Jak i gdzie sprzedawać biżuterię?

0
138
jak sprzedawać biżuterię

Biżuteria stanowi bardzo atrakcyjną kategorię z perspektywy sprzedawców internetowych. Jest łatwa w przechowywaniu, cieszy się sporą popularnością wśród konsumentów i pozwala na wykreowanie oryginalnej marki, która może zostać szybko zauważona przez rynek.

Zastanówmy się zatem, jak należy podejść do handlu biżuterią w sieci. Gdzie prowadzić działania sprzedażowe i o czym pamiętać?

Dlaczego warto sprzedawać biżuterię w sieci?

Każdego roku przybywa osób, które decydują się na robienie zakupów online. Zgodnie z raportem E-commerce w Polsce, w 2022 r. aż 34% z nich przynajmniej raz zamówiło biżuterię przez Internet. Jak łatwo się domyślić, szczególnym zainteresowaniem kategoria ta cieszy się wśród kobiet. Oznacza to bardzo szeroką grupę potencjalnych klientów (czy też klientek), poszukujących oryginalnych sposobów na zamanifestowanie swojego indywidualnego stylu.

Biżuteria wydaje się więc znakomitym pomysłem na dochodową działalność. Jej popularności w sieci to zresztą nie jedyna jej zaleta. Warto pamiętać także o niewielkich gabarytach, które ułatwiają transport i magazynowanie towaru, oraz o względnej swobodzie w zakresie ustalania marży na produktach.

Niskie koszty i potencjalnie wysokie zyski to przepis na sukces w e-commerce, a właśnie takie korzyści oferuje sprzedaż biżuterii przez Internet.

Skąd wziąć biżuterię na sprzedaż?

Zanim zaczniesz zastanawiać się, gdzie i jak sprzedawać biżuterię, musisz zdecydować, skąd brać towar do swojego sklepu internetowego. Będzie to o tyle proste, że na rynku działa bardzo wielu producentów i dystrybutorów tego rodzaju asortymentu. Jakie rozwiązania masz więc do dyspozycji?

  • Pozyskanie biżuterii od producenta – zaopatrywanie się bezpośrednio u źródła może być bardzo opłacalne, ponieważ taka inwestycja znacząco redukuje koszty jednostkowe towaru. Niestety wiąże się jednocześnie z koniecznością składania bardzo dużych zamówień hurtowych, a więc i magazynowania sporych zapasów. Jeśli jesteś dopiero na początku swojej drogi w e-commerce, prawdopodobnie nie będzie to najlepsze rozwiązanie dla Ciebie.
  • Zakup biżuterii w hurtowni – to bodaj najwygodniejsza i najpopularniejsza metoda zaopatrywania sklepów internetowych. Wystarczy, że zintegrujesz swoją stronę z wybranym dostawcą i pobierzesz od niego dane produktowe. Ceny towaru będą zależały od tego, jak duże zamówienia składasz i jakie obroty osiągasz. Pamiętaj, że hurtownie mogą ustalać cenniki indywidualnie, więc dość łatwo będzie Ci dostosować warunki współpracy do Twojej sytuacji biznesowej.
  • Dropshipping biżuterii – to znakomity pomysł zwłaszcza dla początkujących sprzedawców. W takim modelu nie musisz prowadzić magazynu ani tracić czasu na obsługę zamówień, ponieważ wszystkimi procesami logistycznymi zajmuje się w Twoim imieniu specjalna hurtownia. Aby wykorzystać pełen potencjał tego rozwiązania, koniecznie zaopatrz się w dobre oprogramowanie sklepowe oferujące funkcję integracji z dostawcami dropshippingowymi – jak Sky-Shop.
  • Ręczne wytwarzanie biżuterii – produkty hand made cieszą się w ostatnich czasach ogromną popularnością. Pozwalają konsumentom wyrazić swój indywidualny styl i wyróżnić się na tle mainstreamowej mody. Również z punktu widzenia sprzedawcy rękodzieło ma mnóstwo zalet, a mowa przede wszystkim o rozpoznawalności marki czy redukcji kosztów pozyskania towaru.

