Co sprzedawać w dropshippingu?

0
1956

Jeśli planujesz otwarcie własnego sklepu internetowego, ale nie dysponujesz dużym wkładem własnym i obawiasz się ryzyka inwestycyjnego, zawsze możesz zdać się na dropshipping. To model logistyczny, który pozwala prowadzić sprzedaż online bez konieczności zakupu towarów.

Ich magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką zajmują się współpracujące z Tobą hurtownie. Brzmi obiecująco? Koniecznie dowiedz się, jakie produkty sprzedawać w dropshippingu!

Dropshipping – co najlepiej sprzedawać?

Zanim rozpoczniesz sprzedaż w dropshippingu, dobrze zastanów się nad doborem asortymentu. Z uwagi na cele biznesowe na pewno musisz postawić na towary cechujące się dużym popytem i pozwalające na narzucenie wysokiej marży.

Do tych warunków dochodzą jeszcze inne, wynikające z dość specyficznego charakteru dropshippingu. Mowa o przede wszystkim o konieczności unikania częstych zwrotów, jako że hurtownie rzadko kiedy godzą się na ich przyjmowanie.

Jeśli więc nie chcesz mieć problemów z przechowywaniem odesłanych przez klientów produktów, wybieraj artykuły niepodlegające częstym zwrotom.

👉 Dowiedz się także, jak rozpocząć sprzedaż w dropshippingu.

Przyjrzyjmy się wymienionym grupom produktów po kolei:

Dropshipping – produkty cechujące się wysokim popytem

Wysoki popyt to gwarancja zainteresowania konsumentów Twoimi produktami. Decyduje on o opłacalności dropshippingu, zmniejszając ryzyko słabych wyników sprzedaży. Z jednej strony warto więc stawiać na towary cieszące się dużą popularnością wśród kupujących. Według badań na temat e-commerce, należą do nich przede wszystkim ubrania, buty oraz książki i płyty. Istnieje jednak również druga strona medalu.

Produkty, które najbardziej interesują konsumentów, są jednocześnie produktami najczęściej oferowanymi przez sprzedawców. Duża konkurencja we wspomnianych branżach skutkuje trudnością wybicia się z tłumu i ograniczonymi możliwościami w zakresie narzucania marży. Co więcej, wśród wymienionych kategorii występują produkty, które statystycznie najczęściej podlegają zwrotom (odzież, obuwie). A jak już wiesz, w dropshippingu może się to okazać nie lada problemem.

Jak można więc pogodzić te konflikty interesów? Warto zainteresować się innymi towarami, które być może cieszą się nieco mniejszym zainteresowaniem, ale nie są tak dokładnie pokrywane przez oferty konkurencyjnych sklepów, a jednocześnie rzadziej podlegają zwrotom. Wśród kategorii tego typu wymienić można na przykład artykuły zoologiczne, zabawki czy chemię gospodarczą.

Dropshipping – produkty z potencjałem wysokiej marży

Wysoka marża to klucz do wysokich zysków. Musisz mieć jednak na uwadze, że nie na każdy produkt można narzucić taką samą marżę. Jej wartość będzie zależała między innymi od rodzaju towaru, a także od aktualnej sytuacji na rynku.

Przeprowadzając rzetelną analizę, szybko zauważysz, że potencjał na najwyższe marże mają między innymi produkty luksusowe. Niestety nie najlepiej sprawdzają się one w dropshippingu, a to ze względu na wysokie oczekiwania klientów nawet w zakresie takich detali jak pakowanie przesyłek.

Istnieje jednak wiele innych kategorii produktów, które pozwalają na nałożenie stosunkowo dużej marży. Mowa między innymi o:

  • towarach ze średniej półki cenowej,
  • artykułach z popularnych kategorii, ale mniej znanych producentów,
  • produktach hobbystycznych i kolekcjonerskich,
  • asortymentach hurtowni, które dopiero zaczynają działać w dropshippingu.

Dropshipping – jakie produkty rzadko podlegają zwrotom?

Pisaliśmy już sporo na temat konieczności unikania niepotrzebnych zwrotów w dropshippingu. Nie bez powodu. Zajmując się sprzedażą internetową, nie możesz odmówić konsumentom tego prawa. Z drugiej strony mało która hurtownia godzi się na przyjmowanie odsyłanych produktów.

Zanim zaczniesz swoją działalność, musisz się więc przygotować na obsługę sporadycznych zwrotów. Przyda Ci się zatem trochę zapasowego miejsca na ich przechowywanie oraz finansowy bufor, który pozwoli Ci utrzymać płynność sprzedaży, nawet jeśli część gotówki zostanie chwilowo zamrożona.

