Niezależnie od tego, co sprzedajesz, w mediach społecznościowych znajdziesz wielu potencjalnych klientów. Najwięcej możliwości w zakresie ich pozyskiwania daje Facebook – serwis cieszący się popularnością wśród internautów w każdym wieku. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak sprzedawać na Facebooku przy wykorzystaniu różnych funkcji portalu.
Spis treści artykułu:
Sprzedaż przez Facebook fanpage
To świetne rozwiązanie dla Ciebie, jeśli posiadasz własny sklep internetowy. Prowadząc fanpage, czyli inaczej – stronę na Facebooku, wypromujesz swoją markę, zaprezentujesz jej ofertę i zachęcisz potencjalnych klientów do zakupów. Wystarczy, że zbudujesz społeczność, która chętnie będzie do Ciebie zaglądać i zdobędziesz jej sympatię.
Zrobisz to dzięki regularnemu publikowaniu odpowiednio dobranych postów. Zadbaj o to, by były atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców, również pod względem wizualnym. Mogą mieć charakter rozrywkowy, edukacyjny, poradnikowy czy informacyjny – najlepiej zrobisz, jeśli postawisz na publikację treści o różnym wydźwięku.
Na Facebook fanpage możesz publikować między innymi:
- newsy z Twojej branży (np. wyniki sprzedaży samochodów marki, której części oferujesz w swoim e-sklepie);
- porady tematyczne (np. przepisy kulinarne na potrawy, których przygotowanie ułatwiają gadżety do kuchni z Twojego sklepu)
- zabawne obrazki (np. MEMy o macierzyństwie, jeśli sprzedajesz zabawki dla dzieci);
- ankiety (np. “Który z naszych szamponów jest lepszy: A, B czy C?”).
Nie zapomnij o namawianiu odbiorców do interakcji – w końcu to właśnie o nie chodzi w mediach społecznościowych! Im więcej będzie działo się na Twojej stronie, tym większe będzie zaangażowanie odbiorców, a tym samym, szansa na sprzedaż. Jak do niej doprowadzić?
Wystarczy lokować produkty w publikowanych przez siebie wpisach, umieszczając w nich linki odpowiadających im podstron w sklepie internetowym. By odnośniki były przyjazne i łatwe do kopiowania czy udostępniania (np. na urządzeniach mobilnych), możesz je skracać przy użyciu specjalnie stworzonych do tego celu narzędzi. Możesz też oznaczać produkty na zdjęciach dzięki sklepowi na Facebooku.
👉 Przeczytaj także: Promocja sklepu internetowego na Facebooku – jak ją prawidłowo prowadzić?
Sklep na Facebooku
Jeśli korzystasz z Menadżera Firmy, możesz też otworzyć sklep na Facebooku. Jest to dodatkowa zakładka na fanpage, do której możesz dodać produkty wraz ze zdjęciami, opisami i linkami do odpowiadających im podstron w Twoim sklepie, tworząc swego rodzaju katalog na Facebooku. To świetny sposób na prezentację oferty!
Sklep na Facebooku znacząco skraca proces zakupowy – osoby, które darzą Twoją markę sympatią i chcą dokonać u Ciebie zakupu, nie muszą szukać adresu sklepu. Mogą przeglądać i wyszukiwać interesujące ich produkty nie wychodząc z Facebooka, w przypadku, gdy któryś z nich przypadnie im do gustu – trafiają od razu do odpowiedniej karty w witrynie Twojego sklepu.
W sklepie na Facebooku możesz prezentować zarówno pełen wachlarz proponowanych przez Ciebie towarów, jak i tylko bestsellery. To ty decydujesz, czy chcesz w nim prezentować całą ofertę, czy tylko jej mniejszą część. Warto jednak wspomnieć, że zbyt duża liczba produktów w sklepie na Facebooku może zniechęcić odwiedzających do ich przeglądania, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
Platforma e-commerce Sky-Shop posiada integrację ze sklepem na Facebooku – produkty ze swojego sklepu dodasz do niego przy pomocy kilku kliknięć!
👉 Sprawdź, jak założyć sklep na FB i wykorzystać jego potencjał:
Facebook Marketplace
Facebook Marketplace to funkcja dostępna z poziomu kont prywatnych, do której możesz przejść klikając w charakterystyczną ikonę targowiska w zaktualizowanej aplikacji mobilnej lub wersji desktopowej portalu. Jest to miejsce, które przypomina nieco OLX i pozwala na sprzedaż różnych przedmiotów w bezpośrednim kontakcie na linii sprzedawca-nabywca.
