Jak założyć sklep internetowy z meblami?

0
1578
jak założyć sklep internetowy z meblami

Sprzedaż mebli przez Internet jest dziś na porządku dziennym. Konsumenci cenią sobie wygodę przeglądania oferty, dostępność asortymentu 24/7 i komfort związany z dostawami.

Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców w branży e-commerce wybiera właśnie taki kierunek dla swojego biznesu. Jeśli też zaliczasz się do tego grona, dowiedz się, jak sprzedawać meble przez Internet!

Jak zacząć sprzedawać meble w Internecie?


Sprzedaż internetowa mebli to o tyle ciekawe rozwiązanie, że mogą się na nią zdecydować zarówno osoby planujące dystrybucję asortymentu zewnętrznych marek, jak i stolarze poszukujący nabywców dla własnych wyrobów.

Zakładając sklep internetowy z meblami, warto skierować ofertę do sprecyzowanej grupy docelowej. Trudno bowiem sprzedawać wyposażenie wnętrz masowemu odbiorcy.

Zdecydowanie lepiej skupić się na wybranym stylu bądź konkretnej estetyce i zdobywać zainteresowanie tych konsumentów, którzy będą najbardziej skłonni dokonać zakupu.

👉 Dowiedz się więcej: Sklep internetowy – jak zacząć?

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku? Wysłuchaj webinaru!

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Czy internetowy sklep meblowy się opłaca? Marża na meblach


Najważniejszą kwestią przed założeniem sklepu internetowego jest weryfikacja opłacalności wybranej branży. Przedsiębiorcy planujący sprzedaż mebli zastanawiają się więc, jaką marżę mogą nałożyć na asortyment tego typu.

Szacuje się, że w e-commerce wynosi ona średnio 40%, choć łatwo spotkać się z produktami, w przypadku których dochodzi nawet do 100%. Niektórzy decydują się na sprzedaż artykułów luksusowych, ponieważ to właśnie na nich można zarobić najwięcej. Do transakcji dochodzi co prawda znacznie rzadziej, ale przynoszą one wyższe zyski.

Warto jednak pamiętać, że o opłacalności sklepu internetowego z meblami decyduje nie tylko rodzaj asortymentu, ale w bardzo dużym stopniu także działania marketingowe i optymalizacja kosztów prowadzenia biznesu.

Zwłaszcza w początkowych fazach prowadzenia działalności dobrze jest robić użytek z mechanizmów zmniejszających nakłady pracy i rozwiązań dopasowanych do specyfiki biznesu.

Oprogramowanie dla internetowego sklepu meblowego


Jednym z podstawowych elementów, które pozwolą Ci zoptymalizować czas poświęcany na prowadzenie e-commerce’u oraz związane z nim koszty, jest inteligentne oprogramowanie dla sklepu internetowego.

Z platformy tego typu możesz korzystać w modelu abonamentowym, ciesząc się wysokim poziomem jej funkcjonalności, a zarazem niskimi kosztami jej użytkowania.

Wybierając platformę SaaS dla swojego internetowego sklepu z meblami, musisz mieć jednak świadomość, że każda z nich zagwarantuje Ci nieco inne korzyści. Zastanów się więc nad tym, jakie są Twoje priorytety, i dobierz oprogramowanie do indywidualnych potrzeb.

Kompleksową obsługę e-commerce’u zapewnia system Sky-Shop, obejmujący między innymi takie funkcje jak:

  • Integracje z hurtowniami meblowymi – gwarantujące automatyczną synchronizację produktów, wraz z ich cenami, opisami czy zdjęciami. W przypadku niektórych hurtowni możliwe jest również automatyczne wysyłanie zamówień.
  • Technologia RWD – zapewniająca responsywność strony i pozytywnie wpływająca na jej pozycjonowanie.
  • Integracje z narzędziami zewnętrznymi – między innymi z porównywarkami cen i opinii, bramkami płatniczymi, firmami kurierskimi czy z programami wspomagającymi sprzedaż.
  • Intuicyjny kreator – dzięki któremu łatwo dostosujesz wygląd sklepu do swoich preferencji.

Należy wspomnieć także o udogodnieniach szczególnie istotnych z punktu widzenia sklepów sprzedających meble:

  • Dwukierunkowa integracja z Allegro – pozwalająca na synchronizację asortymentu pomiędzy sklepem a kontem Allegro i umożliwiająca wygodną obsługę wszystkich zamówień.
  • Moduł bloga – który służy kreowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz jej pozycjonowaniu w Internecie.
  • Generator kodów rabatowych – pozwalających przyciągnąć klientów i zweryfikować, które działania marketingowe sprawdzają się najlepiej.
  • Funkcja programów lojalnościowych – zachęcających do zakupu kompletnego wyposażenia w Twoim sklepie.
  • Inteligenta obsługa brakujących produktów – dzięki której klienci nie trafią na pustą stronę, tylko zostaną przekierowani do podobnego artykułu.
  • Integracje z systemami ratalnymi – pozwalające klientom spłacać zakupy w ratach.

👉 Przeczytaj także: Czy oprogramowanie sklepu internetowego na abonament się opłaca?

Jak rozkręcić sprzedaż mebli przez Internet?


Jak wspomnieliśmy wcześniej, kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojego internetowego sklepu z meblami będą miały stosowane przez Ciebie działania marketingowe. W przypadku tej branży nie do przecenienia wydają się komunikaty wizualne.

Asortyment powinien być przedstawiany na atrakcyjnych zdjęciach, najlepiej w formie gotowych aranżacji wnętrz. To łatwy sposób na pobudzenie wyobraźni konsumenta i zainspirowanie go. Stąd niedaleka już droga do dokonania przez niego transakcji.

Jakie kanały marketingowe warto więc wykorzystać w przypadku sprzedaży mebli przez Internet?

  • Social media – a przede wszystkim Instagram. To doskonałe miejsce na prezentację aranżacji wykorzystujących meble z Twojego sklepu. Możesz przyciągać nowych klientów za pomocą popularnych hasztagów, atrakcyjnych konkursów, a nawet wykorzystując user generated content, a więc treści tworzone przez samych użytkowników.
  • Blog firmowy – z jednej strony w fachowych artykułach będziesz odpowiadać na pytania swoich klientów, zyskując w ich oczach, a z drugiej przyczynisz się do pozycjonowania swojego sklepu w wyszukiwarce internetowej.
  • YouTube – treści wideo również sprzyjają sprzedaży mebli w Internecie. Możesz wykorzystać je do tworzenia specjalistycznych poradników bądź wnętrzarskich inspiracji. Nie bez znaczenia okaże się również influencer marketing, dzięki któremu znacząco poszerzysz grono swoich klientów. W tym przypadku stawiaj na współpracę z osobami, które są mocno związane z branżą i skupiają wokół siebie odbiorców zainteresowanych tematyką designu czy wystroju wnętrz.

Rozkręcając sklep internetowy z meblami, pamiętaj głównie o tym, aby wszystkie produkty szczegółowo opisać i opatrzyć wysokiej jakości zdjęciami. Nie zapominaj o dobrodziejstwach pozycjonowania strony oraz płatnych kampanii PPC.

Łącząc razem wszystkie te kanały marketingowe, zapewnisz sobie szybki sukces!