Facebook stanowi dziś jeden z najważniejszych kanałów promocji każdej marki. Pozwala na dotarcie do rekordowo szerokiej grupy odbiorców, a ponadto przekazuje na ręce przedsiębiorców gotowe narzędzia służące skalowaniu sprzedaży.
Część z nich jest zupełnie darmowa, za inne trzeba zapłacić, ale efekt jest zawsze ten sam – skuteczna promocja sklepu internetowego.
Jeśli chcesz poznać bliżej te rozwiązania, dowiedz się, jak prowadzić działania promocyjne na Facebooku!
Spis treści artykułu:
Określenie grupy docelowej
Aby zaplanować jakikolwiek post czy reklamę na Facebooku, musisz znać swoją grupę docelową. Zastanów się, jacy klienci kupują w Twoim sklepie internetowym i kto z nich jest obecny na Facebooku.
Odpowiedz sobie na pytania o charakter, zachowania i potrzeby Twojej persony, czyli wzorcowego klienta. W zebraniu wszystkich tych danych pomoże Ci narzędzie Facebooka – Audience Insights.
Dostarczy Ci ono między innymi informacji na temat zainteresowań, wykształcenia czy pracy osób, które polubiły profil Twojej marki. Dzięki znajomości grupy docelowej, z łatwością dopasujesz komunikaty marketingowe do swojej persony.
Natywne komunikaty
Posty na Facebooku – zarówno organiczne, jak i sponsorowane – muszą być dostosowane nie tylko do Twojej grupy docelowej, ale także do charakteru samego medium.
Nie zapominaj, że Facebook stanowi dla większości użytkowników źródło rozrywki – to miejsce inspiracji, komunikacji, wymiany doświadczeń, opinii i zainteresowań. Z pewnością nie należy więc uznawać go za platformę sprzedażową.
Za wszelką cenę staraj się więc unikać zasypywania odbiorców ofertami i zmuszania ich do transakcji. Większość Twoich postów powinna mieć charakter lifestyle’owy – poszerzaj wiedzę swoich fanów, dostarczaj im rozrywkę i rozwiązuj ich problemy.
Pośrednio wpłyniesz w ten sposób na wzrost sprzedaży, a nie zniechęcisz przy tym fanów do swojej marki.
Konto w Menedżerze Firmy
Menedżer Firmy to obowiązkowy element strategii promocji sklepu na Facebooku. Pozwala na wygodne zarządzanie reklamami i uprawnieniami do konta.
Przyda Ci się między innymi wtedy, gdy nawiążesz współpracę z agencją marketingową lub freelancerem, którzy będą pomagali w prowadzeniu Twojego profilu i kreowaniu reklam na Facebooku.
Sklep na Facebooku
Aktualnie wiele osób zastanawia się, jak prowadzić sklep na Facebooku. Jest to bowiem całkiem nowe rozwiązanie, które w Polsce nie daje jeszcze tak dużych możliwości jak za granicą.
Póki co przyjmuje ono postać swego rodzaju katalogu produktów, które odbiorcy mogą przeglądać z poziomu Twojego fanpage’a. Kliknięcie w którykolwiek z linków przeniesie ich albo bezpośrednio na stronę prowadzonego przez Ciebie sklepu, albo do okna rozmowy w Messengerze. Decyzja należy oczywiście do Ciebie.
Sklepem na Facebooku, dzięki integracji, będziesz łatwo zarządzać z poziomu panelu administracyjnego Sky-Shop.
Wysłuchaj webinaru i dowiedz się, jak w pełni wykorzystać potencjał stwarzany przez to narzędzie:
Facebook Ads
Wewnętrzny system reklamowy Facebooka zapewni Ci możliwość precyzyjnego targetowania komunikatów marketingowych i docierania dokładnie do tych odbiorców, na których zależy Ci najbardziej. Zwiększasz w ten sposób zasięgi swojego profilu, a tym samym – grono potencjalnych klientów.
Do dyspozycji masz różne formaty reklam (np. grafiki, wideo, karuzele), wyświetlające się w kilku miejscach portalu.
Warto robić także użytek z kampanii remarketingowych, pozwalających dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już kiedyś Twoją stronę. Reklamy Facebook Ads możesz ustawić na osiągnięcie wielu różnych celów (m.in. ruch, zasięg, konwersje, zaangażowanie itp.).
Przed uruchomieniem reklam skonfiguruj piksel Facebooka, czyli fragment kodu, dzięki któremu lepiej poznasz przyszłych odbiorców swoich komunikatów. Możesz zrobić to w bardzo łatwy sposób z poziomu panelu administracyjnego oprogramowania Sky-Shop, w pełni zintegrowanego ze sklepem na Facebooku!
