7 pomysłów na mały biznes

0
756
pomysły na mały biznes

Wielu osobom marzy się prowadzenie własnego biznesu, który pozwalałby im na zarabianie bez wychodzenia z domu. Dziś założenie takiej działalności wydaje się tak łatwe, jak jeszcze nigdy wcześniej.

Najwięcej możliwości daje Internet, który pozwala na zdalne świadczenie rozmaitych usług. Zapoznaj się z naszą listą 7 pomysłów na mały biznes w sieci!

1. Sprzedaż w dropshippingu


Dropshipping to jedno z najkorzystniejszych rozwiązań dla początkujących przedsiębiorców. Pozwala na prowadzenie sprzedaży internetowej bez konieczności inwestowania w towar. Taki model skutkuje naturalnie oszczędnościami płynącymi z faktu, że za magazynowanie i wysyłkę produktów odpowiada hurtownia, której asortyment sprzedawca oferuje.

Dzięki dropshippingowi unikasz ryzyka inwestycyjnego i ograniczasz zasoby czasowe przeznaczane na bieżącą obsługę sklepu. W efekcie możesz wykorzystać je albo na rozwijanie swojej marki, albo na inne zajęcia, takie jak praca na etacie czy studia dzienne.

2. Własny sklep internetowy


Działalność e-commerce może oczywiście przyjąć także formę tradycyjnego sklepu internetowego z własnym asortymentem. W towar zaopatrzysz się w zwykłej hurtowni albo u producenta. Co więcej, dużym zainteresowaniem cieszy się też rękodzieło, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaoferować klientom produkty wykonywane samodzielnie – na przykład biżuterię, meble, dekoracje czy ubrania.

Dzięki nowoczesnym funkcjom platform abonamentowych stworzenie sklepu sprowadza się do kilku kliknięć, a z jego bieżącą obsługą poradzi sobie dosłownie każdy. Przed stworzeniem strony internetowej musisz jednak zadbać o takie kwestie jak:

  • wykupienie domeny,
  • rejestracja działalności gospodarczej (nie jest wymagana od najmniejszych sprzedawców),
  • inwestycja w asortyment,
  • wybór bramki płatności i firm kurierskich,
  • stworzenie regulaminu sklepu i polityki prywatności.

Wszystkie inne funkcje – takie jak integracje z marketplace’ami, hurtowniami, narzędziami zewnętrznymi – zapewni Ci platforma sklepowa. Sky-Shop gwarantuje dostęp do wielu zaawansowanych rozwiązań oraz bezpłatnej pomocy technicznej.

👉 Sprawdź, jak łatwe jest uruchomienie własnego sklepu na tym oprogramowaniu:

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji, przeczytaj artykuł: Jak założyć sklep internetowy?

3. Sprzedaż na Allegro


Sprzedaż w sieci możesz prowadzić również za pośrednictwem innych kanałów, takich jak najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, czyli Allegro. Serwis ten wydaje się znakomitym miejscem na rozpoczęcie działalności e-commerce, a to za sprawą jego rozpoznawalności oraz licznych udogodnień dla użytkowników. Jako sprzedawca otrzymujesz tam dostęp do skutecznych narzędzi marketingowych, rewelacyjnego pozycjonowania ofert w wyszukiwarce i szerokiego grona potencjalnych klientów.

Zanim zaczniesz oferować im swoje produkty, zastanów się jednak nad kwestią rejestracji firmy. Warto najpierw poznać odpowiedzi na następujące pytania:

Czy sprzedaż na Allegro bez działalności gospodarczej jest możliwa?

Nie potrzebujesz działalności gospodarczej, aby prowadzić sprzedaż na Allegro. Musisz jednak pamiętać, że bez firmy nie wolno Ci zarobić więcej niż połowę minimalnej pensji krajowej (w 2021 r. to 1400 zł brutto miesięcznie). Ponadto większość zaawansowanych funkcji marketingowych na Allegro dostępna jest wyłącznie dla zarejestrowanych przedsiębiorców. Oferty osób prywatnych ograniczane są do serwisu Allegro Lokalnie.

