Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego?

0
94
na-co-zwrocic-uwage-wybierajac-oprogramowanie-dla-sklepu-internetowego

Świadomość przedsiębiorców wzrasta, a outsourcing obowiązków firmowych uznawany jest za jedną z najbardziej rozsądnych decyzji. Właśnie dlatego coraz więcej e-sklepów decyduje się na korzystanie z gotowego oprogramowania. Sprawdzamy, jak wybrać platformę sklepu internetowego!

Dla kogo jest platforma sklepów internetowych?

Obiegowa opinia głosi, że platformy sklepów internetowych są dobre wyłącznie na starcie. Tymczasem stały rozwój rozwiązań e-commerce sprawia, że coraz chętniej sięgają po nie rozpoznawalne sklepy obsługujące mnóstwo zamówień każdego dnia.

Jednym z przykładów jest sklep Media-Tech z powodzeniem korzystający z oprogramowania Sky-Shop.pl

Oczywiście, coraz większa ilość dostępnych funkcji nie jest równoznaczna z tym, że sklep abonament jest najlepszym wyborem dla każdego biznesu. U kogo się sprawdzi?

  • W przypadku zdecydowanej większości sklepów internetowych, czyli wszędzie tam, gdzie nie potrzebujesz indywidualnych rozwiązań programowanych zgodnie z własnymi założeniami. Przykładem mogą tu być apteki, gdzie system musi zostać dostosowany do oferowanego asorrtymentu oraz ograniczeń w sprzedaży poszczególnych środków.
  • W sklepach, które skupiają się na doborze asortymentu i marketingu produktów, a nie na aspekcie technicznym.
  • U osób, którym zależy na ciągłej aktualizacji oprogramowania zgodnej ze standardami rozwijającego się rynku.
  • U przedsiębiorców chcących mieć do dyspozycji support poszukujący najlepszego rozwiązania związanego z postawionymi wymaganiami i dostępnymi w systemie funkcjami.

Poszukiwania odpowiedniej platfromy sklepowej warto rozpocząć od pytania o własne potrzeby i to na ich podstawie dokonywać porównań między systemami.

Darmowy sklep internetowy – czy to możliwe?

Równie popularnym sposobem na stworzenie własnego e-sklepu jest skorzystanie z oprogramowania Open Source. Uchodzi ono za rozwiązanie pozwalające na założenie darmowego sklepu internetowego. Na internetowych grupach znajdziemy informacje o tym, że jedynym kosztem wykorzystania tego typu systemu jest cena hostingu oraz domeny. Czy to w ogóle jest możliwe? Wygląda na to, że nie. Wybór oprogramowania typu Open Source wiąże się z kosztami dodatkowymi, do których należy:

  • opłata za wdrożenie sklepu – zwłaszcza jeśli nie posiadamy wiedzy technicznej,
  • opłata za wszelkie poprawki i aktualizacje,
  • koszt dodatkowych wtyczek łączących sklep z systemami zewnętrznymi np. bramkami płatniczymi, kurierami, bramkami płatniczymi, marketplace’ami itp.

W rzeczywistości okazuje się, że korzystanie z oprogramowania abonamentowego zwyczajnie się opłaca, a pieniądze zaoszczędzone na starcie lepiej zainwestować w reklamę i pozyskiwanie pierwszych zamówień na poszczególne produkty.

6 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę podczas wyboru platformy sklepowej

Platforma sklepowa zdejmuje z Ciebie szereg obowiązków związanych z rozwijaniem i administrowaniem systemu, który służy Ci do codziennej pracy. Przedstawiamy 6 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę podczas wyboru oprogramowania na abonament! To one będą miały wpływ na skalę Twojego sukcesu.

1. Funkcje SEO w oprogramowaniu SaaS

Jednym z zarzutów stawianych oprogramowaniom SaaS są trudności w pozycjonowaniu sklepów o nie opartych. I choć próba zdobycia jak najwyższej pozycji w Google zależy od podjętych przez Ciebie działań oraz jakości publikowanych treści, ogromne znaczenie odgrywają funkcje dostępne w systemie sklepowym. Funkcje SEO w oprogramowaniu SaaS, których nie może zabraknąć to:

  • automatyczne tworzenie przyjaznych linków dla produktów i kategorii,
  • możliwość samodzielnej edycji linków zarówno w kategorii, jak i w produktach,
  • breadcrumbs,
  • rich snippets wyświetlające się bezpośrednio w przeglądarce np. gwiadki przyznawane przy ocenie produktu,
  • blog prowadzony w sklepie,
  • meta tagi np. meta title i meta description – chodź nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, będą odgrywały ważną rolę dla zwiększenia klikalności w pojawiające się w wyszukiwarce wyniki,
  • przekierowania 301,
  • inteligentna obsługa nieistniejących linków proponująca klientowi produkt zbliżony do poszukiwanego.

Oprogramowaniem zapewniającym wszystkie te funkcje jest Sky-Shop, co warto mieć na względzie wybierając oprogramowanie dostosowane do swoich potrzeb.

