Blog w sklepie internetowym – podstawowe zasady

0
1788
blog w sklepie internetowym

Prowadząc sklep internetowy, musisz przykładać szczególną wagę do jego promowania. Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań okaże się w tym przypadku content marketing. Treści publikowane na Twojej stronie internetowej mają ogromne znaczenie dla jej widoczności w wyszukiwarkach, a także dla ogólnego wizerunku marki.

Oba te aspekty w oczywisty sposób przekładają się na wyniki sprzedaży i generowany przychód. Dlatego tak ważną kwestią jest prowadzenie firmowego bloga. Zobacz, co trzeba o nim wiedzieć!

Dlaczego warto prowadzić blog w sklepie internetowym?


Blog firmowy stanowi jeden z kluczowych kanałów marketingowych, ponieważ może służyć wielu różnym celom. Poznaj najważniejsze korzyści, które się z nim wiążą:

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego – chociaż blog jest narzędziem content marketingowym, odgrywa strategiczną rolę w SEO. Stanowi doskonały nośnik long tailowych fraz kluczowych o wysokim potencjalne (na przykład tych w formie pytań). W efekcie Twoja strona wyświetli się wyżej w Google zawsze wtedy, gdy użytkownicy będą szukali porad związanych z Twoją branżą. Linki na pozycjach w TOP10 gwarantują duży CTR (click-through-rate), co oznacza, że prowadzony przez Ciebie sklep będzie znacznie częściej odwiedzany przez potencjalnych klientów.
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku – wysokiej jakości treści zamieszczane na blogu mogą w profesjonalny sposób odpowiadać na rzeczywiste pytania i problemy Twojej grupy docelowej. Konsumencie będą trafiali do Twojego sklepu w poszukiwaniu nie tylko konkretnych produktów, ale także fachowych porad. Dzięki wyczerpującym artykułom możesz więc zdobyć uznanie klientów i zapracować sobie na ich lojalność. Kiedy w swoich lejkach zakupowych dotrą oni w końcu do decyzji o transakcji, nie będą przeszukiwali ofert konkurencji, tylko zwrócą się bezpośrednio do Ciebie.
  • Komunikacja z klientami – blog to znakomite miejsce do dzielenia się ze swoimi klientami wszelkimi informacjami i aktualnościami z życia firmy. Możesz tam ogłaszać rozmaite promocje czy akcje specjalne, a także publikować okolicznościowe wpisy z okazji świąt lub wydarzeń rozgrywających się w kraju i na świecie.

Jak prowadzić blog w sklepie internetowym?


Znasz już wszystkie zalety bloga w sklepie internetowym. Pora na najważniejsze zasady jego prowadzenia. W procesie tym można wyróżnić trzy kluczowe etapy: planowanie treści, jej pisanie oraz monitorowanie efektów.

Planowanie tematów artykułów ma ogromne znaczenie dla skuteczności bloga jako kanału marketingowego. Treści muszą odpowiadać na rzeczywiste pytania i rozterki potencjalnych czytelników. W tym celu warto posłużyć się więc analizą słów kluczowych w wyszukiwarce. Zobacz, o co najczęściej pytają internauci, i sprawdź, na ile tematy te zostały pokryte przez konkurencję. Przygotuj sobie harmonogram wpisów z terminami ich realizacji i konkretnymi frazami do wykorzystania.

Pisaniem treści powinien zajmować się ktoś, kto nie tylko posiada niezbędną wiedzę lub potrafi szybko ją pozyskać, ale także umie zainteresować czytelników swoimi tekstami. Artykuły muszą być jednocześnie merytoryczne i łatwe w odbiorze.

Bardzo ważnym aspektem jest stosowanie języka korzyści, który przekona odbiorców do rozwiązań proponowanych w artykułach i nienachalnie zachęci ich do zapoznania się z ofertą sklepu. Za absolutnie podstawową zasadę tworzenia treści blogowych należy oczywiście uznać posługiwanie się bezbłędną polszczyzną. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby robić to samodzielnie, zatrudnij w tym celu doświadczonego copywritera!

Prowadzenie bloga w sklepie internetowym zawsze powinno obejmować etap monitorowania efektów. Skorzystaj z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, aby zweryfikować, które treści cieszą się największym zainteresowaniem, z jakich źródeł czytelnicy trafiają na Twoją stronę i jak dużo czasu spędzają na czytaniu artykułów.

Możesz także sprawdzić, w jakim stopniu blog uczestniczy w ścieżce zakupowej Twoich klientów. Dzięki tym informacjom zyskasz możliwość coraz lepszego doboru tematów i optymalizowania treści w taki sposób, aby przekładały się one na wymierne efekty – takie jak ruch na stronie i współczynnik konwersji.

O czym pamiętać, prowadząc blog e-commerce?


Aby Twój firmowy blog zaczął przynosić oczekiwane rezultaty, musisz uzbroić się w cierpliwość. Pamiętaj, że indeksowanie artykułów w Google może trwać wiele długich miesięcy, więc na zauważalny wzrost ruchu na stronie trzeba czasem poczekać nawet ponad rok.

Możesz jednak stosować się do kilku prostych zasad, żeby mieć pewność, że rozwój bloga idzie w pożądanym przez Ciebie kierunku:

  • Publikuj teksty regularnie – częstotliwość publikacji zależy od tematyki oraz wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Pamiętaj jednak, aby teksty pojawiały się na stronie w możliwie równych odstępach czasu i w liczbie nie mniejszej niż jeden artykuł tygodniowo.
  • Stosuj linkowanie wewnętrzne – odnośniki do dostępnych w ofercie sklepu produktów, a także innych artykułów na blogu doceni nie tylko Google, ale również Twoi czytelnicy. Zdecydowanie ułatwi im to poruszanie się po stronie i zmniejszy współczynnik odrzuceń.
  • Dostosuj treści do swojej grupy docelowej – tworząc teksty, musisz mieć na uwadze charakter i preferencje osób, które kupują w Twoim sklepie. Artykuły powinny być pisane odpowiednim językiem i we właściwym stylu.
  • Staraj się wyczerpać temat – długie, wysokiej jakości teksty są szczególnie dobrze oceniane przez algorytmy Google. Zadowolą także czytelników zainteresowanych daną problematyką. Pamiętaj jednak, aby „nie lać wody”. Zawsze pisz dokładnie tyle, ile wymaga pokrycie konkretnego tematu.

Jak założyć bloga w e-commerce?


Jeśli nasz artykuł zachęcił Cię do prowadzenia bloga w swoim sklepie internetowym, możesz od razu zabrać się za jego tworzenie. Na szczęście nie jest to nic trudnego – zazwyczaj w systemie, na którym stoi Twój e-commerce, dostępne są odpowiednie wtyczki.

Wygodny moduł pozwalający na założenie bloga firmowego znajdziesz na przykład w panelu administracyjnym platformy Sky-Shop. Zrób więc dobry użytek z tego narzędzia i ciesz się korzyściami, jakie zagwarantują Twojemu sklepowi profesjonalne treści!