Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik

0
1589
jak sprzedawać na allegro

jako dodatkowy kanał sprzedaży, inni czynią z niego główne źródło dochodu. Bez względu na obraną strategię, platforma zapewnia dostęp do milionów potencjalnych klientów o wysoce sprecyzowanych potrzebach.

Serwis ten rządzi się jednak swoimi prawami, więc warto odpowiednio przygotować się do działań w jego zakresie. Dowiedz się, jak skutecznie sprzedawać na Allegro!

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?

Allegro działa na polskim rynku nieprzerwanie od 1999 roku. Przez ten czas serwis wyrobił sobie doskonałą renomę, dzięki czemu regularnie przoduje na listach najbardziej rozpoznawalnych platform zakupowych w naszym kraju. Według statystyk Gemius aż 86% ankietowanych kojarzy e-commerce z Allegro. Jak łatwo się domyślić, jest to ogromna zaleta dla przedsiębiorców korzystających z tego kanału sprzedaży.

Robiąc zakupy w sieci, wielu użytkowników w pierwszej kolejności kieruje się właśnie na Allegro. Co więcej, ich potrzeby konsumenckie są mocno sprecyzowane – użytkownicy często wiedzą nawet, jaki model produktu ich interesuje. Oznacza to, że sprzedawca nie musi przeprowadzać ich przez cały lejek zakupowy. Wystarczy, że przekona ich do dokonania transakcji na swoim profilu.

Kolejna zaleta serwisu dotyczy szerokiego wyboru wewnętrznych narzędzi służących marketingowi i lojalizowaniu klientów. Sprzedawcy mają do dyspozycji takie rozwiązania jak Allegro Smart, Monety Allegro czy system reklamowy Allegro Ads. Więcej napiszemy o nich w ostatniej części tego poradnika.

Największy polski marketplace może się również pochwalić doskonałym pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. Oznacza to, że aukcje mają szansę pojawić się bardzo wysoko w Google. W przypadku własnych stron internetowych taki przywilej kosztowałby sprzedawców mnóstwo czasu i pieniędzy. Dzięki Allegro zyskują oni znakomitą widoczność w sieci zupełnie za darmo (nie licząc oczywiście prowizji od sprzedaży).

Czy sprzedaż na Allegro się opłaca?

Biorąc pod uwagę powyższe zalety, można by pomyśleć, że Allegro to idealny kanał sprzedaży dla każdego. Niestety platforma ta posiada także wady. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy opłaca się działać w największym polskim serwisie zakupowym, należy dokładnie przeanalizować zarówno jego plusy, jak i minusy.

Za korzyści płynące z wykorzystywania zalet Allegro trzeba oczywiście odpowiednio zapłacić. Serwis nie pobiega jednak prawie żadnych opłat za samo wystawienie produktu na sprzedaż. Użytkownicy rozliczają się z platformą w modelu prowizyjnym, co oznacza, że ponoszą jedynie koszty efektów swoich działań. Muszą więc liczyć się z:

  • Prowizją od każdego sprzedanego produktu. Jej stawka zależy od konkretnej kategorii, przy czym nie może być niższa niż 25 gr.
  • Opłatą za opublikowanie aukcji, dotyczącą tylko wybranych kategorii (np. samochody, łodzie czy nieruchomości). W tym przypadku sprzedawcy mogą korzystać z pakietów publikacji lub stałych opłat ryczałtowych.

Opłaty na Allegro obejmują również dodatkowe funkcje, których z czasem wciąż przybywa. Mowa przede wszystkim o zaawansowanych działaniach marketingowych, pozwalających na zdobycie przewagi nad konkurencją. Sprzedawcy płacą choćby za:

  • kampanie w Allegro Ads,
  • wyróżnienia, pogrubienia, podświetlenia,
  • monety ofertowane klientom w ramach programu lojalnościowego (1,23 zł za sztukę).

Allegro może zapewnić każdemu doskonałe wyniki finansowe. Wszelkie opłaty należy w tym przypadku traktować jako inwestycję, która prawdopodobnie zwróci się ze sporym naddatkiem. Warto jednak pamiętać, że serwis powinien stanowić tylko jeden z wielu kanałów sprzedaży. Ze stroną internetową można zintegrować go na przykład dzięki oprogramowaniu Sky-Shop. Pozwala ono na zarządzanie wszystkimi zamówieniami (również pochodzącymi z innych marketplace’ów) z poziomu jednego panelu administracyjnego.

Podsumowując – czy sprzedaż na Allegro się opłaca? Tak, jeżeli traktujesz tę platformę jako jeden z wielu kanałów sprzedaży i postępujesz według dobrze przemyślanej strategii biznesowej.

👉 Dowiedz się także, jak założyć sklep internetowy na Allegro. 

Allegro – jak sprzedawać?

Zastanawiasz się nad tym, jak skutecznie sprzedawać na Allegro? Poznaj sprawdzone techniki na pozyskiwanie nowych klientów, zwiększanie przychodów i dynamiczny rozwój biznesu!