2. Ilość integracji z systemami zewnętrznymi

Jako właściciel sklepu internetowego musisz korzystać z systemów zewnętrznych. To one będą odpowiedzialne za zapewnienie Twoim klientom szybkich płatności, dostaw kurierskich. Ułatwią Ci zarządzanie magazynem, operacje księgowe, a także dywersyfikowanie sprzedaży. Właśnie dlatego powinieneś zwrócić uwagę, czy wybrana platforma sklepów internetowych została już zintegrowana z preferowanym przez Ciebie oprogramowaniem.

3. Zakres dostępnych automatyzacji

Wysoce prawdopodobne jest, że każda z rozważanych platform będzie posiadała wszelkie podstawowe integracje z systemami zewnętrznymi. Nie jest to jednak ostateczny wyznacznik. Dlaczego? Ponieważ liczy się zakres dostępnych automatyzacji. W zależności od dostawcy, integracja będzie działała w innym zakresie. Testując swój przyszły e-sklep postaw na jak najdokładniejsze sprawdzenie poszczególnych aspektów działania systemu. Zwróć szczególną uwagę m.in. na:

  • automatyczne pobieranie nowych produktów z hurtowni,
  • blokowanie pobierania produktów z niepełnymi danymi,
  • możliwość zakończenia sprzedawania przedmiotów przy stanie magazynowym innym niż 0 np. 2 sztuki, co okazuje się szczególnie pomocne dla prowadzących sprzedaż dropshippingową,
  • akcje masowe np. narzucanie marży.

Są to tylko niektóre z istotnych możliwości oprogramowania. Porównując platformy sklepowe zwracaj uwagę na to, co jest Ci potrzebne!

4. Dobór rozwiązań zgodnie z Twoimi potrzebami

W biznesie liczą się pieniądze. Platforma sklepowa musi umożliwiać dobór rozwiązań zgodnie z potrzebami sklepu internetowego. Na starcie wystarczą Ci podstawowe pakiety abonamentowe, które zwiększysz wraz z rozwojem swojego biznesu.

5. Brak prowizji za sprzedaż

Dywersyfikacja sprzedaży jest kosztownym procesem. Platformy skupiające wiele ofert w jednym miejscu np. Allegro pobierają prowizję od sprzedanych z ich pomocą produktów. Pamiętaj, że taka transakcja obarczona jest kosztem:

  • podatku dochodowego,
  • prowizji na Allegro,
  • opłat za promowanie – czy to w Allegro Ads, czy w Google Ads,
  • prowizji za wykorzystanie szybkich płatności, które są najchętniej wybierane przez kupujących.

Nie chcesz, by wypracowany przez Ciebie zysk był pomniejszany o zarobek dla dostawcy oprogramowania. Korzystniejsze są rozwiązania, w których opłata abonamentowa jest stała – niezależnie od obrotu, jakim możesz pochwalić się każdego miesiąca.

6. Dostępność i jakość supportu oraz pomoce udostępniane przez platformę sklepów internetowych

Dobra platfroma sklepowa świadczy profesjonalną pomoc w zakresie wszelkich ustawień parametrów. Sprawdź, jak działa support, w jakich godzinach jest dostępny i czy odpowiada na zadawane przez Ciebie pytania. Jakość i czas odpowiedzi będzie dla Ciebie kluczowa w dalszym etapie działalności!
Równie ważne są poradniki w formie wideo oraz instrukcje testowe dotyczące poszczególnych funkcji. To one przeprowadzą Cię krok po kroku przez konfigurację zakupionego systemu.

Testuj oprogramowanie e-sklepu jako sprzedawca i jako klient!

Zanim podejmiesz ostateczną decyzję o wyborze oprogramowania dla sklepu internetowego, musisz w pełni wykorzystać bezpłatny okres testowy. Wybierając Sky-Shop zyskujesz więcej niż zwykłe 14 dni okresu testowego! Oprogramowanie udostępniane jest wraz z pełną jego funkcjonalnością, dzięki czemu dokładnie prześledzisz sposób działania wszystkich funkcji. Z powodzeniem przetestujesz moduł integracji z hurtowniami, obsługę zamówień oraz szereg innych możliwości, jakie oferuje dostawca.

Wygoda Twojej pracy jest jednym z najważniejszych czynników, na jakie powinieneś zwrócić uwagę, ale nie jedynym! Intuicyjny panel administracyjny sklepu jest pierwszym krokiem do sukcesu, jednak kolejne będą dotyczyły łatwości dokonywania zakupu przez klienta. Właśnie dlatego podczas testowania warto zwrócić uwagę na przykładowe sklepy działające na platformie i zasymulować ścieżkę zakupową klienta. Sky-Shop udostępnia krótki koszyk zakupowy minimalizujący ilość czasu poświęcanego na finalizację transakcji. Teraz możesz zobaczyć go na własne oczy – podczas przeglądania oferty e-sklepu działającego w wybranej przez Ciebie branży!