Jak sprzedawać na Allegro bez działalności?

Sprzedaż bez firmy opłaca Ci się wyłącznie wtedy, gdy traktujesz to zajęcie jako sposób na dorobienie do etatu lub zdobycie kieszonkowego. W każdym innym przypadku warto zarejestrować działalność. Jeśli nie chcesz tego zrobić, zdecydowanie trudniej będzie Ci konkurować z innymi sprzedawcami. Możesz więc dużo zyskać na bardzo niszowych produktach lub personalizacji oferty.

👉 Przeczytaj poradnik: Jak sprzedawać na Allegro?

4. Projektowanie stron internetowych


Ciekawym pomysłem na mały biznes jest projektowanie stron internetowych. W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek firmy bez obecności w sieci. Każdy przedsiębiorca potrzebuje więc własnej witryny, a niewiele osób wie, jak ją stworzyć.

Działalność tego typu może się więc okazać wysoce opłacalna dla studentów kierunków informatycznych, a nawet dla samouków, którym nieobce są HTML, CSS czy JavaScript.

5. Grafika komputerowa


Podobnym do projektowania stron WWW zajęciem jest grafika komputerowa. Jeśli dobrze znasz nawet tak podstawowe programy jak Canva czy Gimp, możesz oferować swoim klientom rozmaite formaty – tworzone czy to z myślą o witrynach, czy banerach, czy mediach społecznościowych.

Systematycznie wzbogacaj swoje portfolio, a szybko okaże się, że zlecenia pojawiają się same. To niewątpliwie jeden z najbardziej intratnych pomysłów na mały biznes.

6. Influencer marketing


Jednym z aktualnych trendów marketingu internetowego są usługi influencerów. To osoby, które dzięki swojej działalności w sieci cieszą się zainteresowaniem szerokiego grona lojalnych odbiorców. Tego typu popularność bardzo łatwo przekuć w pomysł na mały biznes. W cenie są bowiem tak zwani micro-influencerzy, których zasięgi wcale nie muszą obejmować setek tysięcy obserwujących. Wystarczy, że posiadasz bogatą wiedzę w wybranej dziedzinie, a Twoi fani są aktywni i zaangażowani.

Mając taką publiczność na swoim blogu lub na profilu w którymś z mediów społecznościowych (zwłaszcza na Instagramie, TikToku czy YouTube), szybko dasz się zauważyć firmom planującym działania marketingowe w sieci. Twoja praca dla nich może polegać na publikowaniu linków afiliacyjnych, recenzowaniu produktów czy tworzeniu postów lub artykułów sponsorowanych.

7. Copywriting


Lubisz pracować samodzielnie, a przy okazji wzbogacać swoją wiedzę? Copywriting to dla Ciebie dobry pomysł na mały biznes! Działalność tego typu polega na tworzeniu treści na zamówienie różnych firm. Content może przyjmować postać artykułów specjalistycznych, opisów kategorii i produktów dla sklepów internetowych, a także recenzji, raportów czy sloganów reklamowych. Im bogatsze będzie Twoje portfolio, tym łatwiej wynegocjujesz sobie wyższe stawki.

Pamiętaj, że copywriting wymaga mnóstwo cierpliwości i ciągłego pozyskiwania informacji z różnych źródeł. Przede wszystkim zaś potrzebna Ci będzie umiejętność szybkiego – a przy tym poprawnego i atrakcyjnego dla czytelnika – pisania. Tworzenie treści wydaje się znakomitym pomysłem na mały biznes, ponieważ nie wymaga żadnego kapitału na start. Każdy może więc zacząć taką działalność.

Pomysł na własny mały biznes. Co trzeba wiedzieć?


Pamiętaj, że prowadzenie własnego biznesu znacząco różni się od pracy na etacie. Do zalet takiego rozwiązania niewątpliwie należy brak przełożonego, a więc decyzyjność oraz niczym nieograniczona możliwość budowania swojej marki. Jesteś gotowy sprostać takiemu wyzwaniu? Mamy nadzieję, że zainteresowała Cię branża e-commerce – nie wahaj się dłużej i skorzystaj z naszych pomysłów!