1. Załóż firmowe konto

Konto firmowe zapewni Ci zdecydowanie więcej korzyści niż prywatne. Po pierwsze wzbudzi większe zaufanie odbiorców, a po drugie zapewni dostęp do narzędzi zarezerwowanych dla profesjonalistów – takich jak na przykład status Super Sprzedawcy. Twoje konto zostanie ponadto oznaczone etykietą “Firma”, a oferty –  wzbogacone o dane przedsiębiorcy.

2. Korzystaj z kilku kont Allegro

Posiadanie kilku kont na Allegro jest w pełni legalne i akceptowane przez serwis. Warto zdecydować się na taki krok, zwłaszcza wtedy, gdy prowadzi się sprzedaż produktów z wielu różnych kategorii. Użytkownicy mają bowiem większe zaufanie do marek specjalizujących się w określonym asortymencie.

3. Przeanalizuj działania konkurencji

Analiza działań konkurencji może dostarczyć sprzedawcy istotnych informacji na temat tego, jakie trendy panują na rynku i jak komunikować się z odbiorcami. Warto przyjrzeć się polityce cenowej innych firm, a także stosowanym przez nie tytułom i opisom aukcji. Wszystko to pozwala przedsiębiorcy zidentyfikować obszary, w których może zdobyć przewagę nad konkurentami.

4. Przemyśl politykę cenową

Ceny produktów muszą być z jednej strony atrakcyjne dla klientów, a z drugiej opłacalne dla sprzedawcy. W celu obrania właściwej strategii warto monitorować, ile w danej chwili kosztują produkty konkurencji. Znaczenie może mieć nawet przysłowiowy grosz, decydujący o różnicy pomiędzy 9,99 a 10 zł.

5. Dopracuj tytuły aukcji

Każdy sprzedawca na Allegro jest jednym z wielu. Konsument wybierze natomiast tylko ofertę tego, który najskuteczniej przekona go do transakcji. Dlatego właśnie warto dbać o ciekawe tytuły aukcji, a jednocześnie zawierać w nich jak najwięcej praktycznych informacji. Należy przy tym stosować strategiczne słowa kluczowe, a unikać wykrzykników i sensacyjnych zwrotów (np. “okazja”, “uwaga” itp.).

6. Zadbaj o unikalne opisy

Na podobnej zasadzie działa tworzenie opisów aukcji. To bardzo istotne treści, które mają dostarczać zainteresowanym wszelkie niezbędne informacje na temat produktów. Powinny być przy tym napisane bezbłędną polszczyzną i z wykorzystaniem języka korzyści, który zmotywuje odbiorcę do dokonania zakupu.

7. Korzystaj z oryginalnych grafik

Ostatnim elementem tworzenia aukcji są zdjęcia. Warto uświadomić sobie, że konsumenci kupują oczami. Wykorzystane grafiki powinny więc cechować się wysoką jakością i w miarę możliwości prezentować produkty w użyciu. Dobrze, aby fotografie wyróżniały się też na tle tych stosowanych przez firmy konkurencyjne.

8. Promuj swoje produkty

Na koniec warto jeszcze raz wspomnieć o ogromnych możliwościach reklamowych, jakie gwarantuje Allegro. Do swojej dyspozycji sprzedawcy mają między innymi:

  • system Allegro Ads, czyli reklamy płatne,
  • wyróżnienia, podświetlenia i pogrubienia tytułów aukcji, 
  • program darmowych dostaw Allegro Smart,
  • program lojalnościowy Monety Allegro,
  • status Super Sprzedawcy, zarezerwowany dla najlepiej ocenianych użytkowników,
  • Strefę Okazji, gdzie użytkownicy kupują chętniej niż w innych częściach serwisu.

Jak sprzedawać na Allegro krok po kroku?

Należysz do przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, jak dobrze sprzedawać na Allegro? Wykonaj te kilka prostych kroków, a w mgnieniu oka zaczniesz zdobywać klientów i zwiększać swoje przychody:

  1. Załóż konto firmowe na Allegro.
  2. Uzupełnij wszystkie informacje – na temat firmy, warunków zwrotów i polityki dostaw.
  3. Wybierz produkty na sprzedaż, kupując je w hurtowni bądź korzystając z dropshippingu.
  4. Skorzystaj z dwukierunkowej integracji w Sky-Shop, aby sprawnie wystawić aukcje na Allegro.
  5. Dopracuj tytuły, opisy i grafiki poszczególnych ofert.
  6. Wybierz odpowiadające Ci narzędzia marketingowe i zacznij je stosować, by zwiększać sprzedaż.

Nie zapominaj o tym, że na Allegro liczy się wysoka jakość obsługi klienta oraz sprawna realizacja zamówień. Aby zadbać o te i inne kwestie, warto wesprzeć się zaawansowanym oprogramowaniem do zarządzania sprzedażą w sieci.

Świetnie sprawdzi się w tym przypadku wspominana już wcześniej platforma Sky-Shop. Przetestuje wszystkie jej funkcje za darmo dzięki 14-dniowemu okresowi próbnemu!