Jak sprzedawać koszulki z własnym nadrukiem? Poradnik

0
72
jak sprzedawać koszulki z nadrukiem

Choć rynek odzieżowy obfituje w niezliczoną ilość koszulek z rozmaitymi nadrukami, popyt na T-shirty wciąż nie jest zaspokojony. I pewnie nigdy nie będzie, bo przecież każdy może wymyślić nowy napis lub grafikę, które chciałby nosić na piersi.

Dlatego właśnie sprzedaż koszulek z własnym nadrukiem wydaje się doskonałym pomysłem na biznes. Podpowiadamy, co trzeba wiedzieć o takiej działalności!

Dlaczego warto założyć własny sklep z koszulkami?

Dobra wiadomość jest taka, że do sprzedaży koszulek z własnym nadrukiem nie potrzebujesz żadnych specjalistycznych umiejętności. Wystarczy odrobina wyobraźni i niewielki kapitał początkowy na zakup gładkich T-shirtów oraz sprzętu drukarskiego. W zamian dostajesz szansę wybicia się na rynku i stworzenia absolutnie niepowtarzalnej oferty, która zdobędzie zainteresowanie konsumentów.

Oferując koszulki z własnymi nadrukami, osiągniesz sukces tym większy, im ciekawszy jest Twój pomysł na grafiki i im szersze jest grono Twoich klientów. Właśnie dlatego tak dużą popularnością cieszą się T-shirty sprzedawane na przykład przez zespoły muzyczne lub znanych influencerów.

Ty również musisz zbudować lojalną społeczność wokół swojej marki, więc dobrym pomysłem na start wydaje się poczytny blog, ciekawy profil w mediach społecznościowych lub własny kanał na YouTube.

Kluczowe dla powodzenia w tym biznesie są atrakcyjne nadruki, których próżno szukać w ofertach konkurencyjnych marek. Zainspiruj się więc swoim hobby i wykorzystaj dobrze znane w danej dziedzinie insighty konsumenckie. Pozwoli Ci to znaleźć własną niszę na rynku.

Pamiętaj też, że nie musisz wymyślać nic nadzwyczajnego – nawet jeżeli nie masz wystarczających umiejętności graficznych, często wystarczy prosty nadruk z błyskotliwym cytatem, który nie zdążył jeszcze przebić się do mainstreamu.

Jak sprzedawać własne koszulki?

Sprzedaż koszulek z własnym nadrukiem to tradycyjna działalność e-commerce. Będzie więc wymagała od Ciebie przejścia takich etapów jak pozyskanie asortymentu, rejestracja firmy i założenie sklepu internetowego. Poniżej krótko omawiamy każdy z kluczowych kroków w tym procesie:

1. Stwórz biznesplan

Ciekawy pomysł na nadruki to dobry początek, ale niestety nic więcej. Aby mieć pewność, że działalność nie przyniesie Ci strat, będziesz potrzebować szczegółowego biznesplanu. Określ zatem swoją grupę docelową, stwórz persony, przeprowadź analizę konkurencji i ustal budżet.

Odpowiedz sobie na pytanie o swoje mocne i słabe strony, a także o szanse i zagrożenia stwarzane przez rynek. Przede wszystkim zaś ustal sobie cele i zastanów się nad sposobem ich osiągnięcia. To także właściwy moment na wybór kanałów sprzedaży i głównych narzędzi marketingowych.

Planując sprzedaż koszulek z własnym nadrukiem, zwróć uwagę na charakter takiego biznesu. Zazwyczaj T-shirty nawiązują do humorystycznych motywów lub oryginalnych zainteresowań. Konsumenci zamawiający tego typu produkty również odznaczają się dość specyficznym usposobieniem. W biznesplanie koniecznie opisz więc język i styl komunikacji, starając się, aby odpowiadały one Twojej ofercie, a zarazem wyróżniały Cię na rynku.

2. Wybierz metodę nadruku

Kwestia pozyskiwania towaru do sklepu wydaje się całkiem prosta aż do momentu, gdy na koszulkach muszą znaleźć się autorskie nadruki. Same T-shirty najlepiej bowiem kupować od podwykonawcy po bardzo niskich cenach. Druk grafik jest już jednak kwestią wymagającą nieco większej inwencji twórczej.

Zanim zaczniesz swoją działalność, odpowiedz sobie na pytanie o preferowaną metodę nadruku. Do wyboru masz różne technologie, które warto przeanalizować pod kątem ich zalet i wad, ale też charakteru Twojego biznesu. Aby zarysować Ci dostępne opcje, krótko opiszemy 3 najpopularniejsze rozwiązania:

  • Sitodruk – to technologia oparta o stworzenie matrycy wielokrotnego użytku. Cechuje się ograniczeniem liczby kolorów (często tylko 10) dla jednego druku, ponieważ każda dodatkowa barwa to dodatkowe sito, a więc większe wydatki. Korzystając z tej metody, obniżasz koszt produkcji koszulek wraz z liczbą wykonanych sztuk. Jest to rozwiązanie zalecane sprzedawcom prostych T-shirtów o jednokolorowych wzorach.
  • Druk Flex – to metoda polegająca na przygotowaniu wzoru na bardzo cienkiej folii, którą następnie odciska się na każdej koszulce. W przeciwieństwie do sitodruku, pozwala na stosowanie wielokolorowych grafik, a koszt produkcji pozostaje cały czas na tym samym poziomie. Rozwiązanie takie rekomendowane jest firmom o niewielkim nakładzie.
  • Druk cyfrowy DTG – to najbardziej zaawansowany sposób drukowania grafik na koszulkach. Opiera się na tworzeniu wzorów z fotograficzną dokładnością, a koszt produkcji nie maleje wraz z liczbą wykonanych sztuk. Metoda ta przydaje się przede wszystkim w przypadku precyzyjnych, wielobarwnych projektów.

