Jaki sklep warto otworzyć?

0
1245
jaki sklep warto otworzyć

Sprzedaż to jeden z pierwszych pomysłów, które przychodzą do głowy osobom zainteresowanym prowadzeniem własnego biznesu. Każdy – bez względu na posiadane kompetencje i zgromadzony kapitał – może dziś zająć się działalnością tego typu.

Jeśli Ty też chcesz wejść na rynek handlu, dowiedz się, jaki sklep warto otworzyć!

Jaki sklep otworzyć? Najlepiej internetowy


Nie ulega żadnym wątpliwościom, że współcześnie najbardziej opłacalnym pomysłem jest otwarcie sklepu internetowego. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom e-commerce każdy może dziś prowadzić sprzedaż w sieci. Nie potrzebujesz w tym celu ani programistycznego doświadczenia, ani dużego kapitału inwestycyjnego.

Zyskujesz natomiast dostęp do nieograniczonej bazy potencjalnych klientów, gigantycznego potencjału marketingowego i nieocenionych udogodnień dla początkujących przedsiębiorców.

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy?

  • Możesz prowadzić sprzedaż z każdego miejsca na świecie i docierać na dowolne rynki.
  • Możesz otworzyć sklep bez dużego kapitału początkowego. Wystarczy kilkadziesiąt złotych miesięcznie na kompleksowe oprogramowanie e-commerce.
  • Możesz znacząco poszerzyć grono swoich klientów, jeśli już prowadzisz sklep stacjonarny.

Jaki rodzaj sklepu internetowego otworzyć?


Początkujący sprzedawcy powinni zainteresować się przede wszystkim sklepami w dropshippingu. To model logistyczny, który pozwala na prowadzenie sprzedaży internetowej bez konieczności inwestowania w towar oraz jego magazynowania. Przechowywaniem produktów, a także ich pakowaniem i wysyłką zajmują się bowiem specjalne hurtownie. Decydując się na takie rozwiązanie, redukujesz więc koszty prowadzenia działalności i eliminujesz ryzyko wynikające z zamrożenia gotówki.

Jak dokładnie działa sklep w dropshippingu?

  1. Podpisujesz umowy z wybranymi hurtowniami dropshippingowymi i zamieszczasz ich produkty w swojej ofercie.
  2. Klient przegląda Twój asortyment i składa zamówienie na wybrane produkty.
  3. Przekazujesz zamówienie do hurtowni lub trafia ono do niej automatycznie dzięki funkcji integracji w Twoim oprogramowaniu sklepowym.
  4. Hurtownia pakuje i wysyła zamówienie do Twojego klienta.
  5. Rozliczasz się z hurtownią, a klientowi na własną rękę dostarczasz dowód sprzedaży.

Jak widzisz, dzięki przeniesieniu odpowiedzialności za procesy logistyczne na hurtownie oszczędzasz mnóstwo czasu. Możesz więc spokojnie zajmować się prowadzeniem działań reklamowych i rozwijaniem swojej marki.

Hurtownie dropshipppingowe oferują wiele produktów ze wszystkich najpopularniejszych kategorii. Pozwala to otworzyć sklep internetowy w dowolnej branży. Kiedy jednak poczujesz, że zacięta konkurencja ogranicza potencjał rozwojowy Twojej marki, zdecyduj się na uzupełnienie oferty o produkty spoza asortymentów dotychczasowych dostawców. Przyda Ci się wówczas własny magazyn, a może nawet stacjonarny oddział sklepu. W ten sposób jeszcze bardziej poszerzysz grono odbiorców, docierając także do osób sceptycznie nastawionych do zakupów w sieci. 

👉 Dowiedz się więcej: Dropshipping – jak zacząć?

Co sprzedawać w Internecie?


