Początkujący sprzedawcy internetowi chętnie korzystają z dropshippingu, który pozwala im prowadzić e-commerce bez konieczności inwestowania w towary, ich magazynowania, a także pakowania i wysyłania zamówień. We wszystkich tych obowiązkach przedsiębiorców wyręczają hurtownie.
Jednym z nasuwających się od razu pytań jest to, jak taki model działalności wpływa na zarobki. Dowiedz się, co decyduje o zyskach z dropshippingu i ile mogą wynosić Twoje przychody!
Spis treści artykułu:
Od czego zależą zarobki w dropshippingu?
Dropshipping to specyficzny model logistyczny opierający się na współpracy sprzedawcy z hurtowniami. Dzięki temu, że zdejmują one z jego barków wiele obowiązków, przedsiębiorca może przeznaczyć zaoszczędzone zasoby na rozwój marki i pozyskiwanie nowych klientów. Rozsądek podpowiada więc, że dropshipping to rozwiązanie sprzyjające wysokim zarobkom.
Niemniej, w równaniu należy uwzględnić także wady tego modelu. Z hurtowniami dropshippingowymi współpracuje wielu sprzedawców, którzy oferują dokładnie te same produkty dokładnie tej samej grupie docelowej.
Jak więc widzisz, konkurencja w tym obszarze jest spora. Przedsiębiorcy mają też dość ograniczone możliwości wybicia się na tle innych firm. Na szczęście istnieją sposoby na zbudowanie przewagi nad konkurencją – powiemy sobie o nich w dalszej części artykułu.
👉 Dowiedz się, jak zacząć w dropshippingu.
Tymczasem przyjrzyjmy się bliżej czynnikom, które decydują o tym ile można zarobić na dropshippingu:
1. Wysokość marży
Marża to podstawa Twoich zysków ze sprzedaży. O jej wysokości decydujesz samodzielnie na podstawie warunków współpracy ustalonych z hurtownią. Choć najkorzystniej dla Ciebie byłoby narzucić jak najwyższe ceny, musisz liczyć się zarówno z polityką cenową konkurencji, jak i z popytem na dany produkt.
Przyjmuje się więc, że marża w dropshippingu powinna wynosić 20 – 35%, ale nie zapominaj, że na jej wartość wpływa między innymi rodzaj towaru. Miej też na uwadze, że hurtowniom zdarza się blokować ceny na pewnym poziomie, co zobowiązuje Cię do sprzedaży produktów w ściśle określonym przedziale cenowym.
2. Popyt na produkty
Jak już wspomnieliśmy, popyt na konkretne produkty ma ogromny wpływ na ich sprzedaż. Jeśli jakiś towar nie cieszy się zainteresowaniem konsumentów, nie uda Ci się na nim zarobić nawet przy bardzo atrakcyjnych cenach.
Im popyt na dany produkt jest jednak wyższy, tym większy zysk możesz wypracować dzięki jego sprzedaży. Popularność różnych kategorii dóbr konsumenckich przeanalizujesz za pomocą darmowych programów, takich jak choćby Google Trends.
3. Działania konkurencji
Zanim zaczniesz sprzedaż, poddaj analizie działania swoich potencjalnych konkurentów. Sprawdź, jaką mają politykę cenową i w jakich kanałach są obecni. Największą uwagę poświęć tym firmom, które współpracują z wybranymi przez Ciebie hurtowniami.
Aktywność konkurencji będzie miała kluczowy wpływ na Twoje możliwości w zakresie dotarcia do klientów, a także na wysokość narzucanej przez Ciebie marży.
4. Koszty prowadzenia działalności
Dropshipping to bardzo wygodne i ekonomiczne rozwiązanie, które pozwala zredukować koszty prowadzenia działalności. Nie ogranicza ich jednak do zera. Oznacza to, że w dalszym ciągu musisz liczyć się z wydatkami, które będą regularnie obniżały Twoje zarobki. Do najważniejszych zobowiązań finansowych należą:
- Prowizje – pobierane przez różne serwisy sprzedażowe (np. Allegro), narzędzia marketingowe, a nawet przez bramki płatności w Twoim sklepie.
- Abonament oprogramowania sklepowego – tego typu opłaty zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
- Składki ZUS – jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, musisz liczyć się z koniecznością opłacania ZUS-u, niezależnie od generowanych przychodów.
- Podatek dochodowy – bez względu na to, czy masz firmę, czy prowadzisz sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej, musisz oddawać Urzędowi Skarbowemu część zarobionych przez siebie pieniędzy.