3. Zadbaj o doświadczenie klienta

Zauważ, że sprzedaż koszulek z własnym nadrukiem to względnie popularny pomysł na biznes. W branży tej działa wiele firm, wśród których znajdą się również bardzo znane marki.

Jeśli chcesz w tym środowisku wybić się ze swoją ofertą, musisz zaproponować klientom atrakcyjne USP (unique selling proposition). To cecha, która wyróżni Twoje produkty na tle konkurencji. Opracowując proces sprzedaży, zadbaj więc o wartość dodaną, taką jak na przykład:

  • możliwość personalizacji dostępnych wzorów,
  • drobne prezenty dołączane do przesyłek,
  • usługa pakowania koszulek na prezent.

Postaraj się wejść w buty swojego klienta i zaoferuj mu rozwiązania, które maksymalnie ułatwią cały proces zakupowy. Koszulki z nietypowymi nadrukami to doskonały materiał na prezent, więc rozbuduj ofertę na przykład o atrakcyjne pudełka lub personalizowane opakowania. Dzięki temu konsument otrzyma gotową usługę, jakiej nie znajdzie w konkurencyjnych sklepach.

4. Załóż działalność gospodarczą

Rejestracja działalności gospodarczej pozwoli Ci wykorzystać pełnię potencjału Twojego sklepu internetowego. Dzięki niej łatwiej będzie Ci podjąć współpracę z podwykonawcami i dostawcami, a ponadto zyskasz możliwość odliczania ponoszonych kosztów od podatku dochodowego.

Z drugiej strony zobowiążesz się do opłacania składek ZUS, ale jest to cena, którą warto ponieść. Wyeliminujesz bowiem limit przychodów wynoszący połowę minimalnego wynagrodzenia brutto (jedynie 1505 zł miesięcznie w 2022 r.), który ogranicza osoby prowadzące działalność nierejestrowaną.

Aby założyć własną firmę, musisz dokonać wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wypełniając formularz online, staniesz między innymi przed wyborem:

  • nazwy swojej firmy,
  • daty rozpoczęcia działalności,
  • kodów PKD,
  • formy opodatkowania,
  • sposobu prowadzenia księgowości,
  • rejestracji do podatku VAT.

Kiedy dowiesz się, które rozwiązania sprawdzą się najlepiej w Twoim przypadku, cały proces rejestracji firmy okaże się bardzo prosty. Wszystkich formalności dopełnisz bez wychodzenia z domu.

👉 Przeczytaj, jak otworzyć własną firmę.

5. Otwórz własny sklep internetowy

Ostatni etap zakładania własnego sklepu z koszulkami to stworzenie funkcjonalnej strony internetowej. Na szczęście proces ten jest zdecydowanie prostszy, niż może wydawać się osobom niemającym żadnego doświadczenia programistycznego. Wszystko dzięki praktycznym platformom e-commerce, oferującym dostęp do intuicyjnych kreatorów stron www.

Sięgając na przykład po oprogramowanie Sky-Shop, stworzysz atrakcyjną witrynę zaledwie kilkoma kliknięciami. Szybko i wygodnie zintegrujesz ją również z bramką płatności, usługami kurierskimi, dodatkowymi kanałami sprzedaży i zaawansowanymi narzędziami marketingowymi.

Wysłuchaj nagrania, z którego dowiesz się, jak łatwo uruchomić własny e-commerce:

 

To wszystko – możesz już zacząć sprzedaż koszulek z własnym nadrukiem!

👉 Dowiedz się więcej: Sklep internetowy – jak zacząć?

Ile można zarobić na koszulkach z nadrukiem?

Otwierając własny sklep z koszulkami, sprzedawcy próbują odpowiedzieć sobie na pytanie, ile można na tym zarobić. Niestety trudno jednoznacznie określić skalę zysków z takiej działalności. Wszystko zależy bowiem od tego, jak szerokie jest grono Twoich klientów i jakie koszty ponosisz.

Inaczej będzie zarabiał przedsiębiorca korzystający z usług profesjonalnej drukarni, a inaczej ktoś, kto zainwestuje we własny sprzęt. Mniejsze zyski wygeneruje sprzedawca specjalizujący się w projektach na zamówienie, a większe influencer zasypujący rynek swoim merchem.

Podsumowując, wszystko zależy tak naprawdę tylko od Ciebie i Twojego pomysłu na biznes. Początkowo zarobki mogą być niewielkie, ale wraz z rozwojem marki i pozyskiwaniem nowych klientów z pewnością będą rosły. Zrób więc dobry użytek z innowacyjnego oprogramowania sklepowego i wykorzystaj potencjał swojego pomysłu na koszulki z nadrukami!