Gdzie sprzedawać biżuterię?

Biżuteria stanowi wysoce uniwersalną kategorię produktów, dlatego nie będziesz mieć większych problemów ze znalezieniem odpowiedniego miejsca do jej sprzedaży. Swoje działania możesz prowadzić między innymi w następujących kanałach:

Własny sklep internetowy

Założenie własnej witryny sklepowej w sieci jest dziś banalnie proste. Wystarczy skorzystać z dobrego oprogramowania e-commerce, aby stworzyć funkcjonalną stronę internetową bez konieczności posiadania zaawansowanych umiejętności technicznych. Takie rozwiązanie zagwarantuje Ci pełną niezależność, swobodę w zakresie ustalania marży i możliwość rozwoju marki w dowolnym kierunku. Nie będziesz też martwić się żadnymi prowizjami od sprzedaży czy innymi niespodziewanymi opłatami.

Własny sklep internetowy to podstawa działań sprzedażowych w sieci. Dzięki dobrej platformie e-commerce, z łatwością połączysz go z innymi kanałami, co pozwoli Ci poszerzyć grono potencjalnych klientów. Wybór odpowiedniego oprogramowania zapewni Ci także dostęp do:

  • integracji z zewnętrznymi narzędziami sprzedażowymi i marketingowymi,
  • ofert hurtowni tradycyjnych i dropshippingowych,
  • intuicyjnego kreatora wyglądu sklepu,
  • darmowej pomocy technicznej.

To wszystko i znacznie więcej zapewnia Ci Sky-Shop.

👉 Dowiedz się, jak łatwo założyć własny sklep internetowy.

Allegro

Allegro to największy serwis zakupowy w Polsce i jeden z największych na świecie. Od przeszło dwóch dekad cieszy się świetną reputacją wśród konsumentów i wciąż dostarcza coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania swoim użytkownikom. Doceniają go zarówno kupujący, jak i sprzedawcy, dla których istotne udogodnienie stanowi między innymi dostęp do zaawansowanych narzędzi marketingowych.

Najpopularniejszy polski marketplace to znakomite miejsce na sprzedaż biżuterii. Kupującym pozwala łatwo porównywać poszczególne oferty, a sprzedającym budować przewagę konkurencyjną. Platforma jest też łatwa w obsłudze i doskonale sprawdza się w przypadku osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem elektronicznym.

Inne marketplace’y

Działań sprzedażowych nie warto ograniczać do samego Allegro. Choć na polskim rynku inne marketplace’y pozostają za nim daleko w tyle, to mają swoich zwolenników, a niektóre z nich pozwalają nawet na międzynarodową ekspansję marki. Mowa na przykład o takich serwisach jak eBay czy Amazon. Wśród rodzimych platform warto natomiast zwrócić uwagę na EmpikPlace oraz Morele. Cechy charakterystyczne dla marketplace’ów przejawia aktualnie również porównywarka cenowa Ceneo i portal ogłoszeniowy OLX.

Gdzie sprzedawać biżuterię hand made?

Na szczególną uwagę pod kątem wyboru kanałów sprzedażowych zasługuje biżuteria ręcznie robiona. Jest to bowiem wyjątkowa grupa produktów, których konsumenci nie znajdą nigdzie indziej – tylko od Ciebie zależy więc, jak trafią one do Twoich potencjalnych klientów.

Jak możesz się domyślić, znakomicie sprawdzi się w tej sytuacji Twoja własna witryna sklepowa. Z łatwością wykorzystasz ją do wykreowania unikalnej marki. W tym celu zadbaj o oryginalne opisy produktów, autorskie zdjęcia oraz język komunikacji dostosowany do wybranej grupy docelowej.

Jak sprzedawać biżuterię?

Jak widzisz, biżuteria to kategoria odznaczająca się ogromnym potencjałem. Jej sprzedaż wcale nie musi jednak zagwarantować Ci sukcesu na rynku e-commerce. Zauważ, że ten atrakcyjny asortyment wybierany jest przez wielu przedsiębiorców, a to skutkuje dużą konkurencją. Jak radzić sobie z takim wyzwaniem? Poniższe porady pozwolą Ci budować przewagę nad rywalami i dynamicznie rozwijać markę!

