Dropshipping to odpowiedź na potrzeby początkujących sprzedawców internetowych, którzy chcą wejść na rynek z niewielkim kapitałem. Jeżeli zamierzasz zacząć przygodę z e-commerce, koniecznie dowiedz się więcej na temat tego wyjątkowego modelu logistycznego!
Spis treści artykułu:
Co to jest dropshipping?
Dropshipping to innowacyjny model logistyczny opierający się na współpracy sprzedawcy internetowego z hurtowniami, które w jego imieniu zajmują się magazynowaniem i wysyłką towarów. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć ryzyka inwestycyjnego. Zakupu produktów od dostawcy dokonujesz bowiem dopiero w momencie, gdy ktoś zdecyduje się zamówić je od Ciebie.
Dropshipping wydaje się więc idealnym wyborem dla początkujących przedsiębiorców, którzy mają ograniczony kapitał i chcą połączyć sprzedaż internetową z innymi zajęciami. Skoro nie muszą zajmować się wysyłką zamówień, mogą łatwo wygospodarować czas na studia, pracę na etacie bądź rozwijanie własnej firmy – prowadzenie działań marketingowych i pozyskiwanie nowych klientów.
Jak działa dropshipping?
Sprzedaż w dropshippingu sprowadza się do bardzo prostego procesu. Nawiązując współpracę z hurtownią, od razu zaczynasz oferować swoim klientom jej asortyment. W momencie, gdy ktoś z nich zdecyduje się dokonać zakupu, zamówienie – wraz z otrzymaną opłatą, pomniejszoną o swoją marżę – przekazujesz dostawcy. To on pakuje towar i wysyła go do kupującego w Twoim imieniu. Ty w tym czasie dostarczasz klientowi paragon lub fakturę.
Brzmi prosto? Bo taki właśnie jest dropshipping! Podczas gdy procesami logistycznymi zajmują się hurtownie, z którymi współpracujesz, Ty możesz rozwijać swoją markę. Miej tylko na uwadze, że ewentualne zwroty i reklamacje będą kierowane do Ciebie, a nie do dostawcy.
Oznacza to konieczność wygospodarowania chociaż niewielkiej przestrzeni na produkty, które mogą odesłać klienci. Wciąż nie musisz jednak ponosić kosztów wynajmu magazynu i wynagrodzeń jego ewentualnych pracowników.
Jak zacząć sprzedaż w dropshippingu?
Rozpoczęcie sprzedaży w dropshippingu jest równie bezproblemowe jak jej bieżące prowadzenie. Na początku musisz oczywiście odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcesz oferować swoim klientom. Jak możesz się już domyślać, najlepiej stawiać na produkty:
- o niewielkich gabarytach,
- niepodlegające częstym zwrotom.
Wynika to naturalnie z faktu, że bez własnego magazynu możesz mieć problem z przyjmowaniem ewentualnych zwrotów od klientów. Warto więc unikać takich artykułów jak ubrania, obuwie czy produkty personalizowane. Nie najlepszym pomysłem okażą się również meble – mimo że będą rzadziej odsyłane przez klientów, nawet jeden taki zwrot sprawi Ci spory kłopot.
Kolejny krok, jaki warto wykonać, to założenie firmy. Sprzedaż w dropshippingu możesz oczywiście prowadzić bez własnej działalności, ale Twoje zarobki będą wówczas ograniczone do połowy minimalnego wynagrodzenia krajowego (1505 zł brutto w 2022 r.). Prawdopodobnie napotkasz także problemy podczas nawiązywania współpracy z hurtowniami. Te w większości wymagają podania NIP-u już w momencie podpisywania umowy. Rejestracja firmy zajmie Ci tylko kilka chwil, a zdecydowanie ułatwi prowadzenie biznesu.
Aby zajmować się sprzedażą internetową, będziesz potrzebować sklepu. Powinien on stanowić podstawowy kanał Twojej działalności. Intuicyjną stronę stworzysz kilkoma kliknięciami dzięki prostemu w obsłudze kreatorowi, dostępnemu na wybranej platformie abonamentowej. Oprogramowanie tego typu wiąże się również z innymi zaletami.
Za przykład niech posłuży Sky-Shop, który oferuje integrację z ponad dwustoma hurtowniami dropshippingowymi. Wystarczy, że wybierzesz spośród nich te, które spełniają Twoje oczekiwania, aby klienci zobaczyli na Twojej stronie ich asortymenty.
Integracja z hurtownią dropshippingową oznacza, że nie musisz własnoręcznie wprowadzać danych produktowych do swojego sklepu. To maksymalnie przyspiesza proces wejścia na rynek i rozpoczęcia sprzedaży. Co więcej, ceny towarów oraz ich stany magazynowe będą aktualizowały się automatycznie, zdejmując z Ciebie obowiązek monitorowania sytuacji hurtowni.
👉 Dowiedz się więcej: Sklep internetowy – jak zacząć?
Ile można zarobić na dropshippingu?
Często powtarzającym się pytaniem jest to, ile można zarobić na sprzedaży w dropshippingu. Choć nie ma na nie jednej poprawnej odpowiedzi, należy zauważyć, że Twoje przychody będą rosły wraz z czasem i rozwojem współpracy z dostawcami. Im dłuższy staż i lepsze obroty sklepu, tym bardziej atrakcyjne warunki zaoferują Ci hurtownie.
Bardzo dużo będzie także zależało od wybranego przez Ciebie asortymentu i narzuconej na niego marży. Dropshipping umożliwi Ci stworzenie bardzo szerokiej oferty, więc warto dobrze przemyśleć, do jakiego odbiorcy chcesz dotrzeć. Zwróć przy tym uwagę na niemałą konkurencję, która da Ci się we znaki przede wszystkim na takich portalach aukcyjnych jak Allegro.
Warto bowiem zauważyć, że sprzedaż w dropshippingu możesz prowadzić nie tylko za pośrednictwem własnej strony internetowej, ale także dodatkowych kanałów – właśnie takich jak platformy zakupowe. Ich wykorzystywanie wiąże się jednak z koniecznością opłacania prowizji, a to dodatkowo obniży Twoje zyski.
Czym jest dropshipping? Podsumowanie
Dropshipping to ogromna szansa dla wchodzących na rynek przedsiębiorców. Ten rodzaj działalności pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać jej potencjał, zarejestruj się na platformie Sky-Shop, dzięki której szybko i wygodnie zaczniesz prowadzić wielokanałową sprzedaż w sieci!