Jak wybrać platformę sprzedażową dla sklepu internetowego?

0
54
oprogramowanie dla sklepu internetowego

Dzięki platformom sprzedażowym każdy może prowadzić własny sklep internetowy.
Oprogramowanie tego typu to pewnego rodzaju zestaw rozwiązań informatycznych, które pozwalają na obsługę sprzedaży za pośrednictwem sieci.

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele narzędzi tego typu, toteż każdy początkujący przedsiębiorca powinien zastanowić się nad tym, jakie funkcjonalności będą dla niego najważniejsze. Zobacz, czym kierować się podczas wyboru platformy sprzedażowej dla swojego sklepu internetowego!

Spis treści:

Typy internetowych platform sprzedażowych
SaaS
PaaS
Platformy lokalne
Zalety korzystania z platformy sprzedażowej
Jak wybrać platformę sprzedażową dla sklepu internetowego?
Intuicyjna obsługa
Integracje zewnętrzne
Współprace w ramach dropshippingu
Wtyczki
Szablony
Wybierz najlepszą platformę sprzedażową dla swojego sklepu internetowego

Typy internetowych platform sprzedażowych


Zanim określisz, które kryteria są najistotniejsze z punktu widzenia Twojej działalności, musisz dowiedzieć się, z jakimi rodzajami platform sprzedażowych masz najczęściej do czynienia. Można je mianowicie podzielić na 3 główne grupy, z których każda przeznaczona jest dla innego typu sprzedawcy:

SaaS


Platformy Software as a Service (oprogramowanie jako usługa) stanowią gotowe systemy dostępne dla użytkownika w chmurze. Narzędzia tego typu posiadają określone funkcje, które pomagają sprzedawcy przy tworzeniu i prowadzeniu sklepu internetowego. Jedną z najważniejszych cech oprogramowań SaaS stanowi możliwość integracji z rozmaitymi platformami zewnętrznymi. Dzięki wyborowi takiej platformy zyskujesz równiez dostęp do infrastruktury serwerowej. Możesz również liczyć na bezpłatną pomoc techniczną.

Zaletą takich rozwiązań jest również fakt, że są one na bieżąco aktualizowane i roziwjane. Przykładem takiego rozwiązania jest Sky-Shop.

PaaS


Platform as a Service (platforma jako usługa) to rozwiązanie polegające na udostępnianiu sprzedawcy chmury, która pozwala mu stworzyć własną strukturę oprogramowania i wgrać swoje biblioteki. To oczywiście gwarancja wysokiego poziomu personalizacji systemu. Platformy PaaS przeznaczone są jednak wyłącznie dla firm, które mają duże potrzeby i posiadają wystarczające wsparcie ze strony programistów.

Platformy lokalne


To najbardziej zaawansowane rozwiązanie, hostowane bezpośrednio przez samego sprzedawcę i utrzymywane przez jego programistów. Platformy lokalne przeznaczone są dla największych na rynku firm.

Zalety korzystania z platformy sprzedażowej


Możesz zastanawiać się, po co w ogóle korzystać z platformy sprzedażowej, skoro możesz stworzyć swój sklep internetowy w darmowym modelu open source. Musisz wiedzieć, że otwarty kod źródłowy zalecany jest jedynie tym sprzedawcom, którzy mają odpowiednie kompetencje i wystarczająco dużo czasu, aby samodzielnie pracować nad witryną. Co więcej, system taki nie gwarantuje właściwej ochrony przed atakami hakerów – w końcu każdy ma dostęp do tego samego kodu. Należy też pamiętać, że w razie jakichkolwiek problemów czy awarii sprzedawca jest zdany na siebie.

Wszystkich wyżej wymienionych problemów można uniknąć właśnie poprzez korzystanie z internetowych platform sprzedażowych. W cenie abonamentu masz zapewnione między innymi wsparcie techniczne, ochronę przed atakami hakerskimi, gotowe szablony graficzne, liczne integracje i stałe aktualizacje. Możesz więc wygodnie korzystać z dostępnych rozwiązań, nawet bez żadnych umiejętności programistycznych.

