Odzież to najczęściej kupowana w sieci kategoria produktów. W zeszłym roku 69% internautów dokonało tego rodzaju transakcji (dane: raport E-commerce w Polsce 2020).
Nic więc dziwnego, że wielu początkujących sprzedawców decyduje się na wybór właśnie tej branży. Warto jednak pamiętać, że cechuje się ona bardzo dużą konkurencyjnością, wobec czego wejście na rynek wcale nie jest łatwe.
Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy z ubraniami!
Spis treści artykułu:
Spis treści artykułu:
Gdzie sprzedawać ubrania w Internecie?
Pierwszą decyzją, jaką musisz podjąć, jest wybór kanału sprzedaży ubrań. Możesz zdecydować się na pośrednictwo wielu aplikacji czy serwisów, ale bez wątpienia największą niezależność zapewni Ci otwarcie własnego sklepu internetowego.
Możesz obawiać się w tym przypadku trudności związanych z kwestiami technicznymi, takimi jak wiedza programistyczna, umiejętności graficzne czy znajomość narzędzi marketingowych. Niepotrzebnie! Z pomocą przychodzą Ci zaawansowane platformy SaaS, na których postawisz swój sklep z odzieżą.
Przykładem profesjonalnego oprogramowania tego typu jest Sky-Shop, który pozwala Ci w kilku prostych krokach stworzyć stronę internetową dla sklepu i zintegrować ją z kluczowymi dla e-commerce’u narzędziami.
Zyskujesz więc możliwość połączenia swojej strony z wybranymi systemami płatności, firmami kurierskimi czy narzędziami marketingowymi.
Co więcej, do Twojej dyspozycji jest również cały zespół specjalistów, którzy udzielą Ci wsparcia w przypadku ewentualnych wątpliwości czy problemów.
👉 Przeczytaj także: Gdzie sprzedawać w Internecie?
Jak otworzyć sklep internetowy z ubraniami?
1. Jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie sprzedaży ubrań we własnym sklepie internetowym, musisz zacząć od zarejestrowania działalności gospodarczej.
Oczywiście możesz prowadzić tego rodzaju biznes bez firmy, ale będzie to dla Ciebie bardzo trudne i całkowicie nieopłacalne. W takim przypadku obowiązywałby Cię bowiem limit przychodu w wysokości 1400 zł miesięcznie. Lepiej więc zgłoś swoją firmę w CEIDG, tworząc przy okazji atrakcyjną nazwę dla swojej marki.
2. Następnie wykup odpowiednią domenę dla sklepu i załóż darmowe konto testowe na Sky-Shop. Na początkowym etapie tworzenia sklepu w Sky-Shop musisz wprowadzić do systemu dane swojej firmy oraz logo, do którego możesz także wrócić później.
3. W kolejnym kroku należy zająć się dodaniem produktów do asortymentu. Jeśli sprzedajesz własne towary, trzeba zrobić to ręcznie. Jeżeli natomiast korzystasz z ofert hurtowni, automatyczna integracja sama się tym zajmie.
4. Następny etap tworzenia sklepu odzieżowego w Sky-Shop obejmuje konfigurację jego wyglądu oraz dopracowanie drzewa kategorii. To elementy, które powinny być przejrzyste i intuicyjne dla użytkownika, a zarazem zoptymalizowane pod SEO.
5. W kolejnym kroku dodaj do swojego e-commerce’u wybrane formy płatności oraz metody dostawy. Musisz więc wybrać dostawców tych usług i podpisać z nimi umowy. Pamiętaj, że warto dać klientom jak największy wybór i dostosować te aspekty do potrzeb i przyzwyczajeń swojej persony.
Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź, jak otworzyć własny sklep internetowy:
Skąd brać produkty do sklepu z ubraniami?
Strategiczną kwestię stanowi zaopatrzenie internetowego sklepu odzieżowego w produkty. Na nic zda się bowiem nawet najbardziej atrakcyjna witryna w Sky-Shop, jeśli zabraknie w niej artykułów na sprzedaż. Na szczęście zdobycie asortymentu okazuje się prostsze, niż mogłoby się wydawać.
Najłatwiej będzie Ci skorzystać z ofert hurtowni działających w dropshippingu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz proponować swoim klientom produkty, których fizycznie nie posiadasz.
Ich magazynowaniem oraz wysyłką zajmują się Twoi dostawcy, podczas gdy po Twojej stronie leży wyłącznie komunikacja z kupującymi oraz ich obsługa. Jeśli korzystasz z platformy Sky-Shop, zyskujesz możliwość integracji z ponad 380 hurtowniami, z czego ponad 40 specjalizuje się w branży odzieżowej!
Inny sposób na pozyskanie asortymentu to jego własnoręczna produkcja. Oczywiście w tym przypadku musisz posiadać odpowiedni talent i umiejętności, a wycena artykułów powinna dodatkowo uwzględniać poświęcony przez Ciebie czas. Zyskujesz tę przewagę, że nikt poza Tobą nie oferuje takich artykułów, a ponadto cieszysz się pełną niezależnością od zewnętrznych dostawców.
Jeśli nie przypadają Ci do gustu dwa wymienione wyżej sposoby, musisz zdecydować się na najtrudniejsze, ale i najpowszechniejsze rozwiązanie, czyli zakup towarów bezpośrednio u ich producenta. Wystawiając je na sprzedaż, pamiętaj o wyliczeniu dla siebie opłacalnej marży! Nie chcesz przecież dokładać do własnego biznesu.
👉 Dowiedz się więcej: Jak zaopatrywać sklep internetowy?
Jak sprzedawać ubrania w Internecie?
Kiedy twój internetowy sklep internetowy z ubraniami zaopatrzony jest już w produkty i działa na wydajnej platformie, takiej jak Sky-Shop, możesz pomyśleć o dodatkowych zabiegach mających na celu zwiększenie sprzedaży.
Przede wszystkim zastanów się nad rozszerzeniem sprzedaży na kolejne kanały. W pierwszej kolejności zwróć uwagę na Allegro, które każdego miesiąca jest odwiedzane przez około 18 milionów użytkowników. Za cenę prowizji od transakcji zyskujesz w tym przypadku dostęp do licznych programów lojalnościowych i innych narzędzi marketingowych, które przyciągną do Ciebie nowych klientów.
Rozważ także opcję założenia sklepu na Facebooku, który w Polsce stanowi swego rodzaju katalog produktów. Takie rozwiązanie daje Ci możliwość oznaczania swoich artykułów w postach i odsyłania użytkowników bezpośrednio na stronę sklepu lub do okienka rozmowy w Messengerze.
Pamiętaj również o odpowiedniej promocji swojego odzieżowego sklepu internetowego. Witryna tego typu wymaga intensywnych działań z zakresu SEO, PPC, content marketingu czy mediów społecznościowych.
Sprzedaż ubrań w Internecie – podsumowanie
Wybór branży odzieżowej to doskonałe rozwiązanie zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych sprzedawców internetowych. Choć wiąże się ona z wysokim poziomem konkurencyjności, dzięki kompleksowemu oprogramowaniu Sky-Shop poradzisz sobie z wszelkimi wyzwaniami tego rynku!
👉 Dowiedz się więcej o uruchamianiu własnego sklepu – Sklep internetowy – jak zacząć?