  • Stwórz angażujące opisy produktów – treści służące do zaprezentowania klientom Twoich artykułów to pierwszy element, który warto wykorzystać do budowy rozpoznawalności marki. Dostosowując język opisów do potrzeb wybranej grupy docelowej i eksponując zalety swoich produktów, szybko wyróżnisz się na rynku. Pamiętaj też o dostarczaniu konsumentom wyczerpujących informacji na temat technicznej specyfikacji oferowanej biżuterii.
  • Zadbaj o prezentację wizualną – biżuteria to jedna z kategorii, które kupowane są przede wszystkim pod wpływem emocji. Aby zachęcać klientów do transakcji, stosuj wysokiej jakości autorskie zdjęcia produktów, a także atrakcyjnie materiały wideo prezentujące biżuterię w użyciu.
  • Zapewnij łatwą nawigację na stronie – w celu zmaksymalizowania współczynnika konwersji, musisz zadbać o przejrzystą konstrukcję swojego sklepu. Stwórz więc funkcjonalne kategorie, zoptymalizuj je pod kątem SEO i zastosuj odpowiednie filtry oraz wyszukiwarkę z podpowiedziami.
  • Oferuj produkty powiązane i komplementarne – zdecydowanie łatwiej niż pozyskać nowego klienta jest nakłonić użytkownika już obecnego w sklepie do zakupu dodatkowych produktów. Możesz zrobić to w prosty sposób,w trakcie finalizacji transakcji proponując mu artykuły uzupełniające lub podobne do tego, co akurat przegląda.
  • Komunikuj swoje USP – unikalna propozycja sprzedaży jest cechą, która wyróżnia Twoją ofertę na tle konkurencji. Może to być usługa grawerowania, pakowania na prezent, darmowa wysyłka czy produkcja biżuterii z ekologicznych materiałów. Cokolwiek wybierzesz, pamiętaj, aby wyraźnie to komunikować.
  • Zagwarantuj klientom kompleksową obsługę – raz pozyskany klient może często wracać do Twojego sklepu, zapewniając Ci ciągłe dochody. Dbaj więc o jego satysfakcję na każdym etapie sprzedaży – od kontaktu i konsultacji (np. mail, telefon, czat) przez edukację (np. w formie e-booków czy bloga o biżuterii) aż po obsługę posprzedażową (np. zwroty i reklamacje).
  • Stosuj wielokanałową strategię sprzedaży – tak jak wspominaliśmy wcześniej, działania sprzedażowe warto prowadzić w kilku kanałach jednocześnie. Dzięki temu poszerzysz bazę potencjalnych klientów i zwiększysz rozpoznawalność marki. Wszystkimi zamówieniami możesz wygodnie zarządzać z jednego panelu administracyjnego dobrej platformy e-commerce.
  • Udostępniaj zniżki i promocje – różnego rodzaju rabaty to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciąganie klientów do sklepu. Pamiętaj więc o promocjach z okazji Black Friday, świąt Bożego Narodzenia, walentynek czy dnia kobiet.
  • Dobierz właściwe działania marketingowe – bez odpowiedniej strategii reklamowej prawie nikt nie dowie się o Twoim sklepie z biżuterią. Skorzystaj więc z takich rozwiązań jak influencer marketing, newsletter i blog firmowy czy działania w zakresie mediów społecznościowych.

Jak i gdzie sprzedawać biżuterię? Podsumowanie

Znasz już wszystkie najważniejsze zasady dotyczące sprzedaży biżuterii w Internecie. Aby zrobić dobry użytek z naszych wskazówek, zaopatrz się najpierw w kompleksowe oprogramowanie sklepowe, o którym wspominaliśmy tyle razy.

To właśnie dzięki dobrej platformie ułatwisz sobie uruchomienie własnej witryny, zarządzanie zamówieniami w wielu kanałach jednocześnie i prowadzenie skutecznych działań marketingowych!