Dziś możliwość prowadzenia biznesu bez wychodzenia z domu nie powinna nikogo dziwić. Możliwości są ogromne, a mimo to wiele osób nadal nie ma pomysłu na to, z jaką działalnością wejść na rynek.
Chcesz zrezygnować z pracy w biurze na rzecz własnej firmy, którą zarządzać będziesz sprzed ekranu domowego komputera? Nic prostszego! Zapoznaj się z naszą listą 10 sprawdzonych inspiracji.
Spis treści artykułu:
1. Własny sklep internetowy
Prowadzenie sprzedaży internetowej to prawdopodobnie pierwszy pomysł, który przychodzi do głowy osobom zastanawiającym się nad założeniem własnego biznesu. Najnowsze statystyki mówią, że zakupy w sieci robi dziś 77% polskich internautów. Przekonali się do nich nawet konsumenci, którzy jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa i lockdownem korzystały wyłącznie ze sklepów stacjonarnych.
Branża e-commerce to bez wątpienia jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Co więcej, otwarcie takiego biznesu sprowadza się do kilku prostych kroków i nie wymaga od Ciebie wychodzenia z domu. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom własny sklep internetowy można założyć nawet bez dużego kapitału początkowego.
Sprzedaż możesz prowadzić za pośrednictwem tradycyjnego sklepu internetowego, który zaopatruje się w hurtowniach, inwestując w asortyment z góry. Z drugiej strony do dyspozycji masz dropshipping, pozwalający Ci uniknąć zbędnego ryzyka finansowego. W tym przypadku oferujesz swoim klientom towar, który znajduje się w magazynach dostawcy. Płacisz za niego dopiero w momencie otrzymania zamówienia, a hurtownia zajmuje się jego wysyłką w Twoim imieniu. Oszczędzasz więc czas i pieniądze, które możesz przeznaczyć na działania marketingowe i rozwój biznesu.
W uruchomieniu własnego sklepu pomoże Ci platforma e-commerce Sky-Shop – własny biznes otworzysz bez umiejętności technicznych czy graficznych. Skorzystasz z intuicyjnego kreatora i licznych integracji, dzięki czemu doskonale odnajdziesz się w świecie e-commerce nawet, jeżeli jesteś laikiem.
👉 Dowiedz się, jak łatwo możesz założyć własny sklep internetowy.
Poza własną stroną internetową, do prowadzenia sprzedaży warto wykorzystywać też zewnętrzne kanały, takie jak Allegro i inne platformy zakupowe. Co istotne, są to miejsca, w których można oferować zarówno swój towar, jak i asortyment hurtowni dropshippingowych.
2. Rękodzieło
Niektórzy – zwłaszcza ci bardziej utalentowani – decydują się na wykonywanie i sprzedaż rękodzieła. Jest to dziedzina, która cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Dostają oni szansę zakupu produktów absolutnie unikalnych, jakich nie będzie miał prawie nikt inny. Ten pomysł na biznes w domu zasługuje na uwagę także dlatego, że obejmuje bardzo szerokie spektrum działalności.
Możesz zająć się własnoręcznym wytwarzaniem biżuterii, szyciem ubrań lub maseczek higienicznych, konstruowaniem i obróbką mebli, malowaniem obrazów czy projektowaniem koszty prezentowych. Ogranicza Cię tak naprawdę tylko Twoja wyobraźnia… i zdolności manualne.
Rękodzieło wydaje się o tyle ciekawym pomysłem, że znacząco ogranicza koszty prowadzenia sklepu internetowego. Pozyskanie asortymentu w ten sposób okaże się dla Ciebie zdecydowanie tańsze niż zakup towaru od dostawcy. Co więcej, z racji braku bezpośredniej konkurencji nałożysz na swoje produkty dowolnie wysoką marżę. To spora szansa na szybki zysk!
👉 Dowiedz się, gdzie sprzedawać rękodzieło i produkty handmade.
3. Nadruki
Popularnym ostatnio rodzajem działalności jest drukowanie rozmaitych grafik na przedmiotach codziennego użytku. Zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim koszulki i inne elementy odzieży, ale dobrze sprzedają się także kubki czy etui na telefony. Ciekawym rozwiązaniem okaże się udostępnienie klientom nie tylko gotowych wzorów, ale też możliwości projektowania własnych grafik.
Artykuły z nadrukami doskonale sprawdzają się jako prezenty czy firmowe gadżety, więc na brak zainteresowania raczej nie będziesz narzekać. Pamiętaj jednak, że rozpoczęcie działalności tego typu wiąże się z koniecznością inwestycji w wysokiej jakości drukarki, a także w same nośniki grafik, a więc kubki, koszulki itp.
4. Szkolenia i korepetycje
Jeśli handel nie do końca do Ciebie przemawia, w sieci możesz oferować także rozmaite usługi. Ciekawy przykład stanowią korepetycje, które poprowadzisz bez wychodzenia z domu. Zdalne nauczanie i odbywane w Internecie kursy tylko zyskały na popularności w czasie pandemii, więc nikogo nie powinna dziwić działalność tego typu.