Jako że zarówno hurtownie dropshippingowe, jak i te tradycyjne oferują niezliczone ilości różnych produktów, możesz mieć nie lada problem z wyborem asortymentu dla swojego sklepu. Aby podjąć odpowiednią decyzję, kieruj się następującymi czynnikami:

  • Trendy – staraj się trzymać rękę na pulsie i analizować dominujące na rynkach trendy. Ciekawym przykładem może być choćby rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów. Jeśli chcesz odpowiadać na aktualne potrzeby swoich klientów, postaw na produkty przyjazne środowisku naturalnemu.
  • Konkurencyjność – niestety na rynku e-commerce (a zwłaszcza wśród sklepów dropshippingowych) konkurencja jest bardzo wysoka. Z tego względu musisz za wszelką cenę wyróżnić się swoimi produktami lub usługami. Znajdź więc niszę w wybranej branży albo zapewnij swojej marce unikalne wartości dodane.
  • Sezonowość – wybierając asortyment dla swojego sklepu, zawsze sprawdzaj, jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród internautów. Miej jednak na uwadze, że będą to oczywiście branże cechujące się największą konkurencją. Mimo wszystko warto używać takich narzędzi jak Google Trends czy TradeWatch, aby analizować sezonowość popytu i dynamicznie odpowiadać na potrzeby konsumentów.

Kierując się powyższymi kryteriami i poruszając się w zakresie swoich własnych zainteresowań, z pewnością łatwo skompletujesz atrakcyjny asortyment swojego sklepu internetowego.

Jak otworzyć sklep internetowy?


Skoro wiesz już, dlaczego sklep internetowy to dobry pomysł na biznes i zdajesz sobie sprawę, czym kierować się przy wyborze asortymentu, pora odpowiedzieć sobie na pytanie, jak otworzyć własny e-commerce. Na szczęście cała procedura okaże się bardzo łatwa i wygodna nawet dla osób nieposiadających dużego doświadczenia z zakresu IT.

Wszystko dzięki kompleksowym platformom sklepowym. Oprogramowanie, takie jak na przykład Sky-Shop, pozwoli Ci założyć własną stronę e-commerce w kilku kliknięciach. Z łatwością zintegrujesz ją także z niezbędnymi wtyczkami i narzędziami marketingowymi. Kroki, które musisz wykonać, to:

  1. Wybór grupy docelowej, asortymentu i potencjalnych dostawców.
  2. Rejestracja na wybranej platformie abonamentowej (np. Sky-Shop).
  3. Rejestracja działalności gospodarczej (lub rozpoczęcie sprzedaży w ramach działalności nieewidencjonowanej).
  4. Zakup domeny internetowej u dowolnego dostawcy.
  5. Konfiguracja strony w prostym kreatorze.
  6. Wybór metod płatności i dostawy.
  7. Stworzenie regulaminu sklepu oraz polityki prywatności.

Po przejściu tego krótkiego procesu możesz rozpocząć sprzedaż i prowadzenie działań marketingowych!

👉 Posłuchaj o tym, jak łatwo możesz założyć sklep na Sky-Shop:

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Sprzedaż wielokanałowa


Otwierając sklep internetowy, musisz również wiedzieć, że własna strona prawdopodobnie nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu w wybranej branży. Sprzedaż w sieci należy bowiem prowadzić według strategii omnichannel, która zakłada wykorzystanie wielu różnych kanałów dotarcia do klientów. Najpopularniejsze przykłady to:

  • Allegro – czyli największy w Polsce marketplace, który każdego miesiąca gwarantuje Ci możliwość dotarcia do ponad 18 milionów potencjalnych klientów o wysoce sprecyzowanych potrzebach konsumenckich.
  • eBay – międzynarodowy serwis zakupowy, umożliwiający ekspansję na rynki zagraniczne.
  • Amazon – światowy gigant e-commerce, który może zapewnić Ci ekspozycję zarówno na rynek krajowy, jak i międzynarodowy.
  • Empik Place – specjalizujący się w parunastu kategoriach marketplace, współpracujący ze starannie wyselekcjonowanymi sprzedawcami.
  • Sklep na Facebooku – funkcja pozwalająca na stworzenie atrakcyjnego katalogu produktów w facebookowym profilu marki.

Jeśli chcesz regularnie poszerzać grono swoich potencjalnych klientów, musisz dobrze zastanowić się nad tym, w jakich miejscach w sieci przebywa Twoja grupa docelowa. Na tej podstawie wybierzesz idealne kanały sprzedaży dla swojego sklepu.

👉 Przeczytaj także: 7 najlepszych miejsc do sprzedaży w Internecie

Podsumowanie

Otwarcie sklepu internetowego to doskonały pomysł na biznes, niezależnie od wybranej kategorii produktów. Ważniejszy niż sam asortyment okaże się pomysł na markę i działania reklamowe. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w e-commerce, w pierwszej kolejności koniecznie zaopatrz się w inteligentne oprogramowanie abonamentowe do zarządzania sprzedażą w sieci!