Dropshipping – jak zacząć? Poradnik krok po kroku

0
147
jak zacząć dropshipping

Chcesz wejść na rynek e-commerce, ale przeszkodą jest dla Ciebie ograniczony budżet lub brak czasu? Zdecyduj się na dropshipping i zacznij szybko zarabiać na sprzedaży internetowej! Otwarcie sklepu w takim modelu jest dziecinnie proste, więc bez problemu poradzisz sobie z całym procesem. Ten poradnik pomoże Ci sprawnie przez niego przejść!

1. Rejestracja własnej działalności gospodarczej

Przed rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ma to być dla Ciebie sposób na dodatkowy zarobek, czy główne źródło utrzymania. W tym pierwszym przypadku możesz ograniczyć się do działalności nieewidencjonowanej, lecz w tym drugim konieczna okaże się rejestracja firmy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

👉 Sprawdź, jak prowadzić dropshipping bez firmy. 

Brak firmy uniemożliwia Ci bowiem notowanie przychodów większych niż połowa minimalnego wynagrodzenia krajowego. Rejestrując własną działalność gospodarczą, eliminujesz to ograniczenie i zyskujesz możliwość swobodnego rozwoju swojej marki. Ułatwiasz sobie również funkcjonowanie na rynku, ponieważ hurtownie dropshippingowe rzadko kiedy podejmują współpracę z osobami fizycznymi.

2. Wybór oprogramowania do zarządzania sprzedażą

W sieci dostępne jest całe mnóstwo narzędzi, które pozwolą Ci otworzyć własny sklep w dropshippingu i obsługiwać zamówienia. Niestety nie każdy wybór okaże się tak samo trafiony. Przede wszystkim musisz odróżnić programy open source od platform abonamentowych. Aby zrobić dobry użytek z tych pierwszych, potrzebne Ci będą odpowiednie kompetencje z zakresu IT bądź kosztowne usługi programisty. W drugim przypadku, ze wszystkim – od założenia strony, po zarządzanie sprzedażą – poradzisz sobie samodzielnie.

Przed rozpoczęciem działań sprzedażowych przetestuj na przykład oprogramowanie Sky-Shop. Szybko zauważysz, że prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo łatwe i przyjemne. Platforma ta gwarantuje między innymi dostęp do kreatora strony internetowej i wielu funkcjonalnych integracji.

3. Stworzenie sklepu internetowego

Skoro masz już dostęp do praktycznego oprogramowania, możesz zająć się tworzeniem sklepu internetowego. Powinien on stać się Twoim głównym kanałem sprzedaży. Jego założenie za pomocą kreatora Sky-Shop zajmie Ci tylko kilka chwil. Wystarczy, że ustawisz poszczególne moduły w wybranych miejscach witryny i dodasz do swojego sklepu niezbędne integracje. Szatę graficzną zmienisz w dowolnym momencie.

👉 Dowiedz się, jak łatwo założyć sklep internetowy. 

Zdecydowanie trudniejsze okaże się założenie e-sklepu w jednym z narzędzi open source. W tym przypadku będziesz potrzebować konkretnych umiejętności technicznych i wiedzy z zakresu programowania. Wszelkich integracji – takich jak bramki płatności czy usługi kurierskie – będziesz szukać na zewnątrz, co tylko podniesie koszty całego procesu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, okaże się więc skorzystanie z platformy abonamentowej – jak Sky-Shop.

4. Wybór asortymentu

Wybór produktów, jakie będziesz oferować swoim klientom, jest o tyle skomplikowany, że musisz ograniczać się wyłącznie do asortymentów hurtowni dropshippingowych. Jest ich co prawda całkiem sporo, ale trudno mówić w tym przypadku o szansach na znalezienie jakiejkolwiek niszy.

Co więcej, taki model działalności zdejmuje z Ciebie obowiązek posiadania magazynu, a jednocześnie obarcza odpowiedzialnością za przyjmowanie ewentualnych zwrotów od klientów. Z tego względu warto dwa razy zastanowić się nad doborem swojego asortymentu.

Najlepszym rozwiązaniem okażą się albo towary o małych gabarytach, albo takie, które rzadko są odsyłane przez kupujących. Unikaj zatem ubrań czy butów, stawiając raczej na artykuły biurowe, biżuterię czy drobne dekoracje do domu. Przed rozpoczęciem sprzedaży upewnij się też, że wybierasz asortyment odpowiadający na potrzeby określonej w biznesplanie grupy docelowej.

👉 Przeczytaj także: Skąd brać produkty do sklepu internetowego?

5. Wybór hurtowni i synchronizacja danych

Wiedząc, jakie produkty Cię interesują, możesz przystąpić do decyzji, z jakimi hurtowniami chcesz współpracować. Na szczęście nie musisz szukać ich na własną rękę. Sky-Shop oferuje bowiem dostęp do gotowych integracji, dzięki czemu wystarczy z szerokiej listy wybrać odpowiadających Ci dostawców, z którymi podpiszesz umowy.

W procesie tym kieruj się nie tylko bogactwem asortymentu i przystępnością cen, ale także jakością komunikacji. Sprawdź, na ile poszczególne hurtownie otwarte są na negocjacje i jakie informacje udostępniają o swoich produktach.

Wysokiej jakości opisy towarów oraz ich zdjęcia potrzebne Ci będą podczas wprowadzania danych produktowych na stronę Twojego sklepu. Jeśli informacji tego typu zabraknie w hurtowni, nie pozostanie Ci nic innego jak stworzyć je samodzielnie, a to będzie kosztowało Cię mnóstwo czasu i pracy.

Jeżeli dostawca udostępnia jednak wyczerpujące dane produktowe, cały proces synchronizacji przeprowadzisz automatycznie. Dzięki Sky-Shop zostaną one pobrane bezpośrednio do Twojego sklepu i będą na bieżąco aktualizowane. Nie musisz więc zawracać sobie głowy zmieniającymi się cenami czy stanami magazynowymi.

Jak zacząć dropshipping? Podsumowanie

Jak widzisz, aby zacząć sprzedaż w dropshippingu, nie potrzebujesz ani specjalistycznych umiejętności, ani dużego doświadczenia. To rozwiązanie przeznaczone przede wszystkim dla nowych graczy na rynku, więc do rozpoczęcia przygody w e-commerce wystarczy Ci prosta w obsłudze platforma SaaS – Sky-Shop.

Narzędzie tego typu przeprowadzi Cię przez cały proces zakładania sklepu i nawiązywania współpracy z hurtowniami, a następnie pomoże Ci w bieżącym zarządzaniu sprzedażą. Nie zwlekaj zatem dłużej i już dziś zacznij zarabiać na dropshippingu!