Wystawianie ogłoszeń w Facebook Marketplace jest bezpłatne. W zakładce można dodawać oferty sprzedaży pojedynczych produktów oraz towarów w wielu egzemplarzach (dostępny jest tam bowiem parametr ilość). Przez Facebook Marketplace dotrzesz bezpośrednio do osób zainteresowanych oferowanym przez Ciebie asortymentem.
Proces zakupowy odbywa się wewnątrz Facebooka i nie wymaga opuszczania portalu. Istotne jest to, by podkreślić, że w Facebook Marketplace, musisz brać w nim czynny udział. Innymi słowy, gdy ktoś będzie zainteresowany zakupem produktu wystawionego przez Ciebie na targowisku, będziesz musiał przeprowadzić go przez proces składania zamówienia w Twoim sklepie.
Ponieważ Facebook Marketplace jest dostępny jedynie z poziomu konta prywatnego, a procesu sprzedaży za jego pośrednictwem nie da się zautomatyzować, właściciele sklepów internetowych nie umieszczają w nim dużej liczby produktów. Targowiska Facebooka używają m.in. do wyprzedawania ostatnich egzemplarzy towarów, produktów uszkodzonych i bez opakowań.
Sprzedaż w grupach tematycznych
Na Facebooku możesz też sprzedawać w grupach, które pozwolą Ci na zaprezentowanie oferty ich członkom. Jakie grupy wybrać? Najlepiej takie, których tematyka jest związana z asortymentem, którym handlujesz. Jeśli sprzedajesz kosmetyki, działaj w grupach makijażowych czy urodowych. Jeżeli zaś handlujesz ozdobami do domu, postaw na grupy o aranżacji wnętrz lub budowie domów. Proste, prawda?
Zanim zaczniesz wykorzystywać grupy na Facebooku do sprzedaży, musisz jednak wykazać się aktywnością, która pozwoli Ci zdobyć zaufanie członków społeczności:
- Udzielaj się w dyskusjach
- Pomagaj innym użytkownikom
- Reaguj na posty
- Jeśli to możliwe – zostań administratorem lub moderatorem grupy.
Po prostu daj się zapamiętać jako aktywny i zaangażowany członek społeczności.
Później możesz przystąpić do delikatnego przemycania informacji o produktach, które sprzedajesz. Uwaga – nie we wszystkich grupach na Facebooku możesz promować sklep czy ofertę w sposób oficjalny, dlatego zanim zaczniesz to robić, sprawdź regulaminy grup, w jakich działasz. W tych, w których reklamowanie się jest zabronione, możesz pozyskiwać klientów tylko kontaktując się z nimi bezpośrednio np. przez messenger.
Organizacja live’ów sprzedażowych
Kolejny sposób na sprzedawanie na Facebooku to organizacja live’ów sprzedażowych, czyli transmisji wideo na żywo przypominających nieco telezakupy. Eventy live video shopping okazują się zaskakująco skuteczne w sprzedaży, a ich organizacja jest jednym z najnowszych trendów, jeśli chodzi o e-commerce.
Jak zorganizować live sprzedażowy? Wystarczy, że będziesz dysponować kamerą, stałym dostępem do Internetu i produktami, które chcesz zaoferować oraz… wykażesz się charyzmą. Zaprezentuj swoje produkty podkreślając ich zalety. Zabawiaj odbiorców i zachęcaj ich do interakcji. Zorganizuj wewnętrzny konkurs lub zaoferuj rabat dla najbardziej zaangażowanych oglądających. Baw się dobrze razem z nimi – być może okaże się to najlepsza forma sprzedaży na Facebooku dla Ciebie?
Transmisję sprzedażową możesz udostępnić na fanpage swojego sklepu, w grupach czy na profilu prywatnym, co pozwoli Ci zwiększyć jej zasięgi. O udostępnianie streamingu możesz też prosić jego uczestników (choć nie jest to do końca zgodne z regulaminem Facebooka). Pamiętaj, że im więcej osób zobaczy Twój live, tym większa jest szansa na to, że którejś z nich spodobają się Twoje produkty i zdecyduje się na ich zakup.
Podsumowanie
Sprzedaż na Facebooku możesz prowadzić między innymi działając aktywnie w grupach tematycznych, prowadząc fanpage i podpięty pod niego sklep, oferując produkty w Facebook Marketplace czy organizując live’y sprzedażowe.
Możliwości jest naprawdę dużo i to tylko do Ciebie należy decyzja, z której z nich skorzystasz. Być może warto sprawdzić wszystkie?
Na pewno pomoże Ci w tym platforma Sky-Shop, którą możesz testować bezpłatnie przez 14 dni!