywy użytkownika dostarcza zaś wszelkich istotnych informacji na temat towaru. Jak więc widzisz, jest to element szalenie istotny dla każdego e-commerce’u. Co trzeba wiedzieć o karcie produktu i jak ją zaprojektować?
Spis treści artykułu:
Co to jest karta produktu?
Karta produktu w e-commerce to nic innego jak strona przedstawiająca najważniejsze informacje na temat danego towaru. Obejmuje przede wszystkim jego nazwę, opis, parametry, a także zdjęcia i cenę. Często zawiera również inne elementy, które pomagają klientom w podjęciu decyzji. O tym, co powinno pojawić się w karcie produktu, przeczytasz w kolejnych sekcjach tego poradnika.
Rola karty produktu w sklepie internetowym
W każdym sklepie internetowym karta produktu spełnia kilka istotnych funkcji:
- Informuje o produkcie – głównym zadaniem karty produktu jest dostarczanie użytkownikom sklepu szczegółowych danych na temat towaru. Dzięki merytorycznemu opisowi, wysokiej jakości zdjęciom czy specyfikacji technicznej, potencjalny klient może dokonać bardziej świadomego wyboru.
- Ułatwia proces zakupowy – dostęp do istotnych danych o produkcie, a także do informacji na temat dostawy czy polityki zwrotów sprawia, że potencjalnemu klientowi łatwiej jest podjąć decyzję o zakupie danego towaru.
- Zwiększa konwersję – dzięki temu, że karta produktu przedstawia wszystkie ważne informacje o towarze i procesie zakupowym, klient pozbywa się ewentualnych wątpliwości. To przekłada się z kolei na wyższe prawdopodobieństwo finalizacji transakcji, a ostatecznie na większą sprzedaż.
- Wspiera działania SEO – karta produktu powinna zawierać najważniejsze słowa kluczowe, które pomagają w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce. Dzięki temu użytkownikom łatwiej będzie znaleźć oferty sklepu, co zwiększy ruch w witrynie.
Jak powinna wyglądać karta produktu?
Aby karta produktu właściwie wywiązywała się ze swojej roli, musi być przede wszystkim przejrzysta i łatwa w nawigacji. Dzięki temu każdy użytkownik sprawnie znajdzie interesujące go informacje i złoży zamówienie w Twoim sklepie internetowym. Poza wartościowym opisem towaru, w karcie powinny znaleźć się też wysokiej jakości zdjęcia oraz dodatkowe elementy pomagające w podjęciu decyzji o zakupie.
Zwróć uwagę na to, że karta produktu powinna też pasować do ogólnej szaty graficznej sklepu. Musi być utrzymana w tej samej estetyce (kolorystyka, czcionki itp.), ale potrzebuje jednocześnie elementów, które będą przyciągały uwagę potencjalnego klienta. Mowa przede wszystkim o wyraźnym CTA (wezwaniu do działania) w formie widocznego przycisku pozwalającego dodać produkt do koszyka.
Co powinna zawierać karta produktu?
Wygląd karty produktu będzie się oczywiście różnił w zależności od branży, w jakiej działa sklep, i od jego modelu biznesowego. Warto jednak pamiętać o kluczowych elementach, które powinny znaleźć się na niemal każdej stronie tego typu. Należą do nich przede wszystkim:
- nazwa produktu,
- opis,
- zdjęcia,
- parametry techniczne,
- cena,
- dostępność (stan magazynowy),
- CTA,
- opinie innych klientów,
- informacje o promocjach i rabatach,
- informacja o najniższej cenie z ostatnich 30 dni,
- możliwość dodania produktu do przechowalni/listy życzeń,
- formularz kontaktowy,
- polityka dostaw i zwrotów,
- produkty powiązane lub podobne,
- opcje personalizacji produktu.
Jeśli zamieścisz w swojej karcie produktu wszystkie wymienione wyżej elementy, każdy klient z łatwością znajdzie interesujące go informacje i przeprowadzi proces zakupowy zgodnie z własnymi potrzebami.
Najważniejsze elementy karty produktu
Choć warto udostępnić potencjalnemu klientowi jak najwięcej możliwości, nie wszystkie wspomniane wcześniej elementy karty produktu są obowiązkowe. W żadnym sklepie nie może jednak zabraknąć:
- Opisu produktu – to treść, która z jednej strony pozwala potencjalnemu klientowi dobrze zapoznać się z interesującym go towarem, a z drugiej motywuje go do sfinalizowania transakcji. Wszystko dzięki użyciu języka korzyści – opisując produkty, należy przedstawiać je w taki sposób, aby odbiorca dowiedział się, co może zyskać dzięki ich zakupowi.
- Ceny – to jeden z najważniejszych czynników decyzyjnych dla konsumentów. Warto więc zadbać o to, aby cena znalazła się w dobrze widocznym miejscu – możesz umieścić ją w centralnej części karty produktu lub wyróżnić ją graficznie. Pamiętaj też o dodaniu informacji o ewentualnych promocjach i alternatywnych wariantach płatności (np. na raty).
- CTA – czyli przycisk „Kup teraz” lub „Dodaj do koszyka”. Warto umieścić go w pobliżu ceny lub zdjęcia produktu, aby użytkownik mógł go szybko i łatwo znaleźć. Treść CTA powinna być natomiast jak najprostsza i jak najbardziej zrozumiała.
- Opinii – oceny i komentarze innych klientów sklepu to czynnik, który w ogromnym stopniu wpływa na decyzje konsumenckie nowych użytkowników. Postaraj się więc zdobywać jak najwięcej pozytywnych opinii, aby odbiorcy mogli podeprzeć swoje wybory dowodem społecznym. Możesz zastosować w tym celu prosty mechanizm pozwalający na ocenianie produktów w skali od 1 do 5.
👉 Dowiedz się, jak tworzyć skuteczne opisy produktów:
Karta produktu w sklepie internetowym – podsumowanie
Dobrze zaprojektowana karta produktu w sklepie internetowym gwarantuje wymierne korzyści zarówno klientowi, jak i sprzedawcy. Z jednej strony pomaga bowiem w podjęciu decyzji o zakupie, a z drugiej podnosi współczynnik konwersji. Jeśli prowadzisz swój własny e-commerce, koniecznie zrób więc dobry użytek z naszych wskazówek!