Aby oferować klientom szkolenia lub korepetycje, musisz oczywiście posiadać bogatą wiedzę w wybranej dziedzinie. Jeśli zamierzasz skierować swoją ofertę do dzieci w wieku szkolnym, pewnie wystarczą Ci dobrze ugruntowane informacje z podstawówki. Jeżeli chcesz specjalizować się w temacie interesującym dorosłych odbiorców, przyda Ci się dyplom studiów wyższych lub ukończenie właściwego kursu.
5. Afiliacja
Afiliacja to termin określający polecanie usług innych firm. Proces ten sprowadza się najczęściej do umieszczania linków partnerskich w swoich kanałach internetowych. Wykorzystać możesz w tym celu bloga osobistego lub profil w dowolnym medium społecznościowym. Warunek jest jeden – potrzebujesz szerokiego grona lojalnych odbiorców, które wzbudzi zainteresowanie chcących się reklamować marek.
Im więcej aktywnych użytkowników odwiedza Twoje strony w sieci, tym bardziej atrakcyjne warunki współpracy zaoferują Ci reklamodawcy. Z czasem możesz nawet zacząć pełnić funkcję ambasadora wybranych marek. Dzięki popularności w Internecie masz więc szansę zostać influencerem!
6. Copywriting
Ciekawym pomysłem na biznes w domu jest copywriting, czyli pisanie tekstów na zamówienie. Jeśli potrafisz i lubisz to robić, masz szansę na niezłe zarobki. Co ważne, możesz wejść na rynek bez jakiegokolwiek kapitału początkowego. Przyda Ci się jednak umiejętność szybkiego pozyskiwania wiedzy i mnóstwo cierpliwości!
Zleceń możesz szukać w grupach zrzeszających copywriterów na Facebooku lub na specjalnych platformach przeznaczonych dla freelancerów. Jest to zajęcie, które nie wymaga od Ciebie wychodzenia z domu, a jednocześnie pozwala Ci wciąż zdobywać nową wiedzę i nieustannie się rozwijać.
7. Marketing internetowy
Tworzenie treści to tylko jedna odnoga marketingu internetowego. Obecne w sieci firmy potrzebują również specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem ich stron w wyszukiwarkach i planujących płatne kampanie w Google czy w mediach społecznościowych. Te ostatnie wymagają zresztą także obsługi organicznej, a więc planowania publikacji i utrzymywania kontaktu z fanami.
Jak widzisz, w Internecie jest co robić. Marketing cyfrowy rozwija się bardzo dynamicznie, a wykwalifikowani specjaliści SEO/SEM czy social media stają się bardzo pożądani na rynku. Praca tego typu może być z powodzeniem wykonywana w trybie zdalnym, więc jeśli szukasz pomysłu na dochodowy biznes w domu, zacznij wzbogacać swoją wiedzę na temat Google i Facebooka!
8. Projektowanie stron
Specjalistycznych kompetencji wymaga także projektowanie stron internetowych. Jeśli posiadasz takie umiejętności, z powodzeniem przekujesz je w dobrze prosperujący biznes. Współcześnie trudno wyobrazić sobie przedsiębiorcę, który nie jest obecny w sieci.
Niemal każdy potrzebuje więc własnej witryny, a że stosunkowo niewiele osób potrafi ją zaprojektować, można na tym nieźle zarobić.
9. Grafika komputerowa
Podobnie jest z grafiką komputerową. Choć wydaje się ona dziedziną dość prostą, doświadczeni specjaliści w tym zakresie są na wagę złota. Projektowanie kreacji przeznaczonych na social media, firmowe strony czy banery reklamowe wymaga jednak znajomości podstawowych formatów internetowych i umiejętności obsługi różnych edytorów grafiki.
Jeśli grafika wydaje Ci się trafionym pomysłem na biznes w domu, zapoznaj się przynajmniej z podstawowymi programami, takimi jak Canva czy Gimp, a następnie zacznij tworzyć własne portfolio. Pozwoli Ci ono pozyskiwać coraz bardziej opłacalne zlecenia.
10. Sprzedaż materiałów cyfrowych
Grafiki to pliki cyfrowe, które można sprzedawać również w gotowej formie. Wiele osób wykorzystuje także swój talent fotograficzny, aby oferować klientom wykonane przez siebie zdjęcia. Sprzedawać można też oryginalne utwory muzyczne czy autorskie teksty – choćby w formie e-booków.
Tworzenie i sprzedaż materiałów tego typu to względnie opłacalny pomysł na biznes w domu, ponieważ ich produkcja i dystrybucja nie generuje właściwie żadnych kosztów. Możesz je sprzedawać za pośrednictwem sklepu internetowego – taką możliwość oferuje oprogramowanie Sky-Shop, o którym wspominaliśmy już wyżej.
Wybierz więc swoją dziedzinę i zacznij dzielić się z odbiorcami owocami pracy!
Jaki pomysł na biznes w domu wybrać?
Każdą z opisanych wyżej działalności można wykonywać sprzed ekranu komputera. Wystarczy więc wybrać zajęcie, które najbardziej pasuje do Twojego charakteru, i zacząć szukać klientów. Założenie własnego biznesu w domu jest prostsze, niż myślisz!