Jak wybrać platformę sprzedażową dla sklepu internetowego?


W sieci znajdziesz dziesiątki różnych platform sprzedażowych, na których możesz postawić swój sklep internetowy. Tylko niektóre z nich godne są jednak uwagi. Przede wszystkim musisz zadbać o to, aby wybrany przez Ciebie system odpowiadał na Twoje najważniejsze potrzeby. Porównując dostępne na rynku oprogramowania, kieruj się więc następującymi parametrami:

Intuicyjna obsługa


Możesz zapoznać się z opiniami innych użytkowników albo samodzielnie przetestować poszczególne platformy. Jednym z najważniejszych parametrów, które będziesz oceniać, jest bowiem intuicyjność systemu. Zarówno zakładając sklep, jak i obsługując sprzedaż na bieżąco, spędzisz mnóstwo czasu poruszając się po tym narzędziu. Podążając za własną wygodą, pamiętaj także o komforcie swoich klientów – upewnij się, że wybrana przez Ciebie platforma gwarantuje szybki czas ładowania strony i intuicyjną nawigację.

Integracje zewnętrzne


Sama platforma sprzedażowa – choć bardzo wszechstronna – nie jest samowystarczalna. Zapewnia tym większą funkcjonalność, im więcej integracji udostępnia. Dzięki zewnętrznym narzędziom umożliwisz swoim klientom między innymi wygodne płatności internetowe, a także wiele opcji dostawy.

Bardzo istotne są również integracje z portalami aukcyjnymi i marketplace (Allegro, eBay), dzięki którym będziesz mógł obsługiwać sprzedaż w wielu kanałach z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dodatkowe moduły pozwolą Ci odpowiadać na różne wymagania użytkowników i dynamicznie rozwijać sklep.

Współprace w ramach dropshippingu


Do najważniejszych integracji należą te, które pozwalają na współpracę z hurtowniami dropshippingowymi. To model pozwalający na prowadzenie sprzedaży w Internecie bez konieczności bezpośredniego kontaktu z towarem. Magazynowaniem i wysyłką zajmują się bowiem zewnętrzni dostawcy. Jeśli chcesz skorzystać z takich usług, dowiedz się, jakie możliwości oferuje w tym aspekcie każda z testowanych przez Ciebie platform sprzedażowych.

Marketing i pozycjonowanie


Dobry użytek możesz zrobić również z wszelkiego rodzaju modułów, które pozwolą Ci zadbać między innymi o widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce oraz jego wizerunek. Sprawdź więc przede wszystkim, jakie rozwiązania SEO oferują poszczególne platformy sprzedażowe w Polsce.

Obok narzędzi optymalizacyjnych przyda Ci się moduł ułatwiający prowadzenie firmowego bloga. Nie dość, że jest on fantastycznym nośnikiem słów kluczowych, wspomagającym proces pozycjonowania, to w dodatku pozwala Ci budować wokół Twojej marki lojalną społeczność.

Szablony


Choć internetowe platformy sprzedażowe nie ¬dają tak szerokich możliwości edycji wyglądu sklepu jak oprogramowanie open source, to udostępniają mnóstwo modyfikowalnych szablonów. Przed wyborem systemu dla swojej marki sprawdź więc, które motywy najbardziej przypadają Ci do gustu i które z nich są najbardziej elastyczne.

Platforma Sky-Shop udostępnia Ci intuicyjny kreator wyglądu, który działa na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Dzieki niemu z łatwością dostosujesz wygląd sklepu do swoich preferencji.

Wybierz najlepszą platformę sprzedażową dla swojego sklepu internetowego!


Kierując się powyższymi kryteriami, z łatwością wybierzesz wydajną i intuicyjną platformę sprzedażową dla swojego sklepu. Wiele z obecnych na rynku systemów oferuje darmowy okres próbny, który pozwoli Ci spokojnie przetestować dostępne rozwiązania, zanim zdecydujesz się na stały abonament.

Ze wszystkich funkcji oprogramowania Sky-Shop możesz korzystać przez 14 dni bezpłatnie. Nie wahaj się skorzystać z takiej opcji!