Angażowanie odbiorców
Kluczem do sukcesu w promowaniu sklepu na Facebooku jest nawiązanie pozytywnych relacji z odbiorcami. Posłużą Ci w tym celu posty wizerunkowe, stwarzające pole do wypowiedzi i wymiany doświadczeń.
Sięgaj więc po ankiety, konkursy oraz komunikaty RTM-owe (real time marketing).
Miarą efektywności okażą się nie tylko liczby polubień, komentarzy czy udostępnień, ale przede wszystkim rosnący ruch na stronie Twojego sklepu internetowego. Kto wie, może uda Ci się zyskać tyle sympatii fanów, aby zostać kolejnym love brandem w sieci?
Harmonogram postów
Choć Facebook to miejsce rozrywki, gdzie królują lifestyle’owe komunikaty, rządzi się on bezwzględnymi prawami, które wymagają od Ciebie doskonałego przygotowania. Możesz zapewnić je sobie poprzez stworzenie szczegółowego harmonogramu postów na cały miesiąc. Zaplanuj kreacje z wyprzedzeniem, starając się uwzględnić przy tym kalendarz (np. Dzień Matki, rozmaite święta czy Światowy Dzień Drzemki w Pracy).
Miej jednak na uwadze, że czasami konieczna okaże się spontaniczna zmiana planów, ponieważ wydarzy się coś niespodziewanego, co trzeba będzie zakomunikować odbiorcom.
W doborze częstotliwości oraz terminów publikacji pomoże Ci na przykład Google Analytics, dzięki któremu dowiesz się, kiedy Twój sklep notuje największą sprzedaż. W ten sposób z łatwością dopasujesz swój harmonogram postów do zachowań persony.
Różnorodność i atrakcyjność
Nie pozwól swoim odbiorcom się nudzić! Facebook to nie miejsce na prezentowanie nieciekawych zdjęć produktów z Twojego sklepu internetowego.
Przyciągnij uwagę potencjalnych klientów atrakcyjnymi kreacjami multimedialnymi i dbaj o ich różnorodność.
Medium daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o rodzaj publikowanych materiałów. Do dyspozycji masz nie tylko grafiki, ale także filmy, relacje live oraz odnośniki, które mogą prowadzić do ciekawych artykułów branżowych albo na Twojego bloga.
Aktywność w grupach
Od pewnego czasu Facebook ucina zasięgi organicznych postów publikowanych przez firmy. Aby docierać do swojej grupy docelowej nie tylko z komunikatami sponsorowanymi, zrób dobry użytek z facebookowych grup.
Są to miejsca, gdzie gromadzą się osoby zainteresowane określoną tematyką. Co więcej, chcą one rozmawiać i dzielić się swoimi doświadczeniami na ten temat.
Jest to zatem dla Ciebie ogromna szansa na poszerzenie grona potencjalnych klientów i zainteresowanie odbiorców swoimi produktami lub treściami pojawiającymi się na firmowym blogu.
Dołącz do grup poświęconych e-commerce na Facebooku:
Swobodna komunikacja z odbiorcami
Jak promować sklep internetowy na Facebooku? Oddając głos swoim odbiorcom i utrzymując z nimi pozytywne relacje! Pozwól fanom wypowiadać się na Twoim profilu i oceniać produkty oraz usługi.
Opinie te będą cieszyły się dużym zaufaniem ze strony innych użytkowników, zastanawiających się, czy warto skorzystać z Twojej oferty.
A co jeśli nie wszystkie będą pozytywne? To dla Ciebie kolejna szansa. Po pierwsze na to, aby poprawić te aspekty działalności, które nie działają jeszcze najlepiej, a po drugie na nawiązanie dialogu z niezadowolonymi klientami i pokazanie swojego profesjonalizmu.
Nie zapominaj również o moderowaniu komunikacji z fanami – wyznacz sobie czas na odpisywanie na ich komentarze czy wiadomości na Messengerze.
👉 Sprawdź także od czego zacząć promocję sklepu internetowego!
Promocja sklepu na Facebooku – podsumowanie
Powyższe przykłady działań promocyjnych na Facebooku to sprawdzone sposoby na zwiększanie ruchu w sklepie internetowym. Możliwości masz oczywiście znacznie więcej, a ogranicza je wyłącznie Twoja wyobraźnia.
Chcąc ułatwić sobie zarządzanie marketingiem swojego e-commerce’u, skorzystaj z integracji Sky-Shop, która pozwoli Ci połączyć wszystkie działania w jednym miejscu!