Motoryzacja to jedna z kategorii cieszących się sporym zainteresowaniem konsumentów w Internecie. Sprzedaż części samochodowych może okazać się więc trafionym pomysłem na biznes. Chcesz dowiedzieć się, jak otworzyć sklep z takim asortymentem? Zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem na temat handlu częściami samochodowymi!
Spis treści artykułu:
Jak zacząć sprzedawać części samochodowe online?
Jeśli chcesz zająć się handlem częściami samochodowymi, musisz najpierw sprecyzować zakres swojej działalności. W tym celu dokładnie zapoznaj się z branżą i zdecyduj, jakie produkty znajdą się w Twoim sklepie. Możesz skoncentrować się na wybranych częściach lub konkretnych markach. W wyborze pomogą Ci statystyki dotyczące popularności poszczególnych towarów. Znajdziesz je choćby w darmowym narzędziu Google Trends.
Każdego roku bardzo wielu konsumentów szuka w sieci części samochodowych. Nie musisz się więc martwić o potencjalnych klientów. Aby zapewnić sobie jak najlepsze wyniki sprzedażowe, postaraj się jednak przygotować szczegółowy biznesplan, w którym określisz między innymi:
- interesującą Cię grupę docelową,
- prognozowane koszty prowadzenia sklepu,
- politykę cenową,
- wstępną strategię marketingową,
- spodziewane zyski.
Gdzie sprzedawać części samochodowe online?
Zastanawiając się nad tym, jak sprzedawać części samochodowe, musisz przede wszystkim zdecydować, gdzie prowadzić swoje działania. Do najpopularniejszych rozwiązań w tej branży należą:
Własny sklep internetowy
Uruchamiając własny sklep internetowy z częściami samochodowymi, nie musisz martwić się o żadne prowizje ani regulacje ograniczające Twoją niezależność. Witryna e-commerce zapewni Ci pełną swobodę w zakresie budowania marki i rozwoju biznesu. Co więcej, założenie takiej strony jest dziś wyjątkowo proste. Wystarczy, że skorzystasz z dobrej platformy sklepowej, która w ramach abonamentu zagwarantuje Ci dostęp do:
- intuicyjnego kreatora strony,
- darmowych szablonów sklepu,
- gotowych integracji z hurtowniami motoryzacyjnymi,
- bramek płatności i usług kurierskich,
- integracji z dodatkowymi kanałami sprzedaży,
- prostego systemu księgowego,
- wsparcia technicznego.
Dzięki takim udogodnieniom szybko i tanio otworzysz własny sklep internetowy z częściami samochodowymi!
👉 Sprawdź, jak założyć sklep internetowy.
Allegro
Każdego miesiąca z Allegro korzysta około 20 milionów unikalnych użytkowników. Czyni to z niego nie tylko największy portal zakupowy w Polsce, ale i jeden z największych na świecie. Marketplace służy zarówno indywidualnym sprzedawcom, jak i dużym przedsiębiorcom. Doceniają oni przede wszystkim dostęp do zaawansowanych funkcji marketingowych, doskonałe pozycjonowanie ofert w wyszukiwarkach oraz bardzo szeroką bazę potencjalnych klientów.
Allegro nie jest pozbawione wad, do których należy zaliczyć przede wszystkim dużą konkurencję i wysokie prowizje. Mimo to serwis jest jednym z najważniejszych kanałów dla sprzedawców oferujących części samochodowe. Trudno więc wyobrazić sobie taką działalność bez połączenia swojego sklepu internetowego z Allegro.
OLX
OLX jest najbardziej rozpoznawalnym serwisem ogłoszeniowym w Polsce. Użytkownicy od lat szukają tam między innymi używanych samochodów oraz dedykowanych im części. Dziś portal działa w zasadzie jak kompleksowy marketplace. Znajdziesz tam zarówno zintegrowany system płatności jak i wygodną usługę Przesyłek OLX. Planując sprzedaż artykułów motoryzacyjnych, warto więc zintegrować swój sklep z tym kanałem.
Skąd brać produkty do sklepu z częściami samochodowymi?
Nie wiesz, jak zatowarować swój sklep z częściami samochodowymi? Do dyspozycji masz przede wszystkim 2 popularne rozwiązania:
- Zakupy w hurtowni – współpracując z dostawcami części samochodowych, musisz prowadzić swój własny magazyn i inwestować w towar z góry.
- Dropshipping – wybierając współpracę z hurtowniami dropshippingowymi, unikasz konieczności prowadzenia magazynu oraz ryzyka inwestycyjnego.
Jeśli dopiero wchodzisz na rynek i chcesz prowadzić sprzedaż części samochodowych, zdecyduj się na dropshipping. To świetne rozwiązanie, pozwalające zredukować wydatki i oszczędzić sporo czasu. Wszelkimi procesami logistycznymi w Twoim imieniu będą zajmowały się bowiem hurtownie, z którymi współpracujesz.
👉 Dowiedz się, skąd brać produkty do sklepu internetowego.
Marketing sklepu z częściami samochodowymi
Handel częściami samochodowymi wymaga oczywiście odpowiednio dobranych działań marketingowych. Szczególną uwagę zwróć na następujące aspekty:
- Opisy i zdjęcia produktów – postaraj się, aby oferta dostarczyła potencjalnemu klientowi jak najwięcej istotnych informacji. Zadbaj o przejrzysty, czytelny i zrozumiały opis, prezentując zalety oferowanego towaru, a także o wyraźne zdjęcia prezentujące go z różnych perspektyw.
- Pozycjonowanie – aby konsumenci mogli znaleźć Twoje oferty w wyszukiwarce, nasyć je odpowiednimi słowami kluczowymi i zoptymalizuj stronę pod kątem SEO. Przełoży się to na większy ruch w witrynie, a pośrednio także na wyższą sprzedaż.
- Płatne reklamy – to rozwiązanie, które daje natychmiastowe efekty. Pozwala precyzyjnie określić grupę odbiorców i rozliczane jest w modelu PPC, dzięki czemu płacisz wyłącznie za efekty reklamy, a nie za samą jej emisję. Do dyspozycji masz przede wszystkim systemy Google Ads i Facebook Ads.
Sprzedaż części samochodowych a kwestie formalne
Prowadząc sprzedaż części samochodowych, musisz pamiętać także o paru istotnych kwestiach formalnych. Są to:
- Kod PKD – rejestrując działalność gospodarczą, we wniosku podaj kod 45.32.Z, odpowiadający sprzedaży detalicznej części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli.
- Podatek dochodowy – podczas rejestracji firmy, możesz wybrać preferowaną metodę opodatkowania. W przypadku handlu częściami samochodowymi warto zdecydować się na zasady ogólne (w większości sytuacji) lub podatek liniowy (kiedy ogół Twoich przychodów znacznie przekracza 120 tys. rocznie).
- Podatek VAT – w przypadku sprzedaży części samochodowych zwolnienie z podatku VAT nie jest możliwe.
Jak sprzedawać części samochodowe? Podsumowanie
Planując handel częściami samochodowymi, zadbaj przede wszystkim o realizację strategii omnichannel. Polega ona na łączeniu działań w różnych kanałach sprzedaży. Pomoże Ci w tym oprogramowanie wyposażone w gotowe integracje sklepu z takimi serwisami jak Allegro czy OLX. Wybierz więc platformę odpowiadającą Twoim potrzebom i sprawnie wejdź na rynek e-commerce!