W zależności od specyfiki Twojego biznesu, tego typu kosztów może być więcej. Wszystkie one skutecznie obniżają dochód sklepu. Pamiętaj więc, aby w miarę możliwości redukować wydatki. Im ich mniej, tym lepiej zarobisz na dropshippingu!
5. Działania marketingowe
O sukcesie Twojego sklepu w dużej mierze zadecyduje skuteczność prowadzonych przez Ciebie działań marketingowych. Jeśli chcesz systematycznie zwiększać przychody, musisz pozyskiwać nowych klientów i skalować wartości transakcji. W tym celu posłużą Ci przede wszystkim działania z zakresu:
- pozycjonowania strony w wyszukiwarce,
- płatnych reklam w Google i sieciach partnerskich,
- content marketingu
- i mediów społecznościowych.
👉 Dowiedz się, od czego zacząć promocję sklepu internetowego.
Co zrobić, aby zarobki w dropshippingu były jak największe?
Jak widzisz, Twój sukces w dropshippingu zależy od bardzo wielu różnych czynników. Zdając sobie jednak sprawę z zasad działania tego modelu, możesz podjąć konkretne kroki, aby zredukować ponoszone koszty i zmaksymalizować zyski. Sprawdź, o czym warto pamiętać!
1. Narzucaj wysoką marżę
Ta wskazówka wydaje się oczywista, lecz niełatwo wcielić ją w życie. Twoje zapędy zostaną skutecznie ukrócone przez zaciętą konkurencję oraz ograniczony popyt. Niemniej, istnieją pewne kategorie produktów, które dają Ci w tej kwestii większe pole do popisu niż inne.
Należą do nich na przykład akcesoria do telefonów, artykuły z branży erotycznej czy elementy wyposażenia wnętrz. Zanim wybierzesz asortyment dla swojego sklepu internetowego, przeprowadź więc wyczerpującą analizę rynku.
2. Wyróżniaj się na tle konkurencji
Jeśli chcesz, aby spośród wszystkich sprzedawców oferujących te same produkty konsumenci wybrali właśnie Ciebie, musisz wyróżniać się w swojej branży. W pierwszej kolejności zadbaj więc o oryginalne opisy produktów oraz ich zdjęcia w Twoim sklepie.
Nawet jeśli sprzedajesz to samo co inni, staraj się to robić w zupełnie inny sposób. Dzięki temu na pewno przykujesz uwagę kupujących, a przy odrobinie marketingowego zacięcia zachęcisz ich do transakcji.
3. Unikaj problemów ze zwrotami
Możliwość dokonania zwrotu towaru w terminie 14 dni od jego zakupu online to święte prawo konsumenta. Niestety hurtownie dropshippingowe rzadko kiedy chcą przyjmować odsyłane produkty. Ten obowiązek spada więc na Ciebie. Poza tym, że ewentualne zwroty mogą powodować przestoje w Twojej działalności, wiążą się także z koniecznością wygospodarowania przestrzeni na ich przechowywanie (w dropshippingu nie posiadasz przecież własnego magazynu).
Najlepiej więc zrobisz, unikając kategorii często zwracanych produktów. Zamiast oferować swoim klientom ubrania czy odzież, postaw raczej na zegarki lub kosmetyki.
4. Osiągaj progi rabatowe
Czym są progi rabatowe? To określone poziomy obrotu w hurtowni, których osiągnięcie uprawnia Cię do zakupu produktów po niższych cenach. Jak więc widzisz, jest to prosty sposób na zminimalizowanie ponoszonych kosztów.
Nawet jeśli początkowo marże nie będą bardzo wysokie, opłaca Ci się realizować określoną przez dostawcę liczbę zamówień, aby płacić jak najmniej za towar.
5. Połącz dropshipping z własnym magazynem
Jeśli Twoja sytuacja biznesowa pozwala Ci na nowe inwestycje, zainteresuj się własną przestrzenią magazynową. Dzięki niej zyskasz możliwość poszerzenia swojego asortymentu, a także składowania towaru na zapas.
To świetny sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją w chwilach, gdy hurtownie zmagają się z brakami magazynowymi lub w ogóle nie oferują produktów cieszących się dużym zainteresowaniem konsumentów.
Podsumowanie
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o wysokość zarobków w dropshippingu. Początkowo mogą być one niewielkie, jednak z czasem – wraz z rozwojem możliwości negocjacyjnych – z pewnością będą rosły. Co więcej, istnieje całe mnóstwo sposobów na zwiększanie zysków sklepu działającego w tym modelu.
Nie zwlekaj więc dłużej i już dziś zarejestruj się na platformie sklepowej, oferującej gotowe integracje z setkami hurtowni dropshippingowych – jak Sky-Shop!