W przypadku zwrotów „sporadyczne” to słowo-klucz. Nie posiadając własnego magazynu i bazując na współpracy z hurtowniami, nie możesz narażać się na to, by klienci regularnie odsyłali duże ilości towaru. Najlepiej zrezygnuj więc z takich kategorii jak odzież oraz obuwie, ponieważ ze względu na problemy z dopasowaniem rozmiarów kupujący często je oddają.

Aby nie narażać się na niepotrzebne straty finansowe i problemy logistyczne, wybieraj towary, które podlegają zwrotom bardzo rzadko lub wcale. Zalicza się do nich między innymi artykuły biurowe, produkty spożywcze czy higieniczne. Możesz zainteresować się także wyrobami personalizowanymi, lecz tych – w razie ewentualnego zwrotu – prawie na pewno nie sprzedasz ponownie.

Dropshipping – co sprzedawać? Gotowe pomysły

Podsumowując wszystkie powyższe wskazówki, trudno wskazać jedną kategorię produktów, która gwarantowałaby pewny sukces w dropshippingu. Jedni przedsiębiorcy wybiorą towary cieszące się największą popularnością, a inni wręcz przeciwnie – artykuły niszowe, pozwalające uniknąć problemu dużej konkurencji.

Często powtarzanym w e-commerce stwierdzeniem jest jednak to, że nie liczy się, co sprzedajesz, ale w jaki sposób to robisz. Choć wybór asortymentu do Twojego sklepu ma znaczenie kluczowe, to ogromny wpływ na ostateczne wyniki będzie miała obrana przez Ciebie strategia marketingowa i podejście do biznesu.

Zastanawiając się nad tym, co najlepiej sprzedawać w dropshippingu, kieruj się przede wszystkim swoimi odczuciami. Jeśli widzisz wartość w jakimś produkcie lub posiadasz dużą wiedzę na jego temat, łatwo będzie Ci go sprzedać. Nie podążaj więc ślepo za innymi, ale samodzielnie oceniaj potencjał artykułów, które zaoferujesz swoim przyszłym klientom.

Jeżeli szukasz konkretnych inspiracji, poniżej znajdziesz listę gotowych pomysłów, powstałą na podstawie wymienionych wcześniej porad.

Dropshipping – jakie produkty najlepiej sprzedawać?

  • Artykuły zoologiczne.
  • Zabawki i artykuły dziecięce.
  • Artykuły zdrowotne.
  • Artykuły higieniczne.
  • Produkty spożywcze.
  • Artykuły biurowe.
  • Części i akcesoria motoryzacyjne.
  • Szkło i ceramika.
  • Elementy wyposażenia wnętrz.
  • Artykuły hobbystyczne i kolekcjonerskie.
  • Towary niszowych producentów.

dropshipping bez tajemnic

Jak zacząć sprzedawać w dropshippingu?

Jeśli masz już pomysł na to, co sprzedawać w dropshippingu, zacznij od razu wdrażać swój plan w życie. Nie potrzebujesz w tym celu żadnych specjalistycznych umiejętności ani pomocy ekspertów. Wystarczy, że skorzystasz z inteligentnego oprogramowania sklepowego, które oferuje gotowe integracje z hurtowniami dropshippingowymi.

Najpierw zarejestruj firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i przygotuj swoją koncepcję biznesową. Kiedy Twoja marka będzie już gotowa do wejścia na rynek, zarejestruj się na przykład na platformie Sky-Shop. Zanim podejmiesz decyzję, który plan abonamentowy sprawdzi się najlepiej w Twoim przypadku, możesz korzystać z niej za darmo przez dwa tygodnie.

Oprogramowanie umożliwi Ci wybór hurtowni, z którymi będziesz współpracować. Podpisz z nimi umowy i zajmij się tworzeniem własnej oferty. Wprowadzenie danych produktowych do sklepu zajmie Ci tylko kilka chwil, ponieważ cały proces ich pobierania z baz dostawców przebiega automatycznie. Na koniec wybierz szablon dla swojego sklepu i skonfiguruj jego wygląd zgodnie z własnymi preferencjami. Posłuży Ci w tym celu prosty w obsłudze kreator.

Dobre oprogramowanie sklepowe to kompleksowe rozwiązanie, które pozwoli Ci błyskawicznie stworzyć sklep internetowy, zintegrować go z hurtowniami i wygodnie zarządzać sprzedażą na co dzień. Jeśli chcesz więc zarabiać na dropshippingu, już dziś zarejestruj się na platformie Sky-Shop!